Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری میان طالبان و نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان با وجود افزایش تلفات و خسارات و آشکار شدن پیامد‌های هولناک برای این کشور همچنان ادامه دارد. خبرگزاری میزان – در پی تشدید درگیری‌ها میان طالبان و نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان، مردم این کشور به سمت کشور‌های همسایه پناه می‌برند. تحولات میدانی به گزارش «صدای افغان و طلوع نیوز»، درگیری‌ها در افغانستان میان طالبان و نیرو‌های دفاعی و امنیتی این کشور همچنان ادامه دارد و وضعیت افغانستان را متشنج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اصابت یک موشک با منازل مسکونی در «زابل» افغانستان ۵ نفر شامل ۳ کودک و ۲ زن کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند. وضعیت برخی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.   هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله بر عهده نگرفته است.   در عین حال وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد بر اثر درگیری‌های ۴ ماه گذشته میان طالبان و نیرو‌های دفاعی و امنیتی افغانستان، ۲۴ هزار نفر از اعضای طالبان کشته و زخمی شدند.   براساس اعلام وزارت دفاع افغانستان، در شبانه روز گذشته ۲۶۶ عضو طالبان کشته و ۱۳۵ نفر دیگر زخمی شدند. بیشتر بخوانید: ادامه درگیری‌ها در ۲۰ ولایت تاکید کابل بر بازپس گیری ولسوالی‌ها واکنش‌های بین المللی پس از اظهار نظر «وانگ یی»، وزیر خارجه چین با هیئت سیاسی طالبان مبنی بر تعریف طالبان به عنوان نیروی نظامی مهم و سیاسی در افغانستان که نقش مهمی در روند صلح افغانستان دارد، سخنگوی وزارت خارجه هند، خواستار تداوم روند صلح افغانستان به هدایت و تحت کنترل افغانستانی‌ها و تداوم قانون اساسی این کشور شد.   در عین حال، براساس گزارش ها، ساخت اردوگاه پناهجویان در جنوب تاجیکستان آغاز شد.   به گفته مقام‌های محلی تاجیکستان، اردوگاه مذکور با بودجه دولت و سایر منابع ساخته و تحت نظارت وزارت کشور اداره می‌شود.   در ماه جولای، هزار و ۵۰۰ افغانستانی به تاجیکستان پناهنده شدند.   انتهای پیام/ برچسب ها: افغانستان طالبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان افغانستان طالبان میان طالبان و نیرو درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای گفته است هیأت طالبان در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا اشتراک کرده است.

به گفته این وزارت هیأت طالبان در کنار شرکت در این نشست با مقامات بلند پایه و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نیز در مورد موضوعات مختلف گفت‌وگو خواهد کرد.

این نشست از روز گذشته در گامبیا آغاز شد و قرار است امروز نیز ادامه یابد.

پیش از این نیز مقامات طالبان از جمله امیرخان متقی از نمایندگان سازمان همکاری اسلامی خواسته بودند تا واقعیت‌‌های موجود در افغانستان را به مقامات کشورهایشان و جامعه بین‌المللی برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان