Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@15:30:34 GMT

 برگزاری مراسم عید غدیر در ۴۵ بقعه متبرکه البرز

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۸۵۷۶

 برگزاری مراسم عید غدیر در ۴۵ بقعه متبرکه البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرارسیدن ۱۸ ذی‌الحجه عید سعید غدیر خم هنگامه طلوع امامت از آسمان نبوت عید اکمال دین و اتمام نعمت را تبریک می‌گویم.

وی بیان کرد: در روز حجه‌الوداع پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در واپسین عمر پربرکت خود جمعیت عظیمی از مسلمین را گردآوردند تا حجت را بر مسلمین تمام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: آن حضرت دستان فخر دو عالم مولای متقیان حضرت علی (ع)، عصاره تقوا و تعبد را بالا بردند و از همه خواستند پس از ایشان در سایه‌ی ولایت علی (ع)، ولی مؤمنان، الگوی عدالت و ایمان و اُسوه شجاعت و معرفت در مسیر متعالی دین مبین اسلام گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: بر همه ما شیعیان فرض است که در مسیر ولایت و تولی به ساحت نورانی امامت که فروغ مشعشع خود را از حجه‌الوداع گرفت گام بردارند.

دشتکی گفت: بر این اساس از خداوند متعال می‌خواهیم ما را در پیروی از مولایمان امیرالمومنان علی (ع) که غدیر متعلق به اوست راهنما و رهنمون باشد.

وی ادامه داد: به فضل خدا امروز سایه‌سار ولایت و خنکای معنویت بر پهن‌دشت ایران اسلامی چتر گسترانده و تأسی به سیره معصومین (ع) چراغ راهی است تا سرمنشأ ایمان و معنویت را از عمق وجودمان پاس بداریم و نیک شماریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار کرد: مادامی که عطر ولایت و ولایت مداری جان دلمان را خوشگوار می‌سازد گزندی کشورمان را تهدید نخواهد کرد.

وی بیان کرد: ایمان داریم، غدیر حبل‌المتین پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است تا از برکت توسل به آن نور ایمان و امید را در جان و روانمان متجلی سازیم.

غدیر خم عید الله اکبر و بزرگ‌ترین روز خداست

دشتکی با بیان اینکه عید سعید غدیر خم عید الله اکبر و بزرگ‌ترین روز خداست، تصریح کرد: ترویج فرهنگ والای غدیر که همان فرهنگ ولایت و پیشوایی امام معصوم است نسخه نجات بشریت از چنگال ستم، ظلم و بی‌عدالتی است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا همه‌ساله در مجموعه اوقاف و امور خیریه البرز به صورت ملی و کشوری ویژه‌برنامه جشن علوی و اکمال دین نبوی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در بیش از ۴۵ بقعه متبرکه و موقوفات البرز اعیاد دهه ولایت و امامت که انتهای آن روز عید غدیر است، از سوی هیئت امنای بقاع متبرکه و موقوفات شاخص برگزار می‌شود.

راه‌اندازی کاروان شادی در بیش از ۶۰ نقطه از استان البرز

وی با اشاره به اهمیت اطعام غدیر که در احادیث به آن سفارش شده، اظهار کرد: در پویش ضیافت علوی بیش از ۱۴ هزار پرس غذا در شب و روز عید سعید غدیر خم در بقاع متبرکه البرز بخصوص در ۵ بقعه متبرکه شهر کرج توزیع می‌شود.

دشتکی متذکر شد: راه‌اندازی کاروان شادی در بیش از ۶۰ نقطه از استان البرز با عنوان شمیم ولایت با همکاری نهادهای مرتبط در حال برگزاری است.

کد خبر 5268171

منبع: مهر

کلیدواژه: علی دشتکی اوقاف البرز عید غدیر خم ویروس کرونا عید غدیر خم واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان اردبیل ایلام شیوع کرونا واکسیناسیون عکس استانها مجلس شورای اسلامی خشکسالی اوقاف و امور خیریه استان البرز عید غدیر غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان

رضا احسانی زاده جانشین حوزه مقاومت بسیج کارگری امام صادق (ع) سمنان گفت: این مراسم اولین یادواره شهدای کارگری و کارخانه های سمنان است که در قالب که در راستای کنگره ۳ هزار شهید استان برگزار شد.

در این‌مراسم‌ از تعدادی از کارگران‌ و خانواده شهدای کارگر تجلیل شد

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • تشریح‌ جزئیات برگزاری شصت و دومین جایزه نخبگانی البرز