Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@02:24:17 GMT

پیام «غدیر» ولایت پذیری است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۰۶۷۸

پیام «غدیر» ولایت پذیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، شیخ علی ماهیگیری در جشن غدیر خم در جمع مردم رودان اظهار داشت: شخصیت بزرگ امام علی علیه السلام از جایگاه عظیمی  در بین تمام دنیا  برخودار است و بعد از رسول الله در کتب دنیا به شخصیت آن امام همام پرداخت شده است.

وی ادامه داد: به علت شخصیت جامع الشرایط بودن، همواره مقام والای ایشان در طول تاریخ مورد توجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عالم اهل سنت هرمزگان با اشاره به دو نکته مهم در مورد شخصیت والای امیر المومنین علیه السلام گفت: ایشان در علم ، زهد و شجاعت بی همتا بود و از سویی دیگر  مولد کعبه بودن و تربیت یافته در محبت پیامبر اسلام باعث حسادت بسیاری شده است.

وی با اشاره به حدیث نبوی که ضعف های خود را با کتمان گمراه می کنید به کینه دشمنان با آن حضرت اشاره کرد.

ماهیگیر تصریح کرد: علمای همه مذاهب کتب مستقل و بسیاری را در رسای شخصیت آن حضرت نوشته اند.

وی با اشاره به واقعه غدیر خم در مرور فضائل حضرت امام علی علیه السلام گفت: آن حضرت به لحاظ نسب از بهترین نسب هاست و بدین لحاظ به نسب شریف رسول الله بر می‌گردد.

وی ادامه داد: تربیت و پرورش امیر المومنین علیه السلام در خانه رسول الله شکل گرفته و در حالیکه ۱۰ سال بیشتر نداشت از نخستین سابقون شد و این تنها در بین شیعیان مطرح نیست.

شیخ علی ماهیگیری گفت: امام  علی (ع) نخستین کسی است که خود را فدایی رسول الله کرد و چنین شجاعتی در حالیکه قریش هم قسم شده بودند که رسول الله را به قتل برسانند نشان از اوج شهامت ایشان دارد.

این عالم و پژوهشگر اهل سنت هرمزگان بیان داشت: بزرگترین افتخار در مدینه نصیب حضرت علی علیه‌السلام با بستن شدن پیمان برادری بین انصار با پیمان برداری بین پیامبر اعظم (ص) و ایشان شد و بار دیگر تاکید بر جایگاه آن امام همام نیز شده است.

وی افزود: کرامت بزرگ زمانی به امام علی علیه السلام رسید که همسر سرور زنان دو عالم شدند.

این عالم اهل سنت جنوب کشور در ادامه به رشادت ها مولا علی علیه السلام در غضوات با کفار در همراهی با رسول اکرم صلی‌الله اشاره کرد و گفت: امیر المومنین در فتوت و جوانمردی رمز و نمادی در بین جوانان عرب است.

وی تاکید کرد: قطعا فضایل مولای متقیان را هرگز نمی توان در هیچ کس دیگری حتی سراغ گرفت.

ماهیگیر تصریح کرد: در تمامی روایات تاریخی قطعا یک فصل مشترک است و  غدیر خم  پیام مشترک برای تمام طیف های مسلمان دارد.

وی با اشاره به برخی ناجوانمردی ها علیه حضرت علی (ع) گفت: گاهی بر اثر عدم شناخت و اینکه امت در بحث امامت و  در سه محور ، ایمان و کفر ، جبر و اختیار و امامت و خلافت  با انحراف مواجه شده اند.

عالم اهل سنت هرمزگان تاکید کرد: بزرگترین چالش‌های دنیا بر اساس آن بود که امام حق خود را نشناخته اند.

این عالم و پژوهشگر اهل سنت با اشاره به اینکه در دوران غیبت امام زمان (عج) بحث ولایت به ولی فقیه جامع الشرایط رسیده است و در این موضوع هم نظرات صریح وجود دارد، ادامه داد: باید امام زمان را کشف و ولایت و پیروی نمود چرا که امروز دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال آن هستند تا با کوچک ترین فرصتی آن را از یاد امت اسلام ببرند.

وی گفت: دشمنان همواره با عناد می گویند دین چه کاری با سیاست دارد اما فلسفه دین، جهاد و سیاست است و لزوما هدف و فلسفه فقه، حکومت است.

ماهیگیر تصریح کرد: با همه اشتراکاتی که در مورد غدیر می تواند متصور بود، شعار غدیر و پیام برای همه مسلمانان است و باید طوری آنرا تفسیر کرد که همه مسلمانان از آن استفاده کنند و در مقابل آن زوایه نگیرند.

وی ادامه‌داد: ما با تز ولایت فقیه در زمان غیبت مواجه هستیم و ما باید از ولایت نائب برحق او حفاظت کنیم و در واقع یکی از پیام های غدیر هم این است.

به گزارش فارس، عاشقان و محبان مولای متقیان حضرت علی علیه السلام با رساندن خود به آستان متبرکه شاه قطب الدین حیدر این شهر با اجرای برنامه های شاد و متنوع عید بزرگ غدیر خم را پاسداشتند.

 

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۹

منبع: فارس

کلیدواژه: رودان عید غدیرخم پیام غدیر ولایت پذیری علی علیه السلام رسول الله اهل سنت غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: کسانی که شعار زن و زندگی سر می دادند، موی دختران دانشجو را بر دست می‌گیرند و در کف خیابان می‌کشند و لگد مال می‌کنند، اساتید دانشگاه‌ها را از دانشگاه محروم می‌کنند و دوربین های خبرنگاران را از بین می‌برند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر پیش از ظهر امروز_شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان ورامین که در مسجد صاحب الزمان برگزار شد، اظهار کرد: در دنیا چیز خوبی پیدا نمی‌کنید که اسلام آن را حرام کرده باشد، هر چیزی حرام باشد، مطمئناً مشکلاتی برای فرد و جامعه دارد، نمونه بارز آن بحث حجاب است که برای بانوان ارزش قائل شده است، حجاب سپر دفاعی برای زنان محسوب می‌شود.

وی در رابطه با فلسفه حجاب افزود: اسلام زن را اجتماعی می‌داند و زن باید در جامعه فعالیت کند و حجاب دیواری است که باعث می‌شود زن در آرامش باشد در جوامع غربی رعایت نکردن حجاب، باعث می‌شود حریم خانواده و بنیان خانواده از بین برود.

تولیت آستان مقدس حصرت عبد العظیم حسنی (ع) خاطرنشان کرد: بعد از رحلت حضرت محمد (ص)، پیامبر دیگری نبود و وظیفه پیامبران را امامان معصوم بر عهده داشتندحضرت علی (ع) در دوره امامت خود همه این موضوعات را در دستور کار قرار می‌داد، حضور فعال در بازار داشت، در محله‌ها حضور پیدا می‌کرد و کمک حال افراد ضعیف بود و همه رسالت‌های پیامبر را در جامعه اجرا می‌کرد.

حجت الاسلام قاضی عسکر بیان کرد: قیام امام حسین علیه السلام قبل از اینکه حسینی باشد، قیام حسنی بود و ادامه دهنده راه امام حسن مجتبی علیه السلام بود، زیرا در آن زمان شرایط به گونه‌ای بود که این قیام امام حسین (ع) به کربلا منجر می‌شود، امامان ما با توجه به شرایط تصمیم گیری و اقدام می‌کردند و مشکلات مردم را رفع می‌کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: امام صادق علیه‌السلام در آن زمان بیش از ۴ هزار نفر شاگرد داشت، با درایتی که داشت توانست دین اسلام را ترویج دهد، امام صادق علیه‌السلام در تربیت شاگرد دقیقاً رسالت حضرت محمد (ص) را به کار بست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: امام صادق (ع) در تربیت شاگردان خود دقت می‌کرد، شاگرد سخنور، با دانش و خلاق تربیت می‌کرد، شاگردانی که پاسخگو باشند تا در مقابل مباحث مردم جواب شفاف و منطقی ارائه دهند.

حجت الاسلام قاضی عسکر در ادامه یادواره شهدای طلبه و روحانی بیان کرد: امام صادق علیه‌السلام در مقابل حاکمان آن زمان با اقتدار برخورد می‌کرد، از احادیثی استفاده می‌کرد که باعث می‌شد اقتدار امامت بیشتر شود، اسلام دین زیبایی‌ها و بسیار بزرگ است، باید اسلام درست تبیین شود، باید احادیث به درستی به جوانان تبیین شود.

وی با بیان اینکه دشمن جوانان کشور را هدف قرار داده است، تاکید کرد: احادیث و مباحث دینی را به درستی تبیین کنید، دنیا در حال تغییر است و اسلام در حال گسترش است، امروز مردم دنیا در کشورهای استکباری از مباحث اسلامی استفاده می‌کنند و از مردم مظلوم فلسطین در مقابل اسرائیل دفاع می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی خاطرنشان کرد: کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، موی دختران دانشجو را بر دست می‌گیرند و در کف خیابان می کشند، اساتید دانشگاه‌ها را بخاطر حمایت از فلسطین در دانشگاه محروم می‌کنند و دوربین‌های خبرنگاران را از بین می‌برند، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت، بیایید مشکلات و موضوعات را به درستی تبیین کنید و چهره واقعی غرب را به مردم نشان دهید.

منبع: فارس

کد خبر 750489

دیگر خبرها

  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم
  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)