Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: اعتراضات مردم باید شنیده شود و عده‌ای در این زمینه اعتراض کردند و در این شرایط تعدادی نیز بازداشت شدند که دستگاه قضایی تاکنون نسبت به آزادکردن تعداد زیادی از آنها اقدام کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق مرادی اظهار داشت: مسئولان اجرایی باید مطالبات و خواسته‌های مردم در حوزه‌های مختلف به خصوص در زمینه‌هایی مانند آب را با جدیت پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  خشکسالی و تنش آبی در استان منجر به اعتراضاتی شد گفت: همانگونه که رهبری فرمودند این اعتراضات بحق است؛ بنابراین کسی که آب ندارد بایدبتواند به شکلی این خواسته خود را بیان کند.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: چنین اعتراضی باید شنیده شود تا مسئولان در منطقه حضور پیدا کرده و مسائل را پیگیری کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی: فساد اقتصادی را برنمی‌تابیم/ برای‌ برخورد جدی با دانه‌درشت‌ها‌ آماده‌ا‌یمبازدید رئیس قوه قضائیه از دادگستری و دادسرای ‌قرچک به روایت تصویربازدید 2 ساعته رئیس قوه قضائیه از دادگستری و دادسرای ‌قرچک / گفت‌وگوی صمیمی اژه‌ای با مردم و صدور دستورات قضایی

نماینده عالی قوه قضائیه در استان خوزستان تصریح کرد: اگر پیش از این باید اقداماتی می شد که انجام نشده ، مسئولان باید بیایند و توضیح دهند، اگر اقداماتی هم انجام شده باید بررسی شود که این اقدامات تا چه اندازه اجرایی شده است تا وضعیت برای مردم روشن و شفاف شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان به فعالیت های اجرایی و عمرانی صورت گرفته از سوی گروه های جهادی در مناطق مختلف از جمله روستاهای شهر الهایی اشاره کرد و گفت: این گروه های جهادی چشم و گوش مسئولان بخصوص دستگاه قضائی هستند و از آنجایی که در جریان اعتراضات، تعدادی از معترضان در این منطقه (شهر الهایی) بازداشت شدند، این افراد با توصیه و شهادت مسئولان گروه جهادی مستقر در روستاهای الهایی، آزاد شدند.

وی بیان داشت: درهمین حال رسیدگی و برخورد با عوامل تجزیه طلب و معاند که تلاش داشتند از اعتراضات به حق مردم سوء استفاده کنند نیز با جدیت انجام خواهد شد.

مرادی با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس، مردم شهر الهایی نیز در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کرده اند گفت: پایبندی مردم استان خوزستان و این منطقه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: با این وجود باید توجه داشت که برخی از عوامل بروز تنش آبی استان ناشی از پدیده های طبیعی است؛ بررسی ها نشان می دهد که ذخایر سدهای استان بخصوص سد کرخه به دلیل کمبود بارندگی ها، به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

مردای افزود: استان خوزستان نیز مانند دیگر استان های کشور و منطقه ای که ایران در آن قرار دارد دچار خشکسالی شده است و باید در این خصوص به ویژه برای کشت محصولات کشاورزی برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از سازمان جهادکشاورزی خواسته می شود تا در این رابطه آموزش های لازم را به کشاورزان ارائه کند گفت: شلتوک کاری از جمله کشت هایی است که منابع آبی زیادی را نیاز دارد در صورتی که خشکه کاری  می تواند در کاهش مصرف آب تاثیرگذار باشد.

رئیس کل دادگستری خوزستان یادآورشد: با رهاسازی آب از سدها، بخشی از منابع ذخیره شده ویژه پاییز نیز مورد استفاده قرار گرفته است؛ با این وجود طی روزهای آینده آب به نخلستان های منطقه الهایی خواهد رسید.

مرادی در خصوص بهبود وضعیت آب شرب شهر الهایی بیان داشت: در این رابطه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منابع اعتباری بسیار خوبی را پیش بینی کرده است و با همکاری دولت تلاشها برای پایداری هرچه بیشتر آب شرب منطقه ادامه دارد.

وی بیان داشت: در این زمینه نیز، شرکت آب و فاضلاب خوزستان قول داده طی برنامه زمان بندی شده، وضعیت آب شرب منطقه الهایی را بهبود بخشد.

انتهای پیام/341/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری خوزستان استان خوزستان شهر الهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

در ادامه خیزش دانشگاههای آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، صدها دانشجو در ایالت‌های مختلف به دست نیروهای پلیس دستگیر شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشگاههای آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

شبکه ان بی سی نیوز از جمعیت گسترده معترض در دانشگاه تگزاس در آستین یک روز پس از بازداشت دانشجویان خبر داد.

شبکه سی ان ان نیز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دهها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزهنگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

«گرگ ابت» فرمانده تگزاس نیز روز گذشته گفته بود که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او نیز اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

اما در مقابل برخی قانون‌گذاران ایالتی در جورجیا در خصوص سرکوب خشن دانشجویان در محوطه دانشگاه «اموری» ابراز نگرانی کردند. به گفته آن‌ها مقامات ایالت جورجیا با اعتراضات به مثابه «اغتشاشات» یا حتی «تروریسم» برخورد می‌کنند.

اتحادیه «آزادی‌های مدنی آمریکا» در ایالت جورجیا نیز در بیانیه‌ای گفت: «آتلانتا همواره مکانی برای آزادی اعتراضات بود، اما اکنون شاهد سرکوب بر خلاف قانون اساسی هستیم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • افزایش تعداد بازداشت‌شدگان مدعی فروش سئوالات کنکور سراسری
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان