Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@23:44:11 GMT

قیمت بنزین در آمریکا افزایشی شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۷۶۴۵

قیمت بنزین در آمریکا افزایشی شد

به گزارش اویل پرایس، قیمت بنزین در آمریکا که به دنبال تصمیم اوپک پلاس برای افزایش عرضه نفت از ماه اوت پایین آمده بود، یک بار دیگر در هفته گذشته افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، متوسط قیمت بنزین در آمریکا در هفته منتهی به بیست و ششم جولای 2 سنت ارزان‌تر شده و به 3.15 دلار رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل این کاهش قیمت را می توان ثابت ماندن تقاضا برای بنزین  در این کشور و کاهش قیمت جهانی نفت خام دانست.

سخنگوی انجمن خودروی آمریکا AAA، گفت:«برای پایین آوردن قیمت بنزین اوپک باید عرضه نفت را افزایش دهد و نفت خام با قیمت پایین تری در بازار فروخته شود. در این صورت قیمت بنزین پایین می آید ولی باز هم بالاتر از 3 دلار در هر گالن خواهد بود».

قیمت بنزین در آمریکا از ابتدای ماه جولای به طور متوسط 3.14 دلار در هر گالن بوده است.

قیمت نفت خام طی روزهای اخیر افزایش یافته و نفت برنت در حال حاضر بالاتر از 75 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. قیمت نفت آمریکا هم در اولین ساعات روز پنجشنبه به 73 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت بنزین در آمریکا پس از یک کاهش کوتاه مدت دوباره بالاتر رفته است و در حال حاضر 3.16 دلار معامله می‌شود یعنی 2 سنت بیشتر از هفته گذشته و 98 سنت در هر گالن بالاتر از سال گذشته در همین زمان.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد 2.3 میلیون بشکه از ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته کم شده است و متوسط تولید به 9.8 میلیون بشکه در روز می رسد. با توجه به کاهش 100 هزار بشکه‌ای ذخایر بنزین و متوسط تولید 9.1 میلیون بشکه در روز روز در هفته گذشته، واضح است که تقاضا برای بنزین در آمریکا علی رغم ترس از گسترش نوع جدید کرونا بالا رفته است.

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی های بازار در حال حاضر این است که اوج دوباره همه‌گیری کرونا روند بهبود تقاضا برای بنزین را مختل کند.

پربیننده ترین راهکار دانشمندان برای کمبود آب در جهان رشد قیمت نفت به دنبال افت موجودی ذخایر آمریکا / برنت وارد کانال ۷۵دلاری شد بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان در شش ماه گذشته پیشنهاد عراق به ایران برای احداث سد مشترک ساخت سیاسی ترین خط لوله گازی جهان به پایان رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت بنزین قیمت بنزین در آمریکا هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است

به گزارش خبرگزاری مهر شرکت مشاوره وود مک کنزی اعلام کرد تقاضای جهانی برای بنزین احتمالاً ۳۴۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و به ۲۶.۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد که پایین‌ترین میزان رشد از سال ۲۰۲۰ و کمتر از رشد ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تقاضای روزانه برای بنزین در سال ۲۰۲۳ است.

سوشانت گوپتا، تحلیلگر «وود مک کنزی» گفت: نفوذ خودروهای برقی در آمریکا و چین افزایش یافته است. امسال، تقاضای چین به دلیل استفاده بیشتر از خودروهای برقی، تنها ۱۰ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد.

شرکت مشاوره «ریستاد انرژی»، تقاضای جهانی برای بنزین در سال میلادی جاری را حدود ۲۶ میلیون بشکه در روز تخمین زد که حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از رشد حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ است.

کد خبر 6098109 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد