Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@15:33:03 GMT

دیدار رهبر اپوزیسیون بلاروس با جو بایدن در کاخ سفید

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۲۹۳۶

دیدار رهبر اپوزیسیون بلاروس با جو بایدن در کاخ سفید

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) پس از دیدار با سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس در توییتر نوشت: «دولت آمریکا از مردم بلاروس در تلاش برای دموکراسی و حقوق بشر حمایت می‌کند».

دیدار در کاخ سفید معمولا برای رهبران و روسای جمهوری دیگر کشورها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس در کاخ سفید نشان از حمایت دولت بایدن از این اپوزیسیون دارد، گرچه این دیدار از قبل اعلام نشده بود.

تیخانوفسکایا نیز در تلگرام نوشت که از بایدن تقاضای کمک کرده است "تا بلاروس نمونه موفقی برای گذر مسالمت‌آمیز به دموکراسی باشد".

او افزود: «برای آمریکا کمک به مردم بلاروس یک وظیفه اخلاقی است». رهبر ۳۸ ساله اپوزیسیون بلاروس همچنین به شمار زیادی از زندانیان سیاسی که در میان آن‌ها همسرش سرگئی تیخانوفسکی نیز وجود دارد، اشاره کرد.

تیخانوفسکایا پیشتر با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

در انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت سال ۲۰۲۰، آلکساندر لوکاشنکو با ادعای پیروزی برای ششمین بار قدرت را در بلاروس به دست گرفت. مخالفان او در اعتراض به نتایج اعلام‌شده، در مینسک، پایتخت و شهرهای دیگر به خیابان‌ها آمدند و در طول شش هفته چندین تظاهرات و تجمع گسترده را شکل دادند. این اعتراض‌ها در بسیاری از موارد به خشونت کشیده شد و با بازداشت بسیاری از معترضان و رهبران آنها همراه بود.

منبع: الف

کلیدواژه: اپوزیسیون بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کشور‌هایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته (پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن است، اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشور‌ها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشور‌های همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشور‌های سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکار‌های این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشور‌های مستقل مخالف است.

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است