Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:12:30 GMT

یکهزار مسکن ویژه محرومان خراسان شمالی افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۷۳۱۱

یکهزار مسکن ویژه محرومان خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش ایرنا، مراسم افتتاح این تعداد واحد مسکونی روستایی محرومان در خراسان شمالی همزمان با بهره برداری از واحدهای مسکن‌ محرومان در سراسر کشور با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در طرح ساخت مسکن برای محرومان، برای ساخت هر واحد مسکونی، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۳۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی محمدی با اشاره به تفاهم سه جانبه برای ساخت سه هزار واحد مسکونی برای روستاییان محروم استان گفت: این تفاهم میان استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.

وی اظهار داشت: واحدهای مسکونی در مناطق محروم، با زیر بنای ۵۲ متر مربع تا ۶۰ مترمربع ساخته می شود و تهیه نقشه، صدور پروانه و نظارت ها به صورت رایگان انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی باقیمانده هم در دست پیگیری است. 

بر اساس این گزارش اکنون بیش از ۶۰ درصد از روستاییان خراسان شمالی در منزل مستحکم زندگی می کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

بر اساس اعلام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، شمار مدد جویان فاقد مسکن این استان سه هزار و ۶۰۰ نفر است.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

این استان از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد. 

برچسب‌ها بجنورد تسهیلات مسکن بنياد مسكن انقلاب اسلامی محمدباقر نوبخت خراسان شمالی مسکن کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد تسهیلات مسکن بنياد مسكن انقلاب اسلامی بجنورد تسهیلات مسکن بنياد مسكن انقلاب اسلامی محمدباقر نوبخت خراسان شمالی مسکن کارآمدی دولت انقلاب اسلامی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح طرح‌های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و رشد شاخص‌های توسعه استان دارد.

وی با اشاره به آغاز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی بیمارستان مادر و کودک، افزود: هدف‌گذاری اجرای این پروژه و سایر پروژه‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف خراسان شمالی، رفع نیازهای درمانی و تکمیل مراکز و تجهیزات درمانی استان است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اسکلت‌بندی بیمارستان شهرستان راز و جرگلان که در زمره مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفته نیز به اتمام رسیده، اظهار امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی مدیران، ساخت این بیمارستان نیز در سال جاری به پایان برسد.

حسین‌نژاد تاکید کرد: یک حرکت جهادی برای رفع کمبودها نیاز است تا محرومیت‌های موجود در خراسان شمالی رفع شود.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های در حال انجام بر اساس نیازسنجی و بر حسب نیاز خراسان شمالی پیگیری و با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان به ظرفیت درمانی استان افزوده شد، گفت: امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی و پیگیری مدیران و حمایت نمایندگان در دولت سیزدهم شاهد اجرا و به نتیجه رسیدن طرح‌های بزرگ‌تر در حوزه‌های مختلف استان و شاهد ارتقای جایگاه خراسان شمالی در شاخص‌های توسعه باشیم.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در بخش سلامت با پیگیری‌های خوبی که انجام شده، در حال حاضر ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه در حال افتتاح و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه نیز در استان هدف‌گذاری و در حال اجرا است.

کد خبر 6090450

دیگر خبرها

  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود