Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@06:07:48 GMT

تمایل بیشتر مردم به دورکاری بعد از پایان کرونا

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۷۲۹۹

تمایل بیشتر مردم به دورکاری بعد از پایان کرونا

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، بر اساس نتایج این نظرسنجی، دست کم دو سوم کارمندان گفته‌اند که با پایان یافتن بحران کنونی همه‌گیری تمایل دارند به کار از راه دور در خانه ادامه دهند.

این نظرسنجی در ۲۹ کشور و بین ۱۲ هزار و پانصد کارمند شاغل در بخش‌های گوناگون انجام شده است. حدود ۶۶ درصد افراد مورد سوال واقع شده همچنین معتقدند که کارفرمایان باید در آینده در خصوص نحوه انجام کار انعطاف‌پذیر‌تر باشند؛ به این معنا که به آنها اجازه دهند بعضی روزها در خانه و بعضی روزهای دیگر در محل کار حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظرسنجی یاد شده توسط موسسه ایپسوس برای مجمع جهانی اقتصاد انجام شده و با توجه به گزینه انتخاب نشان می‌دهد افرادی که طرفدار روزهای کاری آزاد هستند تمایل دارند نیمی از روزهای هفته را در خانه و مابقی را در محل کار بگذرانند.

بیشترین و کم‌ترین تمایل به ادامه دورکاری در کدام کشورها مشاهده می‌شود؟

در فرانسه و بلژیک و همچنین چین بنا به نتیجه این تحقیق تمایل کمتری نسبت به دورکاری وجود دارد و اغلب سوال شوندگان ترجیح می‌دهند کم‌تر از دو روز در هفته از خانه کار کنند.

درعوض مردم هند مشتاق‌ترین افراد برای ادامه دورکاری بودند؛ کارمندان هندی اعلام کرده‌اند که تمایل دارند دست کم سه و نیم روز در هفته دورکاری کنند.

به موجب این نظرسنجی اغلب کارمندان خواهان کار از دور دست کم سه روز در هفته هستند. بیش از بیست و پنج درصد سوال شوندگان گفته‌اند که اگر سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کنند پس از همه‌گیری کاملا با کار در محل بازگردد، کارفرمای خود را عوض می‌کنند.

دورکاری توافقی

یکی از شعب بانک آکسا AXA در بروکسل از هم‌ اکنون شرایط پایان همه‌گیری را برای خود در نظر گرفته تا بر اساس توافق برنامه کاری حضوری و غیرحضوری کارمندان را به اجرا درآورد.

کارمندان این موسسه مالی از ابتدای ماه سپتامبر آینده می‌توانند به موجب یک توافق‌نامه صنفی تصمیم بگیرند که هر زمان بخواهند در خانه و یا محل کار به تعهدات کاری خود عمل کنند.

ویم پاولز، سخنگوی شعبه بانک آکسا در بروکسل به یورونیوز گفت این تصمیم مانع آن می‌شود که افراد برای نیامدن به محل کار دلایل گوناگون بتراشند.

وی افزود: «این امکان وجود دارد که شما در یک هفته برای کار روی پروژه‌ای پنج روز دورکاری کنید و سپس هفته بعد از آن برای دیدار همکاران و نیز ارائه آنچه که آماده کرده‌اید سه روز در محل کار حاضر شوید.»

بازنگری اروپا در توافقنامه دورکاری

از سوی دیگر ماریو مارینیه‌لو، محقق و عضو ارشد اتاق فکر موسوم به «بروگل» از منظر سیاست‌های اروپایی به این موضوع نگاه کرده و یادآور شده که توافق‌نامه فعلی بر سر دورکاری در اتحادیه اروپا منسوخ شده و نیاز به بازنگری و به روز رسانی دارد.

وی در گفتگو با یورونیوز تصریح کرد: «چارچوب توافق اروپایی بر سر دورکاری به سال ۲۰۰۲ باز می‌گردد؛ با گذشت بیست سال از توسعه فناوری و نیز در این میان با توجه به همه‌گیری، فکر می‌کنم گفتن این که زمان به روز رسانی فرا رسیده درست و عادلانه باشد.»

نهادهای اتحادیه اروپا در حال نهایی کردن سیاست های دورکاری هستند، کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که کارمندانش حداقل دو روز در هفته را در دفتر و حداقل یک روز را در خانه کار کنند. نحوه کار در بقیه روزها منوط به توافق بین کارمندان و کارفرمایان خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا عید غدیر طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی ویروس کرونا شرایط کرونایی دورکاری نظرسنجی المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا عید غدیر طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی روز در هفته همه گیری محل کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور - استقلال؛ نبردی حیثیتی در تبریز | پیش بازی

تراکتور در خانه میزبان استقلال است.

تراکتور در هفته بیست و پنجم باید در خانه به مصاف شاگردان جواد نکونام برود.

اطلاعات بازی  هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران بازی: تراکتور - استقلال تاریخ و ساعت برگزاری: چهارشنبه 12 اردیبهشت ۱۴۰3؛ ساعت 17 ورزشگاه: ورزشگاه یادگار امام تبریز داوران: پیام حیدری پیش بازی

تراکتوری ها که این روزها شرایط عجیبی دارند، بعد از جدایی پاکو خمز زیر نظر حمید مطهری تمرین می کنند و تقابل این مربی پرسپولیسی با استقلال جذاب خواهد شد.

استقلال با وجود حذف شدن در جام حذفی در لیگ برتر صدرنشین است و بازی رفت مقابل تراکتور را با نتیجه 2-0 پیروز شد.

جدول لیگ برتر

بازی های رودروری دو تیم

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • سومین شکست متوالی تاتنهام و کسب ۳ امتیاز شیرین چلسی در خانه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • جدول لیگ برتر فوتبال در پایان هفته ۲۵
  • همدان تا اوایل هفته آینده خنک است 
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • هری کین: بازی در خانه رئال مادرید دشوار است اما ما به خودمان ایمان داریم
  • صادقی: انگیزه نساجی از تیم ما بیشتر است
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • زیدان حاضر است در خانه بماند ولی مربی بایرن نشود!
  • تراکتور - استقلال؛ نبردی حیثیتی در تبریز | پیش بازی