Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر قطر طی احکامی در مصر، ترکیه، جمهوری قبرس و لیبی سفیر فوق العاده و تام الاختیار انتخاب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «تمیم بن حمد آل ثانی» در ادامه تلاش‌های این کشور و مصر برای بهبود روابط فیمابین، سفیری تام الاختیار در این کشور انتخاب کرد.

دیوان امیری قطر امروز گزارش داد که امیر این کشور طی احکامی جداگانه، سفرای جدیدی در مصر، لیبی، ترکیه و جمهوری قبرس تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، «سالم بن مبارک بن شافی آل شافی» سفیر فوق العاده و تام الاختیار قطر در جمهوری مصر خواهد بود. همچنین «شیخ محمد بن ناصر بن جاسم آل ثانی»، سفیر فوق العاده و تام الاختیار قطر در ترکیه خواهد بود.

تداوم بحران در روابط دوحه و منامه/ قطر به درخواست‌های بحرین پاسخی نمی‌دهدسفیر عربستان پس از 4 سال قطع روابط استوارنامه خود را تقدیم امیر قطر کرددوحه و قاهره در مسیر برقراری روابط/ پیام تبریک امیر قطر به السیسیروابط دوحه و قاهره به کجا رسید؟

 

«علی یوسف عبدالرحمن الملأ» و «خالد محمد زابن آل زابن الدوسری» نیز به ترتیب سفرای فوق‌العاده و تام الاختیار قطر در جمهوری قبرس و لیبی خواهند بود.

روابط قطر با مصر از سال 2015 و بعد از اولین سفر خارجی دونالد ترامپ به عربستان سعودی تیره شد. مصر در کنار عربستان سعودی، امارات و بحرین اتهام‌‌هایی علیه قطر از جمله حمایت از تروریسم مطرح و تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال کردند.

طی این مدت، تلاش‌ها برای آشتی دادن طرفین متخاصم راه به جایی نبرد تا اینکه با فشار دولت آمریکا و وساطت‌های کویت، 5 کشور یاد شده در نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواستار عادی‌سازی روابط بین خود شدند.

انتهای  پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوق العاده و تام الاختیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند

 لیندسی گراهام سناتور آمریکایی گفت که مایل است به کاخ سفید برای دست‌یابی به «توافقی مخاطره آمیز» در راستای عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و اسرائیل کمک کند.

به گزارش ایرنا، این سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با بیان اینکه «زمان رو به اتمام است»، از مقامات آمریکا خواست تا وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: «اگر بتوانیم بین عربستان سعودی و [رژیم] اسرائیل به توافقی برسیم، درگیری اعراب و اسرائیل پایان خواهد یافت، برای فلسطینی‌ها امید ایجاد می شود و امنیت را برای اسرائیل فراهم می‌کند.»

گراهام همچنین اظهار کرد که دو بار درباره این موضوع با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صحبت کرده است و در کنار آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای «کمک به آنها در راستای عادی‌سازی [روابط] عربستان سعودی و اسرائیل» کار کرده است.

لیندسی گراهام خطاب به کاخ سفید گفت: «اگر بتوانید این توافق را به دست آورید، فکر می‌کنم از حمایت جمهوری‌خواهان در مجلس سنای ایالات متحده برای معاهده‌ای میان عربستان سعودی و ایالات متحده برخوردار خواهید شد.»

سی‌ان‌ان پیش از این گزارش داده بود که در سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تماس گرفتند و این گفت‌وگو حدود پنج دقیقه طول کشیده است.

سی‌ان‌ان به نقل از منابع ناشناسی ادعا کرد که مذاکرات عادی‌سازی روابط [عربستان و رژیم صهیونیستی] در این تماس مورد بحث قرار نگرفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود