Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار و رعدو برق در ۱۱ استان کشور طی امروز (۸ مرداد) از تداوم این شرایط جوی تا سه‌شنبه (۱۲ مرداد) و وزش باد شدید در نوار شرقی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو ایسنا، اظهار کرد: امروز (۸ مرداد) در برخی مناطق گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فردا و یکشنبه (۹ و ۱۰ مرداد) در گیلان، مازندران، اردبیل و برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گلستان، کردستان، زنجان، جنوب کرمان، شرق فارس، شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، دوشنبه و سه‌شنبه (۱۱ و ۱۲ مرداد) در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوبی کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

ضیاییان با اشاره به اینکه از امروز تا سه‌شنبه (۸ تا ۱۲ مرداد) در نوار شرقی کشور به‌ ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک ‌پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: طی این مدت به‌ویژه امروز و فردا (۸ و ۹ مرداد) در برخی مناطق سمنان، شرق، شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور سرعت وزش باد در بعضی ساعات افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق نیز دور از انتظار نخواهد بود. همچنین طی ‌پنج روز آینده دریای عمان به‌ویژه مناطق شرقی دریا مواج است.  

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ مرداد) صاف تا نیمه‌ ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ سانتیگراد و طی روز ‌یکشنبه (۱۰ مرداد) صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۱ و ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي رگبار و رعد و برق وزش باد شدید گرد و خاک وزش باد شدید پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در ایران؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوایی امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت، گفت: امروز در برخی از مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شرق سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده رخ می‌دهد و سایر مناطق از جوی آرام برخوردار هستند.

وی افزود: فردا سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود و در نیمه غربی کشور شاهد رگبار و رعدوبرق و در برخی نقاط بارش تگرگ خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش‌های فردا در حد هشدار نارنجی است و برای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان، کردستان، کرمانشاه و شمال قزوین، سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود. بنابراین هموطنان تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

گودرزی با بیان اینکه بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد، گفت: امروز در شمال غرب و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که احتمال ریزش تگرگ و یا خیزش گرد و خاک نیز وجود دارد.

کد خبر 6096908 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • سامانه بارشی امروز وارد استان می‌شود
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • تداوم بارش‌ها در ایران؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • هشدار وزش باد شدید در تهران
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد