Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس ضمن تکرار ادعاهای ضد ایرانی خواستار گنجاندن مسائل منطقه و موشکی در مذاکرات برجام شد.

به گزارش مشرق، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس بامداد جمعه با بیان اتهامات اثبات‌نشده ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد.

«نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد و مدعی شد ایران باید حمایت از «گروه‌های تروریستی» را در یمن، سوریه، عراق و لبنان متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پایان روابط دوستانه امارات و عربستان سعودی

وی همچنین خواستار گنجاندن مسائل منطقه و موشکی در مذاکرات برجام شد. دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گفت مذاکرات وین بایستی علاوه بر برنامه هسته‌ای ایران به رفتارهای منطقه‌ای و برنامه موشکی این کشور نیز رسیدگی کند.

«نایف الحجرف» چند روز پیش هم اتهامات مشابهی به ایران وارد کرده و درخواست مشابهی را مطرح کرده است. «سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر درخواست شورای همکاری درباره مسائل منطقه و موشکی را مردود دانسته است.

بیشتر بخوانید: دبیر کل شورای همکاری: امنیت خلیج فارس، امنیت کل جهان است

الحجرف شنبه هفته جاری با بیان این ادعا که رفتارهای تهران، «ثبات منطقه را بر هم می‌زند» گفته بود مذاکرات هسته‌ای وین باید مسائل مربوط به «رفتار ایران» را هم مورد رسیدگی قرار دهد و «منحصر به اجرای مجدد توافق هسته‌ای نباشد».

اواخر خردادماه سال جاری هم وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس  مدعی شدند که باید اعضای این شورا در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران مشارکت داشته باشند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اتهامات تکراری و بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۴۸ وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، را مردود شمرد و این رویکرد شورای همکاری را کاملا غیرسازنده توصیف کرد.

خطیب زاده با دوگانه خواندن سیاست برخی از کشورهای شورا در ادعای درخواست بهبود مناسبات با جمهوری اسلامی ایران از یک سو و ایراد اتهامات بی اساس از سوی دیگر، شورای همکاری را  عملا گروگان زیاده خواهی‌های سیاست‌های شکست خورده اقلیت پرهیاهویی از کشورهای این شورا خواند و گفت: «هیچگونه مداخله‌ای را در برنامه هسته‌ای، موشکی و امور مرتبط با سیاست‌های نظامی و دفاع بازدارنده خود بر نمی‌تابیم.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو برنامه هسته ای ایران تهران عراق برجام کل شورای همکاری خلیج فارس دبیر کل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر شهید بهشتی ـ چابهار

بندر شهید بهشتی به عنوان دومین بندر مهم چابهار در سال ۶۱ با توجه به شرایط خاص حاکم بر خلیج فارس (جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران) و با تاکید دولت بر لزوم داشتن بندر در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس شروع به احداث کرد. این بندر در زمان جنگ تحمیلی به دلیل واقع شدن در کرانه دریای عمان و دوری از مرکز بحران نقش مهمی در صادرات ایفا نموده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079982 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران