Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@17:19:56 GMT

محصولات ایران خودرو در مسیر اتصال پذیری

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۸۲۷۵

محصولات ایران خودرو در مسیر اتصال پذیری

محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور، در مسیر اتصال پذیری قرار می‌گیرند.

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از ایکوپرس، گروه صنعتی ایران خودرو، در برنامه ای پنج ساله برای اتصال یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه از خودروهای تولیدی خود جهت توسعه هوشمندسازی آن‌ها اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این منظور با تدوین نقشه راه هوشمندسازی خودروها، در گام اول اتصال پذیری محصولات دنبال می شود و در کنار آن با به‌کارگیری سامانه‌های سیستم های دستیار راننده موسوم بهADAS  ارتقای آنها به سطح خودروهای نیمه خودران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

طبق برنامه پیش بینی شده، تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو از سال آینده در مسیر اتصال پذیری قرار خواهند گرفت.

خودروهای متصل گروه صنعتی ایران خودرو دارای قابلیت های مختلفی، از جمله ارایه خدمات تماس اضطراری به‌صورت خودکار و غیرخودکار برای سرعت بخشی به عملیات امداد و نجات در زمان وقوع حوادث رانندگی و یا خرابی خودرو خواهند بود. در زمان وقوع تصادف این خودروها با اتصال به مرکز تماس ایران خودرو به‌صورت خودکار علاوه بر ارسال موقعیت وقوع تصادف برای مرکز امداد جهت اعزام نیروهای امدادی، امکان تماس اپراتورهای این مرکز با سرنشینان و اطلاع از شرایط و هدایت بهتر عملیات امدادی فراهم می شود. ضمن این که  این فناوری کمک شایانی به کاهش تصادفات و تلفات جاده ای خواهد کرد.

امکان پیش بینی اشکالات احتمالی و ارایه اطلاعات به مالکان خودرو، کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات و امکان ردیابی خودرو  از دیگر مزایای این فناوری است.

گفتنی است، ایران خودرو با حضور شرکت‌های زیرمجموعه، از جمله آن شرکت ساپکو‌، تام و ایساکو طراحی کامل در سطح پلتفرم خودرویی و زیرساخت را به صورت کاملا بومی به انجام خواهد رساند که در این راستا با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی شریف توسعه  فناوری خودروهای متصل تولیدی خود را شتاب خواهد بخشید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محصولات ایران خودرو در مسیر اتصال پذیری اتصال پذیری مسیر اتصال پذیری محصولات ایران خودرو ایران خودرو گروه صنعتی ایران خودرو اتصال پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در نشست امضای این تفاهم‌نامه رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعلی که دانشگاه صنعتی شریف دارد امیدواریم بتوانیم با همکاری موثر در حوزه‌های مختلف فناورانه و دانش بنیان به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم و با بومی‌سازی ملزومات وارداتی، ارتقای کیفیت و ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محصولات پالایشی، با تحولات آینده در روند جهانی هم‌مسیر شده و توسعه یابیم تا گامی اساسی در فراگیری خودرو‌های الکتریکی و پیشرفت این صنعت برداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت روانکار صرفا اختصاص به خودرو ندارد و نقش اساسی در تمامی صنایع کشور ایفا می‌کند، امیدواریم با برنامه‌هایی که در زمینه داخلی‌سازی مواد اولیه و استفاده از فناوری‌های نوین در تولید محصولات شرکت نفت ایرانول داریم، بتوانیم با حداکثر توان موجود در این دانشگاه، در راستای ارتقای این شرکت در بازار‌های داخل و خارج از کشور همکاری کنیم.

در ادامه این جلسه اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول نیز ضمن معرفی توانمندی‌های شرکت نفت ایرانول گفت: شرکت نفت ایرانول با سابقه‌ترین شرکت در صنعت روانکار کشور است که با دارا بودن دو پالایشگاه تهران و آبادان، ظرفیت بالایی در حوزه پیشرفت‌های دانش بنیان دارد. ما به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و اجرایی شدن پروژه‌هایی در زمینه توسعه و ارتقای کیفیت محصولات، ایجاد ارزش افزوده در محصولات جانبی، بهبود و تحول در فرایندها، بومی‌سازی مواد اولیه، به کارگیری فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی و توسعه سرمایه انسانی متخصص هستیم.

وی افزود: با توجه به آینده صنعت روانکار و ورود خودرو‌های برقی در سال‌های آینده باید تحقیقات و پژوهش در راستای محصولات این حوزه از جمله؛ انواع روغن‌های دارای عمر روانکاری بالا و گریس‌های خاص را آغاز کنیم.

در ادامه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین طرفین توسط سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و عیسی اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول به امضاء رسید.

گفتنی است در این پایان جلسه مقرر شد با تشکیل جلسات مشترک ماهانه روند توسعه و پیشرفت مفاد تفاهم‌نامه، بررسی شده و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • نظام پیشنهادات کارکنان در مسیر توسعه فرآیندهای ایران خودرو
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سقوط آزاد قیمت تارا و ۲۰۷
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد