Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی اعتراضی خطاب به رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا پیرامون عضویت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: این تصمیم با اصول و ارزش‌های اتحادیه آفریقا در تعارض است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از فلسطین الیوم، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در رابطه با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر، یک پیام اعتراضی برای «موسی فکی» رئیس کمیسیون این اتحادیه ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، اسماعیل هنیه در این پیام عنوان کرد که ما در جنبش حماس همراه با ملت فلسطین در کمال تعجب و با نهایت تأسف خبر موافقت شما با عضویت رژیم اشغالگر صهیونیستی در این اتحادیه را دریافت کردیم.

هنیه تصریح کرد که اتحادیه آفریقا یک نهاد قدیمی است که همچنان حامی حقوق ملت‌های آفریقایی در تعیین سرنوشت خویش و رسیدن به آزادی و استقلال است و همواره از ملت فلسطین و مسئله عادلانه آن در برابر تجاوزگری و تروریسم رژیم صهیونیستی دفاع کرده است.

وی موافقت با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا را به شدت محکوم کرد و آن را مغایر با اصول و ارزش‌های این اتحادیه دانست و گفت: این ضربه‌ای سخت به ملت فلسطین و حقوق ملی و مشروع این ملت آن هم در شرایطی است که برای رهایی از طولانی‌ترین و خطرناک‌ترین اشغالگری در جهان مبارزه می‌کند.

اسماعیل هنیه خواستار افزایش همکاری کمیسیون اتحادیه آفریقا با کشور‌های دوست و نهاد‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در عرصه سیاسی، دیپلماتیک و قانونی به منظور اتخاذ موضعی بین‌المللی جهت بازپس گیری حقوق ملی و مشروع فلسطین و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف شهرک‌سازی و مصادره اراضی فلسطین به جای مشروعیت بخشی به آن از طریق موافقت با عضویت این رژیم در اتحادیه آفریقا شد.

هنیه خاطرنشان کرد که دشمن صهیونیستی از عضویت در اتحادیه آفریقا برای تثبیت موجودیت خود و پیشبرد طرح‌های استعمارگرانه و ادامه اشغالگری و جنایات خود در سرزمین فلسطین استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عضویت رژیم اشغالگر در اتحادیه آفریقا به هیچ وجه بیانگر مواضع تاریخی ملت‌های آفریقاییِ حامی و پیشتیبان ملت فلسطین نیست، خواستار عقب‌نشینی رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در این تصمیم شد.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی اخیراً به عنوان «ناظر» به عضویت اتحادیه آفریقا درآمده است. عضویت صهیونیست‌ها در اتحادیه آفریقا واکنش‌های گروه‌های مختلف فلسطینی را طی روز‌های گذشته به دنبال داشته است.

در همین ارتباط، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا موجب مشروعیت بخشی به اشغالگری در سرزمین فلسطین خواهد شد و زمینه را برای ادامه طرح‌های دشمن صهیونیستی برای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین و ارتکاب جنایات وحشیانه علیه آن فراهم می‌کند.

این جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه بیانیه خود اتخاذ چنین تصمیمی از سوی کشور‌های آفریقایی را که در طول قرن‌ها استعمار و نژادپرستی گریبان‌گیرشان بوده و هست، مایه تأسف خواند.

در این بیانیه آمده است: ما کشور‌های آفریقایی را همچون همیشه حامی و پشتیبان خود در مبارزات عادلانه برای رسیدن به آزادی و استقلال می‌دانیم و امیدوار به حمایت قدرتمند و مستمر این کشور‌ها هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنبش مقاومت اسلامی حماس فلسطین اشغالی اسماعیل هنیه عضویت رژیم صهیونیستی اتحادیه آفریقا ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو

خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان امروز پنجشنبه همزمان با برگزاری جلسه شورای جنگ رژیم صهیونیستی در قلب شهر تل آویو در سرزمین های اشغالی تظاهرات کردند.

به گزارش‌ مشرق و به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان امروز پنجشنبه بار دیگر در منطقه «کریاه» در مرکز شهر تل آویو که مقرهای سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در آنجا قرار دارد، تظاهرات کردند.

آنها در این تظاهرات سیاست های کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفته و خواهان بسته شدن قرارداد مبادله اسیران فلسطینی با بستگان اسیر خود در نزد مقاومت فلسطین شدند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، توده صهیونیستها و بویژه خانواده های اسیران صهیونیست و همچنین محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نتانیاهو و ائتلاف حاکم او را مسئول غافلگیر شدن این رژیم در برابر مقاومت فلسطین و وقوع این عملیات می دانند و از عملکرد نتانیاهو در مدیریت جنگ انتقاد می کنند.

خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان از آغاز عملیات طوفان الاقصی بارها علیه سیاست های کابینه تظاهرات کرده اند که به زد و خورد با پلیس و بازداشت شماری از آنها منجر شده است. آنها تاکید کرده اند که کابینه رژیم صهیونیستی به سرنوشت بستگان اسیر خود در نزد مقاومت فلسطین بی توجهی می کند و آنها در اولویت تصمیم گیری های اعضای کابینه قرار ندارند.

دیگر خبرها

  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • در هیچ کجای جهان فجیع‌تر از جنایات تل‌آویو در غزه سراغ نداریم
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • بحران ناتمام تل‌آویو