Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاهش دمای استان تهران تا ۸ درجه سانتیگراد و افزایش غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای پایتخت طی امروز (۷ مردادماه) پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا طی چهار روز آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و در نیمه شمالی در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، وزش باد شدید و گاهی رگبار باران با احتمال وقوع رعد و برق برای استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران از عصر امروز تا جمعه شب(۷ تا ۸ مردادماه) رخداد بارش پراکنده با احتمال وقوع رعد و برق در سایر نقاط استان دور از انتظار نیست. طی این مدت در نیمه جنوبی استان در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود. تا شنبه (۹ مردادماه) روند کاهش نسبی دما در نواحی شمالی ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد و در نیمه جنوبی ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز(۷ مردادماه) با وجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. 

افزایش نسبی تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد همچنین افزایش تندی باد تا اواخر وقت پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کاهش تندی باد تا صبح فردا (۸ مردادماه) سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت نامطلوب در پاره‌ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا شود. 

بر اساس این پیش‌بینی‌ها تداوم ناپایداری جوی تا ساعات پایانی جمعه همراه با رشد ابرناکی و گاهی رگبار پراکنده سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و به‌ تبع آن پراکندگی آلاینده‌ها و وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كيفيت هوا کاهش دما آلاینده ازن اداره کل هواشناسی استان تهران درجه سانتیگراد پیش بینی می شود کیفیت هوا افزایش غلظت هوای پایتخت استان تهران آلاینده ها ذرات معلق خواهد شد سبب کاهش تندی باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دمای هوا در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت سامانه ناپایدار در استان همچنان تا اوایل وقت فردا ادامه دارد، پیش بینی کرد: تا اواسط هفته آینده جوی پایدار بر استان حاکم خواهد شد.
لیلا امینی افزود: فعالیت این سامانه امروز به صورت ابرناکی، گاهی مه آلودی هوا و وقوع تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارش باران و رگبار پراکنده بهاری توأم با رعد و برق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و تنش دمایی وجود دارد.
وی ادامه داد: اوج فعالیت سامانه امروز و در مناطق شمال و شرق و تا حدودی جنوب استان خواهد بود.
لیلا امینی گفت: کماکان آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب‌های محلی و طغیان رودخانه فصلی به ویژه در مناطق شمال و شرق استان مورد انتظار است.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق به ویژه شرق و شمال استان بین سه تا پنج درجه کاهش دارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.
وی ادامه داد: خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و خوانسار با کمینه دمای چهار درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.
لیلا امینی گفت: تحکیم انواع سازه‌ها، نداشتن صعود به ارتفاعات، کوهنوردی و گردشگری، نداشتن توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، هر نوع اقدام احتیاطی دیگر با توجه به فصل بارش، اقدامات لازم توسط مسئولان جهت لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مدیریت راه‌ها، مدیریت کوچ عشایر و صنعت کشاورزی توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • امروز در برخی از مناطق کرمان باران می بارد
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • کاهش دمای هوا در استان
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • هوای تهران همچنان مطلوب است