Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه پایگاه تجمیعی واکسیناسیون معلمان که در شهرری برگزار شد، اظهار کرد: حوادثی که در زندگی ما پیش می‌آید عیار آدم‌ها و سازمان‌ها را روشن می‌کند و رویداد کرونا در کنار همه مصائب و تلخی‌ها، عیار مجموعه ارزشمند بهداشت و درمان را آشکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این سال برای ما سالی سخت و متفاوت بود و نظام آموزشی در برابر مهم‌ترین چالش قرن بود و همه مأموریت‌ها در معرض مخاطره قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس در این سال تعطیل شد، اظهار کرد: پسوند دادن نشان جمعیت بزرگ نظام تعلیم و تربیت، کاری دشوار بود ضمن آنکه معلمان ما کار در بستر مجازی را نیاموخته بودند، دانش آموزان ما هم با کار در این بستر آشنا نبودند ضمن آنکه نگرانی‌ها مزید بر علت بود.

به گفته حاجی‌میرزایی، طبق بررسی‌هایی که در جمعیت دوره دوم ابتدایی انجام شده است، ٩٠ درصد معلمان هر روز یا بیشتر روزهای هفته در ارتباط با دانش آموزان بودند و ٨۴ درصد معلمان در کنار کار آموزشی، برای توسعه توانایی‌های دانش آموزان هم قدم برداشتند که این آمار قابل اعتنایی است.

او افزود: درست است که کار در بستر مجازی کاستی‌های خودش را دارد اما باید وضعیت را با تعطیلی جریان آموزشی منطبق می‌کردیم و در بررسی انجام شده ٩٠ درصد دانش آموزان، دلتنگ مدرسه بودند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه سلامت روان و بلوغ اجتماعی دانش آموزان را کامل‌تر می‌کند، اظهار کرد: امروز ارزیابی بین المللی این است که از هر طریقی که می‌شود برای بازگشایی مدارس اقدام شود و این ضرورتی بود که خوشبختانه در ستاد ملی مقابله با کرونا منجر به واکسینه شدن معلمان شد و آنها به عنوان سرباز سپاه پیشرفت، آماده می‌شوند که از مهر امسال بار دیگر طنین مهر و محبت را در مدارس آشکار کنند.

حاجی‌میرزایی گفت: خوشحالیم که در واپسین روزهای دولت برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کرده و آماده شده‌ایم.

وی تصریح کرد: همه ما باید کمک کنیم تا واکسیناسیون معلمان هرچه زودتر انجام شود و سپاسگزاریم از همه عزیزانی که از روز شنبه برای واکسیناسیون معلمان اعدام خواهند کرد.

کد خبر 617541 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش معلمان كرونا در ايران مدرسه و مدارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش معلمان كرونا در ايران مدرسه و مدارس آموزش و پرورش وزیر آموزش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۵ نفر نیروی جدید جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام پرنیان امروز سه‌شنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه لرستان با اشاره به شأن و جایگاه معلمی، اظهار داشت: معلمان معجزات الهی بر روی زمین هستند به‌شرط اینکه معلم اعجاز خودش را صیانت و حفاظت کند و قدر آنها بداند.

وی با بیان اینکه در تکریم و حفظ شأن و منزلت مقام معلم هم شخص معلم و هم مردم نقش دارند، افزود: معلمان با مشکلات معیشتی بسیاری مواجه هستند؛ اما آنچه می‌تواند معلم را سرپا نگه دارد عشق به شغل معلمی و نگاه الهی به این شغل است.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش، اضافه کرد: خدای متعال نخستین معلم بشر است و پس از وی پیامبران و اولیا الهی نیز معلمان بشریت بوده‌اند و امروز معلمان ما پا جای پای آنها گذاشته‌اند و این نوع نگاه به شغل معلمی است که اجازه نمی‌دهد سختی‌ها، معلمان را از عشق معلمی جدا کند.

پرنیان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین و اینکه معلمان در این زمینه می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند، افزود: معلمان در هر رشته‌ای که تدریس می‌کنند باید جهاد تبیین را مدنظر قرار دهند و از دستاوردهای نظام و از اعتقادات برای دانش‌آموزان بگویند.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر تقویت دانشگاه فرهنگیان، افزود: در برهه‌ای از زمان آمار جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از ۱۷ هزار نفر به سه هزار نفر تقلیل داده شد و این ضربه سختی بر پیکر دستگاه تعلیم‌وتربیت وارد کرد به‌نحوی‌که مجبور شدیم معلمان بازنشسته را دوباره به کار بگیریم.

پرنیان به تلاش‌های وزیر آموزش‌وپرورش در دفاع از حق‌وحقوق معلمان و رفع مشکلات دستگاه تعلیم‌وتربیت اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که معلمان با آن مواجه هستند این است که برخی از والدین نسبت به معلم طلبکارانه صحبت می‌کنند این در حالی است که عِرق معلم به دانش‌آموز مثل عِرق پدر و مادر نسبت به فرزندانش است و هیچ‌گاه بر اساس عناد برخورد نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه معلم باید نقش معلمی را قدر بداند و در این پیچ‌وخم‌های زمانه تحت‌تأثیر فضاها و جریان‌های سیاسی قرار نگیرد، گفت: سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار معلم جذب آموزش‌وپرورش شدند و امسال نیز قرار است ۱۵ هزار معلم جذب آموزش‌وپرورش شوند.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش، افزود: طی یک سال و نیم باقیمانده دولت اعتبارات لرستان نسبت به کشور باید افزایش یابد؛ چراکه منابع حوزه آموزش‌وپرورش این استان بسیار پایین است درحالی‌که میانگین اعتبارات کشور شش درصد و بودجه لرستان تنها ۲.۵ درصد است.

کد خبر 6099674

دیگر خبرها

  • امسال ۱۵ نفر نیروی جدید جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند
  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند