Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارس نوشت: حدود یک هفته دیگر فعالیت منتخبین شورای ششم تهران به صورت رسمی آغاز می شود. البته 21 منتخب شورا از یک ماه پیش تاکنون برنامه های خود را با اولویت انتخاب شهردار آغاز کرده کرده اند و جلسات مداوم در این زمینه برگزار شده است تا به گزینه نهایی سکاندار صندلی بهشت برسند. شاخص ها و گزینه های زیادی در این راستا پیش بینی و درنظر گرفته شد و حالا شمارش معکوس برای انتخاب شهردار جدید تهران که گفته می شود جهادی، مرد میدان خواهد بود، آغاز شده است

پیش گویی محسن هاشمی در بازار داغ گمانه زنی ها

هرچه به زمان انتخاب شهردار نزدیک تر می شویم بازار گمانه زنی ها درباره این موضوع هم داغ تر می شود و در این بازار داغ محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران ها نظری متفاوت مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره گزینه های مطرح شده برای پست شهرداری گفت: زمانی که آقای احمدی نژاد شهردار شد، اسم او در لیست اولیه نبود و یکباره شهردار تهران شد، هنوز هم هر اتفاقی می‌تواند بیفتد و کسی شهردار شود که اسم او در این لیست نیست.

 وی بیان داشت:زمانی که آقای احمدی نژاد شهردار تهران شدند، لیستی ۴۰ نفره منتشر شد که بعد به ۱۰ نفر رسید و اسم آقای احمدی نژاد اصلا در آن لیست اولیه نبود و یکباره آقای احمدی نژاد شهردار تهران شد. 

توافق محکم منتخبین شورای ششم در مورد انتخاب شهردار جدید

درباره این موضوع به سراغ ناصر امانی، منتخب شورای ششم تهران رفتیم. وی در این باره به فارس گفت: نمی دانم محسن هاشمی چگونه و بر چه اساسی موضوع انتخاب شهردار پایتخت غیر گزینه های نهایی را بیان کرده است ولی آنچه مسلم بوده اینکه منتخبین شورای ششم محکم توافق کرده اند فردی را از میان گزینه های نهایی انتخاب کنند.

وی افزود: انتخاب شهردار بر اساس لیست اعلامی صورت می گیرد و زمانی که گزینه ها برنامه هایشان را ارائه دادند ما برنامه ها و رزومه آنها را دقیق بررسی می کنیم.

دو نکته در انتخاب شهردار جدید

امانی در پاسخ به این پرسش که چند گزینه محتمل تر از بقیه گزینه ها برای انتخاب شهردار است؟ گفت: این موضوع قابل پیش بینی نیست منتخبین نظرشان را موکول به ارائه برنامه های گزینه ها کرده اند و تصمیم گیری نهایی بر اساس 10 شاخص اعلام شده و برنامه های گزینه های نهایی است و این موضوعات دو نکته در انتخاب شهردار جدید است.

توافق نهایی تا قبل از نخستین جلسه صحن شورا

وی در مورد زمان انتخاب شهردار تهران بیان داشت: احتمالا در جلسات هفته آینده به توافق در مورد گزینه نهایی برسیم و به نوعی انتخاب غیر رسمی صورت گیرد ولی انتخاب رسمی در صحن شورا و پس از رای گیری خواهد بود.

انقلابی و جهادی بودن مهم‌ترین معیار در انتخاب شهردار است/ شهرداری تهران را به یک مدیر شهری انقلابی می‌سپاریم

مهدی چمران، منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران هم درباره انتخاب شهردار جدید تهران گفت: مدیری که شهر را بشناسد و تخصص داشته باشد، اگر مدیریت قوی داشته باشد قطعا می تواند ضامن همه شهروندان تهرانی باشد. بنابراین ما در بررسی روند انتخاب شهردار همه تلاش‌مان این است که شهر را به یک مدیر شهری با سابقه انقلابی بسپاریم.

وی درباره ماجرای اختلاف شورای ششمی ها بر سر انتخاب شهردار گفت: اختلاف نظر با اختلاف متفاوت است و در شورای ششم هر 21 نفر می توانند نظرات متفاوتی داشته باشند اما این به معنای اختلاف نیست. بیشتر تعارض آراست تا اختلاف. 

فهم سیاسی یکی از ویژگی های مهم شهردار است

علیرضا نادعلی منتخب شورای ششم تهران نیز درباره انتخاب شهردار گفت: معتقدم شهردار آینده تهران باید یکی از ویژگی‌های مهمش فهم سیاسی باشد. البته آدمی که بخواهد سیاسی‌کاری کند، با کسی که فهم و بینش سیاسی دارد متفاوت است. عده‌ای به توانایی‌ و فهم سیاسی رسیده‌اند و در نتیجه می‌توانند با فهم سیاسی بالا، کارهای بزرگی انجام دهند. اما این را هم بگویم که فهم سیاسی در کنار تخصص و سایر موارد باید در شهردار آینده تهران وجود داشته باشد. 

وی بیان داشت: وقتی در موضوع انتخاب شهردار درباره فهم بالای سیاسی صحبت می شود برخی می‌گویند می‌خواهید یک فرد سیاسی انتخاب کنیم، اما در پاسخ باید گفت رئیس‌جمهور هم یک فرد سیاسی است، آیا فقط کار سیاسی می‌کند؟ یا سکان تمام کارهای اجتماعی، امنیتی، عمرانی را به دست دارد؟ مدیریت شهری هم نمونه کوچک‌تری از ریاست‌جمهوری است و قطعاً باید سکان اداره شهر به یک فردی با چهره ملی و همچنین دارای فهم سیاسی اجتماعی سپرده شود. 

نادعلی گفت: یکی از شاخص‌های مهم ما بحث توان مدیریت مالی و اقتصادی و ایجاد درآمدهای پایدار شهری است. شهردار تهران باید بتواند برای بدهی‌های شهر فکری کند و با هماهنگی سایر بخش های مهم حاکمیت بتواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند. 

بالاترین نمره قبولی را کدام گزینه کسب می کند؟

همزمان که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب شهردار تهران بسیار داغ شده، در ادامه روند انتخاب شهردار تهران، ۱۱ گزینه پیشنهادی منتخبین شورای ششم ملزم به ارائه برنامه خود شده اند. با تصمیم منتخبین شورای ششم، نامزدها باید تا عصر روز جمعه ۸ مرداد، برنامه مدیریتی خودشان برای شهرداری تهران را ارائه کنند.عدم ارائه برنامه از سوی هر یک از نامزدها در زمان اعلام شده، به منزله انصراف آن نامزد خواهد بود. همچنین طبق قرعه کشی صورت گرفته نامزدها در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه هفته آینده در سه نوبت از صبح تا بعد از ظهر قرار است از برنامه خود دفاع کنند.

اسماعیل احمدی مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویش، علیرضا زاکانی، عباس علی‌آبادی، رستم قاسمی و علی نیکزاد 11 گزینه نهایی هستند که شمارش معکوس برای انتخاب یکی از آنها آغاز شده و حالا باید دید کدام یک از این افراد با ارائه برنامه قوی می تواند نمره بالایی از نگاه منتخبین شورای ششم کسب کند.

منبع: الف

کلیدواژه: انتخاب شهردار تهران انتخاب شهردار جدید برای انتخاب شهردار منتخبین شورای ششم آقای احمدی نژاد ارائه برنامه گمانه زنی ها محسن هاشمی فهم سیاسی برنامه ها گزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان درخصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله هاست را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگرد‌ها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دوسال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کار‌ها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی درخصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم