Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:24:17 GMT

حمل بار و مسافر در محور ریلی زنجان- تهران افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۱۷۸۴

حمل بار و مسافر در محور ریلی زنجان- تهران افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رسولی قبل از ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح دو خطه کردن راه آهن محور زنجان-طرح با بیان اینکه این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان زنجان در سال ۸۳ بوده است، گفت: طرح دو خطه کردن راه آهن محور زنجان-تهران از طرح‌های مهم و تأثیرگذار در حوزه حمل و نقل ریلی است که با بهره برداری از این طرح حوزه حمل و نقل ریلی توسعه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی از مهم‌ترین تأکیدات مقام معظم رهبری است، تلاش دولت دوازدهم را در راستای اجرای طرح‌های حوزه حمل و نقل ریلی را یادآور شد و افزود: دولت در تحقق تأکیدات رهبری برنامه ریزی لازم را داشته و اولویت لازم را مدنظر قرار داده است.

رسولی با اشاره به آغاز بهره برداری از پروژه محور ریلی زنجان- تهران توسط رئیس جمهوری، ادامه داد: افتتاح این محور سه مزیت دارد ارتقای امنیت، افزایش حمل بار و مسافر و کاهش زمان سفر و افزایش سرعت را به دنبال دارد.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ۲ فاز دیگر نیز با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت قرار دارد که سال گذشته پیشرفت ۴۰ درصدی داشت، تاکید کرد: امروز ۱۰۶ کیلومتر امروز به بهره برداری می‌رسد و در هفته های آینده هم ۱۳۸ کیلومتر بهره بدراری خواهد شد.

رسولی افزود: همچنین امروز ۱۸۲ کیلومتر خط از محمود بافق به زرین‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد و طی سال گذشته هم ۹۰ کیلومتر افتتاح شد و امروز هم ۱۸۲ کیلومتر به بهره داری رسید.

وی ادامه داد: طی فعالیت دولت‌های یازدهم و داوزدهم توسعه شبکه ریلی کشور بسیار خوب بوده و با شتاب جلو رفته است.

کد خبر 5268364

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی سعید رسولی راه آهن ویروس کرونا عید غدیر خم واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان اردبیل شیوع کرونا ایلام عکس استانها واکسیناسیون مجلس شورای اسلامی سیلاب حمل و نقل ریلی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علیرضا ابویی با بیان این که بوستان بزرگ شهر با وسعت تقریبی ۳۰ هکتار در مجاورت بلوار مدرس قرار دارد و یکی از بزرگترین بوستان‌ها در سطح منطقه دو شهرداری است، اظهار داشت: در دو سال اخیر شاهد اقدامات خوبی در این بوستان بوده ایم به طوریکه با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های عمرانی، پنج هکتار به سطح بهره برداری این مجموعه افزوده شده است.
ابویی با اشاره به اینکه این بوستان دارای طرح مصوب بالادستی است، اظهار امیدواری کرد: انشاالله در سال جاری بتوانیم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینه توسعه بوستان به ویژه در حوزه بازپیرایی قسمت قدیمی آن فعالیت‌های عمرانی خوبی را انجام دهیم و شاهد مراحل نهایی اقدامات عمرانی در بوستان بزرگ شهر باشیم.
مدیر منطقه دو شهرداری یزد، توجه به ورزش‌های همگانی در مجموعه بوستان بزرگ شهر را از نکات مهم و موثر در طرح توسعه این بوستان دانست و افزود: در این مجموعه، شاهد یکی از بزرگترین پیست‌های دوچرخه سواری در سطح بوستان‌های شهر یزد هستیم و همچنین در طراحی، به بحث ورزش‌های همگانی از جمله فوتبال ساحلی توجه ویژه‌ای شده است.
وی با بیان این که بوستان بزرگ شهر یکی از محل‌های اسکان موقت مسافرین و مهمانان نوروزی است، گفت: آلاچیق‌هایی در سطح زیربنای ۲۰۰۰ مترمربع احداث شده است به طوریکه در ایام نوروز، هر روزه شاهد استقرار تعداد زیادی از مسافرین در این آلاچیق‌ها بودیم.
مدیر منطقه دو شهرداری یزد در ادامه با اشاره به رضایت بالای مسافرین از اسکان در این بوستان، افزود: انشاالله در آینده بتوانیم به سطح بهره برداری اسکان مسافرین در سطح این مجموعه بیافزاییم.
علیرضا ابویی سرجمع هزینه‌های عملیات عمرانی بوستان بزرگ شهر در دو سال اخیر و سال جاری را، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه دو عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی