Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: همچنین در همین مدت ۹۱ جدید با آمازیش قطعی بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند.
به گفته وی هم اکنون  ۴۰۸ بیمار دارای علایم کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند و دو سوم تخت های بیمارستانی ویژه این بیماران نیز پر شد و با روند فعلی احتمال تکمیل طرفیت این تخت ها نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ویژه عادی انگاری، عدم رعایت مسائل بهداشتی،  نزدن ماسک در مجامع عمومی ،برگزاری و شرکت در دورهمی ها و،مراسم عزا و عروسی و رفتن به سفر  را از دلایل اصلی در اوج گیری موج پنجم کرونا در این استان اعلام کرد.

دبیر استانی مبارزه با کرونا افزود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان شدیدا کاهش یافته و در برخی از شهرستان ها رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک بسیار کم است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، ۷۲ هزار دوز واکسن از آغاز واکسیناسیون کرونا تا کنون در این استان تزریق شده است.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته است و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شد.

براساس آمار رسمی در تابستان سال جاری ( اول تیر تا ۶ مردادماه) ۸۴نفر در استان خراسان شمالی براثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از هشت شهرستان، سه شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان که ۷۵ درصد از جمعیت حدود ۹۰۰ هزار نفری این استان را در خود جای دادند، در وضعیت قرمز، شهرستان مانه و سملقان، جاجرم و راز و جرگلان در وضعیت نارنجی و  گرمه و فاروج نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی بجنورد ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی خراسان شمالی علوم پزشکی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سفر به شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان که با دعوت رسمی وزارت تندرستی تاجیکستان انجام شده است، با مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این‌ کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند