Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی علیزاده روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به نظر بنده این طرح باید در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گرفت تا کارشناس و عموم مردم بتوانند در جریان کم‌وکیف آن قرار بگیرند و اثرگذار باشند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح منافع ملی، ارتباطات و کسب و کار مجازی عموم مردم در صورت بررسی آشکار بهتر تامین می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علیزاده» اضافه کرد: تقویت اینترنت ملی در کشور همانند دیگر کشورها ضروری است و اگر اینترنت ملی تقویت نشود، ضربه‌پذیر خواهیم بود اما باید در این مورد برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: اینترنت ملی بیشتر از این منظر مهم است که خدمات دولتی اعم از سیستم بانکی، بیمه و سامانه‌های دولتی خدمات‌رسان عمومی در این بستر باشد تا اگر روزی مورد هجوم حمله‌های سایبری قرار گرفتیم، مشکلی پیش نیاید و خدمات به صورت عادی به مردم ارائه شود.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استفاده مردم از فضای مجازی نباید محدود شود و وقتی در داخل کشور امکان این نیست که فضای قوی و آزاد در اختیار مردم قرار دهیم باید از فضاهای موجود بین‌المللی استفاده کنیم.

علیزاده اظهار داشت: فضای مجازی به فضای کسب و کار عده زیادی از مردم تبدیل شده است و نباید با طرح محدودیت‌هایی برای مردم مشکل ایجاد کنیم تا آنان بتوانند کسب و کار خود را در بستر ملی و بین‌المللی ادامه دهند.

وی بیان کرد: هرچند که من به بررسی این طرح در کمیسیون خوشبین نیستم ولی امیدوارم که خروجی بررسی کمیسیون مفید باشد و در کسب و کار و آزادی مردم محدودیت زاید ایجاد نکند.

علیزاده یادآوری کرد: همه طرح‌های مجلس باید در صحن علنی بررسی و تصویب شود اما طرحی که بر اساس اصل ۸۵ به کمیسیون تخصصی یا ویژه می‌رود دیگر به صحن نمی‌آید و بعد از تایید شورای نگهبان لازم‌الاجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح هم مطابق اصل ۸۵ با کسب اعتماد اکثریت نمایندگان به کمیسیون ویژه سپرده شد و باتوجه به حساسیت‌های موجود اگر روند مناسبی را در بررسی‌های کمیسیون طی نکند به احتمال زیاد نمایندگان مخالف برای مسکوت ماندن این طرح دست به کار خواهند شد.

به گزارش ایرنا طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طی هفته‌های اخیر حواشی زیادی در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور ایجاد کرد؛ این طرح در سه جلسه علنی مجلس طی این هفته در دستور کار قرار داشت اما در نهایت روز گذشته، چهارشنبه نمایندگان بررسی این طرح را با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیون مشترک سپردند.
 

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مراغه فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مراغه فضای مجازی مجلس شورای اسلامی مراغه فضای مجازی فضای مجازی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بعید است بررسی قانون مالیات بر مهریه به مجلس یازدهم برسد.

موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که قانون مالیات بر مهریه در چه مرحله‌ای قرار دارد و دارای چه ویژگی‌هایی است، گفت: در نوبت بررسی است، جزئیات را به زمان بررسی واگذار کنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعید است قانون مالیات بر  مهریه  به این مجلس برسد اما در نوبت صحن قرار دارد.

وی با اشاره به جمعیتی که به دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان هستند، گفت: به دنبال این هستیم ان شاءالله کمتر کسی به زندان برود و محور این طرح از زندان رفتن خیلی از افراد جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد