Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندارفارس گفت: راه آهن اقلید به یزد با هزینه بیش از شش هزار میلیارد تومانی احداث شده و یکی از پروژه های اساسی است که استان فارس را به راه آهن شمال شرق کشور متصل می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم افتتاح راه آهن اقلید به یزد که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد با بیان این که این راه آهن دارای ۲۷۰ کیلومتر طول مسیر اصلی، ۴۲ کیلومتر خطوط فرعی ایستگاهی و ۱۳ ایستگاه است، اظهارداشت: این پروژه در فاز اول انتقال مسافر از جنوب غرب کشور به شمال شرق کشور به تعداد یک میلیون نفر و حمل بار صنعتی، معدنی و کشاورزی به میزان چهار میلیون تن را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس ادامه داد: راه آهن اقلید به یزد در فاز دوم، حمل مسافر به تعداد پنج میلیون نفر و حمل بار به میزان چهار میلیون تن را بر عهده خواهد گرفت. وی با اشاره به این که راه آهن اقلید به یزد موجب کوتاهی ۳۲۰ کیلومتر فاصله مکانی و چهار ساعت فاصله زمانی میان استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به استان های یزد، کرمان و خراسان و در واقع کاهش فاصله راه آهن شمال شرق به جنوب کشور خواهد شد، گفت: با بهره برداری از این پروژه فاصله راه آهن شمال شرق به جنوب کشور کاهش یابد که در پی آن شاهد کاهش هزینه حمل و نقل در زمینه بار و مسافر در آینده خواهیم بود. استاندارفارس ادامه داد: فاز دوم راه آهن اقلید به یزد تکمیل مسیرها و ایستگاه های فرعی و اتصال به استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. گفتنی است پروژه راه آهن اقلید به یزد دارای ۲۵ دستگاه پل بزرگ با ۵۵۶ متر طول،  ۵۶۵ دستگاه پل کوچک با ۴۶۴۰ متر طول و ۱۵ تقاطع با ۳۱۰ متر طول است. برای احداث این پروژه  ۱.۶ میلیون متر مکعب خاک برداری،  ۷.۱ میلیون متر مکعب خاک ریزی،  ۱۴۷ هزار متر مکعب بتن ریزی صورت گرفته و ۳۴ هزار تن ریل و ۲۱دستگاه سوزن به کار رفته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس راه آهن اقلید به یزد شمال شرق متر طول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۳۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی

سرپرست هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استاندار خراسان جنوبی و سازمان تعاون روستایی کشور با موضوع احداث سردخانه ۲ هزار تنی نگهداری محصولات مزیت‌دار استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور استان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اظهار داشت: در روزهای گذشته معاون اقتصادی وزیر کشور، معاونین وزرای جهاد کشاورزی و صمت و مدیران کل مرتبط وزارت امور اقتصادی و دارایی از غرفه استان در این نمایشگاه بازدید کردند.

سرپرست هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: شخصیت‌هایی از اتاق‌های مشترک ایران، چین، ترکمنستان و گروه‌های تجاری از امارات، ترکیه، کانادا، ترکمنستان، قرقیزستان و افغانستان، روسیه، ژاپن را در غرفه استان خراسان جنوبی داشتیم. 

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، گفت: دو تفاهم‌نامه همکاری فی مابین استاندار خراسان جنوبی و سازمان تعاون روستایی کشور با موضوع احداث سردخانه 2 هزار تنی نگهداری محصولات مزیت‌دار استان، تأمین نقدینگی خرید توافقی محصولات مزیت‌دار بخش کشاورزی استان با اولویت زرشک منعقد شد.

جعفری ادامه داد:  تفاهم‌نامه همکاری فی مابین استاندار خراسان جنوبی و مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی با موضوع ثبت نظام میراثی جهانی زرشک و عناب نیز منعقد شد.

انتهای پیام/254/

دیگر خبرها

  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه