Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:42:26 GMT

امامزاده صالح فرحزاد پیش‌رو در کسب علم و حرفه

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۲۰۷۲

امامزاده صالح فرحزاد پیش‌رو در کسب علم و حرفه

به گزارش ایرنا، امامزاده صالح (ع) ‌در فرحزاد، بر اساس زیارتنامه موجود از نوادگان امام زین العابدین (ع) معرفی شده است که آستان آن در شمال شرقی روستای فرحزاد، واقع در شمال غربی شهر تهران، در دامنه کوهستان قرار دارد.

این بقعه بنایی چهار گوش است که سمت جنوب آن ایوانی بلند با ۲ ستون چوبی وجود دارد که بر بالای لوح سنگ مرقد تاریخ بنای بقعه سال ۹۸۶ هجری نوشته شده و کتیبه روی این لوح به خط نستعلیق در پنج سطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آستان امامزاده صالح (ع) فرحزاد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این آستان در آستانه عیدغدیر خم ویژه برنامه های مختلفی تدارک دیده که شب گذشته مراسم جشن مولا علی (ع) با سخنرانی فرزند مرحوم کافی و مدیحه سرایی مداحان برگزار شد.

حجت الاسلام حسین اسدالله زاده افزود: امروز نیز از ساعت ۱۹:۳۰ نیز مراسم ویژه ای در آستان برگزار خواهد شد و در این مراسم از سادات محله فرحزاد نیز تجلیل می شود.

به گفته وی، در کنار برگزاری مراسمات مختلف، در صحن امامزاده نیز با همکاری شهرداری تهران غرفه هایی ایجاد شده که افراد نیازمند به ویژه زنان سرپرست خانوار بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

مدیر آستان امامزاده صالح (ع) ادامه داد: غرفه هایی با عناوین حجاب و عفاف، صنایع دستی، طب سنتی، گیاهان دارویی و سایر موارد راه اندازی شده است تا افراد بتوانند بصورت رایگان محصولات خود را در حیاط این آستان عرضه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه اشتغال زایی و افزایش سطح علمی افراد جامعه اظهار داشت: برگزاری کلاس های مختلف در سنین ۶ تا ۱۸ سال در بخش صوت، لحن و حفظ قرآن و سایر کلاس های فرهنگی و مذهبی و علمی از دیگر فعالیت های این آستان است.

حجت الاسلام اسدالله زاده خاطرنشان کرد: برای افراد ۱۸ تا ۴۵ ساله نیز کلاس هایی با هدف ایجاد اشتغال این افراد در بخش های مختلف طب سنتی، گیاهان دارویی، کارآفرینی، فنی و حرفه ای و سایر تخصص ها برگزار می شود.

وی یادآور شد: در مدت حدود ۲ سال از شیوع ویروس کرونا نیز ۱۷ هزار بسته بهداشتی از سوی خیران و خادمان آستان امامزاده بدست افراد نیازمند رسیده است.

مدیرآستان امامزاده صالح (ع) فرحزاد تاکید کرد: ویژه برنامه های مختلفی در مناسبت های آینده برنامه ریزی شده که یکی از این برنامه ها ۳۰ شب مراسم عزادارای در وصف سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

به گزارش ایرنا، آستان مقدس امامزاده صالح (ع) فرحزاد در بزرگراه یادگار امام مسیر شرق به غرب، خیابان ایثارگران شمالی قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه شهر تهران امامزاده صالح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه شهر تهران امامزاده صالح سازمان اوقاف و امور خیریه شهر تهران امامزاده صالح آستان امامزاده امامزاده صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: جاده تربت جام - صالح آباد این استان که شامگاه دیشب به علت وقوع سیلاب و نبود ایمنی مسدود اعلام شده بود صبح امروز، با تلاش راهداران بازگشایی شد.
یوسف بنی اسدی افزود: هم اینک بارش باران در جاده‌های اصلی و فرعی شهرستان‌های درگز، کلات، مشهد بویژه در بخش احمدآباد، طرقبه-شاندیز، نیشابور، صالح آباد، قوچان و باخرز را لغزنده کرده است.

او گفت: همچنین بارش باران جاده‌های ترانزیتی سرخس- مشهد در محدوده گردنه مزداوند و درگز- قوچان در محدوده گردنه‌های تیوان و "کبکان" را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود:همچنین مه غلیظ نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان، بزرگراه باغچه- نیشابور در مسیر گردنه شریف آباد و جاده مشهد- کلات در گردنه گوجگی شده است.

 

دیگر خبرها

  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد