Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:53:58 GMT

خدمات گسترده جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۵۶۵۸

خدمات گسترده جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در واقع یک نهاد برآمده از انقلاب است، گفت: جهاد دانشگاهی در این استان و همچنین سراسر کشور خدمات فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و فناوری دارد.

احمدرضا بسیج در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملکرد جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در واقع یک نهاد برآمده از انقلاب است، به این دلیل که شکل‌گیری این نهاد مانند جهاد سازندگی، کمیته امداد و سپاه پاسداران پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت، در حالیکه دانشگاه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری، افزود: جهاد دانشگاهی در چهارمحال و بختیاری و همچنین سراسر کشور خدمات فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و فناوری دارد، سیاست‌زدگی آفتی است که امکان دارد هر مکانی را گرفتار کند و متاسفانه جهاد دانشگاهی نیز به دلیل مباحث سیاسی در مقطعی گرفتار این مشکل شد.

وی ادامه داد: در مجموع عملکرد و رتبه جهاد دانشگاهی در بین نهادهای انقلابی مثبت و مطلوب است، خدمات بسیاری در حوزه‌های مختلف در این نهاد انجام می‌شود، برای مثال جهاددانشگاهی در حوزه‌های قرآنی با استفاده از ظرفیت خبرگزاری ایکنا و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی و ... اقدامات موثری را انجام داده است، افزایش فعالیت‌های فرهنگی موجب افزایش کیفیت عملکرد جهاد دانشگاهی نیز می‌شود، البته برخی نقدها و انتقادات نیز در این زمینه وجود دارد.

بسیج عنوان کرد: پیروی از ولایت فقیه به‌ویژه در گام دوم انقلاب اسلامی منجر به اتفاقات مثبت در راستای دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی می‌شود، یکی از عوامل ارتقای سطح کیفی عملکرد هر نهادی این شاخصه‌ها است، همچنین در صورتیکه جهاد دانشگاهی انقلابی فکر و اقدام جهادی کند، می‌تواند تاثیر بسیاری در جامعه‌ در حال رشد و رو به کمال امروز داشته باشد، زیرا زمینه‌های مورد نیاز در جامعه امروز ایران وجود دارد و مردم برای رویکردهای جدید و کمک به جهت پیشرفت‌ در عرصه‌های مختلف آماده هستند.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: از طریق بسیج اساتید استان ارتباط بسیار خوبی با جهاد دانشگاهی برقرار شده است به این دلیل که بسیاری از اساتید حاضر در استان در جهاد دانشگاهی نیز مشغول به فعالیت هستند، از جمله رئیس جهاد دانشگاهی که مسئول کانون بسیج اساتید نیز هستند و این ارتباط متقابل وجود دارد، اما می‌توان در حوزه هیات‌های اندیشه‌ورز برای مشخص شدن مشکلات استان و ارائه راه‌حل برای آن‌ها همکاری بیشتری صورت بگیرد.

وی با اشاره به تشکیل و آغاز فعالیت دولت جدید به ریاست آیت‌الله رئیسی طی چند روز آینده، اضافه کرد: رئیس جمهور جدید یک نیروی انقلابی و پذیرای نظر اندیشمندان است، به همین دلیل نیاز به تشکیل گروه‌های مشترک اندیشه‌ورزی برای شناسایی و حل مشکلات استان احساس می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی چهارمحال و بختياري جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری جهاد دانشگاهی بسیج اساتید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمیدرضا محمدی فشارکی سرپرست فرماندری کاشان شد

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، در آیینی با حضور استاندار اصفهان ضمن قدردانی از تلاش‌های محمد شریف زارعی فرماندار سابق شهرستان کاشان، حمیدرضا محمدی فشارکی به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان، اظهار کرد: وقتی نام کاشان می‌آید سلسله‌ای از دانش، فرهنگ و عمل نیک بر ذهن انسان تداعی می‌شود.

وی ضمن یاد و گرامیداشت علما و فضلای شهرستان کاشان، افزود: این شهرستان نقش‌ مؤثری در دوران‌های مختلف نظیر نهضت حضرت امام (ره) داشته است و ۲۷ شهید دوران انقلاب خود گواه بر این مطلب است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این پیشنیه و تاریخ کاشان با حوزه‌های‌مختلف علم و فناوری، کشاورزی، نظامی و دیگر حوزه‌ها گره خورده است، بیان کرد: این شهرستان با نگاه به آمار مقایسه‌ای استان اصفهان در صدر آمارها قرار دارد و جزو رتبه‌های برتر استانی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کاشان در حوزه مشارکت و کاهش نرخ بیکاری گوی سبقت را ربوده است، ابراز کرد: کاشان در حوزه بهداشت و درمان در استان اصفهان سرآمد است در حالی که این استان خدمات ارائه شده را محدود به منطقه خود نکرده است به نحوی که استان‌های اطراف برخی خدمات نظیر خدمات درمانی را از استان اصفهان می‌گیرند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898688

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • حمیدرضا محمدی فشارکی سرپرست فرماندری کاشان شد
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»