Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه نوع و کیفیت همکاری شهرداری با ارتش در به ثمر رسیدن مسیر گردشگری باباکوهی این طرح ستودنی است، گفت: این پروژه مشترکا متعلق به شهرداری و ارتش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالرزاق موسوی در آئین بهره‌برداری از مسیر گردشگری بابا کوهی که با حضور شهردار شیراز، جمعی از اعضای شورای شهر، فرمانده ارتش در فارس و کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده انتظامی فارس و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران شهری برگزار شد، ضمن تبریک عید ولایت، با اشاره به سخنی از نویسنده مسیحی، جرج جرداق که امیرالمومنین را صدای عدالت بشریت خواند، اظهار کرد: شورای پنجم و شهردار منتخب آن تمام فعالیت‌های خود را مبتنی بر برنامه‌ای انجام داد که چارچوب آن از ابتدا تعریف شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با قدردانی از شهردار شیراز و همکاران وی در به ثمر نشاندن تلاش‌ها و نیز امیر رضایی فرماندهی ارتش در فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: گاه ممکن است برخی عدم همکاری‌ها ارزش کاری را کاهش دهد یا از حوزه انجام آن بکاهد؛ اما چنانچه همکاری‌هایی از نوع آنچه در توسعه مسیر گردشگری با ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد، نبود، این پروژه به هیچ عنوان عملیاتی نمی‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اصول ۸۶ گانه رویکردهای شورای پنجم، تصریح کرد: یکی از شاخص‌ها رویکرد انسان‌محور و افزایش و گسترش فضای عمومی بوده است؛ از این منظر، فضای عمومی به مکانی اطلاق می‌شود که امکان تعامل گروه‌های مردم با یکدیگر در آن فراهم می‌شود و پروژه بابا کوهی مصداق کامل فضای عمومی با تمامی ویژگی‌های مثبت آن است.

موسوی یکی دیگر از ویژگی‌های این پروژه را پیاده‌راه بودن آن برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های مهم رویکرد انسان‌محور گسترش و توسعه پیاده راه‌هاست و شورای پنجم این افتخار را دارد که کمیت ایجاد و توسعه پیاده‌راه‌ها در آن، قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی افزود: پروژه توسعه مسیر گردشگری بابا کوهی، در مساحت ۱۳ هزار مترمربع توسط شهرداری منطقه ۳ شهر شیراز، در مجاورت میدان قائم (عج) (اطلسی) واقع شده و دارای مسیر دوچرخه سواری، پیاده‌روی، آبنما، فضای سبز و نورپردازی است و در فازهای بعدی این خیابان به ارتفاعات آرامگاه بابا کوهی متصل خواهد شد.

کد خبر 510601

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عبدالرزاق موسوی رییس شورای شهر شیراز کلانشهر شیراز ارتش جمهوری اسلامی ایران شهرداري شيراز باباکوهی شیراز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسیر گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران

تین نیوز

پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوزهای تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می گیرد؛ این مسیر ریلی –تونلی از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط 2 دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته است، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری مجدداً بررسی می شود. پروژه توسعه شرقی خط 2 که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است اما مسیر و محل ایستگاههای آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوزهای لازم را دریافت کند.

نکته مهم در مورد ادامه خط 2 مترو به سمت شرق آن است که حدود 1400 متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی 3600 متر دیگر، عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

گفتنی است در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوزهای لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی های لازم جهت ایجاد دیگر مدهای حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی های صورت گرفته تایید شود، می توان به راه اندازی سایر سیستم های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم فکر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • توسعه کشور بدون تلاش کارگران میسر نیست
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان