Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، مصرف منظم دانه‌های چیا اگرچه ۸ خاصیت سلامتی شناخته شده دارد:

مراقبت از سلامت قلب: دانه‌های چیا منابع خوبی از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند و از قلب در برابر اثرات کلسترول و مشکلات شریانی محافظت می‌کنند. مصرف منظم این دانه‌ها منجر به کاهش فشار خون و از بین رفتن مشکلات گردش خون میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهبود سلامت استخوان ها: مواد معدنی ضروری در دانه‌های چیا منجر به بهبود سلامت استخوان‌ها می‌شود. دو قاشق غذاخوری از دانه‌های چیا ۱۸ درصد از میزان نیاز به کلسیم را برطرف می‌کند. علاوه بر این برطرف کننده نیاز شما به پتاسیم و منیزیم نیز هست. جذب مواد معدنی موجود در دانه‌های چیا، منجر به خنثی سازی اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود.

کاهش وزن: با اضافه کردن کمی دانه چیا به رژیم غذایی به طور روزانه، می‌توانید شاهد اثرات جالب آن در از دست دادن چربی‌های بدن باشید. فیبر و آنتی اکسیدان‌های موجود در این دانه‌ها منجر به جلوگیری از انباشت چربی در بافت‌های بدن می‌شود و به حذف چربی‌هایی که قبلا در بافت ذخیره شده اند کمک می‌کند.

بهبود توده عضلانی: اسید‌های آمینه ضروری در دانه‌های چیا منجر به بهبود توده عضلانی می‌شود. پروتئین‌های موجود در این دانه‌ها به راحتی جذب می‌شود و سطح انرژی را افزایش می‌دهد.

مراقب سلامت دستگاه گوارش: فیبر موجود در دانه‌های چیا، حامی سلامت دستگاه گوارش است؛ بخصوص در کسانی که از سندرم روده تحریک پذیر رنج می‌برند. مصرف روزانه این دانه‌ها باعث کنترل تورم دستگاه گوارش نیز می‌شود و باکتری‌های سالم روده را افزایش می‌دهد.

تسکین درد مفاصل: محتوای امگا ۳ موجود در دانه‌های چیا، برطرف کننده درد ناشی از التهاب مفاصل است. آنتی اکسیدان‌های موجود در این دانه‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های حرکتی و آرتریت را کاهش می‌دهد.

افزایش سطح انرژی: اسید‌های چرب ضروری و پروتئین‌های این دانه‌ها انرژی بدن را تقویت می‌کند و منجر به بهبود عملکرد شما در طول روز می‌شود. دانه‌های چیا برای ورزشکاران و افرادی که مشاغل پرخطر دارند، توصیه می‌شود. چون خستگی را برطرف کرده و منجر به افزایش بهره وری فیزیکی و ذهنی می‌شود.

جلوگیری از کم آبی بدن: یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این دانه‌ها این است که پتاسیم و منیزیم موجود در آن‌ها منجر به بهبود و تعادل الکترولیت‌های بدن و جلوگیری از کم آبی بدن می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دانه چیا سلامت تغذیه دانه های چیا منجر به بهبود دانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صفری عربی عصر چهارشنبه در همایش استانی هفته ملی سلامت که با حضور دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران و رؤسای ادارات شبکه‌های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد، شعار هفته سلامت را " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده مصداق بارز این شعار است.

وی با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تأثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات بهداشتی و درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقا ببخشیم.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

وی در پایان از زحمات همه کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و … در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.

اکبر فاضل‌تبار رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: با جبران کمبود ویتامین D نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع کنند و با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین می‌شود.

فاضل‌تبار تصریح کرد: کمبود ویتامین دی علائمی نظیر بی اشتهایی، ضعف و بی‌حالی، دیابت، بیماری‌های استخوانی و مفاصل، بیماری‌های اعصاب و روان، برخی سرطان‌ها و افسردگی دارد.

کد خبر 6088105

دیگر خبرها

  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • میوه َشادی بخش را بشناسیم
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • خواص جکوزی برای پوست
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • سلامت زیر بنا و اساس جامعه است
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند