Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد حسن متولی زاده ‏ با اشاره به این که همه وسایل این اقدام در داخل کشور تولید می‌شود افزود: ۴۰ تا ۴۵ هزار مگاوات مصرف برق در تابستان در زمان اوج مصرف مربوط به ساختمان هاست که امیدواریم در شرایط جدید با حمایت مجلس و دولت سیزدهم نهضت بهینه سازی ساختمان‌ها اجرا و این مورد اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ۲۵ درصد مصرف انرژی ساختمان تک جداره و بدون عایق به هدر می‌رود که با اصلاح این موارد در دراز مدت در زمستان سوخت کمتری مصرف خواهد شد و در تابستان مصرف برق کاهش خواهد یافت.

متولی زاده همچنین با اشاره به استاندارد نبودن بسیاری از لوازم برقی خانگی نیز گفت: در سال‌های گذشته با حمایت دولت تجربه خوبی داشتیم که با توزیع ۲۰۰ میلیون لامپ کم مصرف یارانه‌ای در مقطع زمانی مشخص حدود ۲ هزار مگاوات مصرف برق در شب کاهش یافت اگر همین مقدار در زمینه لامپ ال‌ای دی و کولرها انجام شود مصرف برق کاهش می‌یابد.

مدیرعامل توانیر گفت: فقط ۴ میلیون کولر گازی قدیمی در کشور وجود دارد که اگر آن‌ها را با کولرهای جدید استاندارد تعویض کنیم مصرف برق حدود ۶ هزار مگاوات کاهش خواهد یافت.

وی افزود: با این اقدامات تولید در کشور فعال می‌شود و در زندگی مردم تأثیر می‌گذارد، اما چون انرژی در ایران ارزان است مردم انگیزه‌ای برای انجام این کار ندارند که امیدواریم در سیاست‌های جدید در این زمینه طرحی اجرا شود.

متولی زاده درباره مشترکان پرمصرف نیز گفت: حدود ۸۵۰ هزار مشترک پرمصرف خانگی داریم که بیش از ۲ برابر الگو برق مصرف می‌کنند این تعداد به راحتی می‌توانند مصرف برق خود را با خاموش کردن یک یا دو کولر گازی کاهش دهند.

وی افزود: به مشترکان پرمصرف در مرحله اول اخطار داده می‌شود و بعد از اگر به آن توجه نکنند دستور قطع برق می‌دهیم و باید قیمت برق مصرفی خود را براساس قانون به میزان دو برابر قیمت پرداخت کنند.

مدیرعامل توانیر درباره مشترکان برق غیر خانگی نیز گفت: به مشترکان پرمصرف اداری و سازمان‌ها نیز اخطار داده می‌شود و اگر رعایت نکنند برق آن‌ها قطع خواهد شد چنانکه در چند روز گذشته برق ۲۲۰ ساختمان اداری و تجاری پرمصرف در تهران قطع شده است.

کد خبر 5268820

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدحسن متولی زاده شرکت توانیر مصرف برق قیمت دلار دولت سیزدهم مصرف برق قیمت نفت مجمع عالی علوم انسانی اسلامی قیمت سیمان سیمان اقتصاد اسلامی قطعی برق بانک مرکزی قیمت طلا قیمت جهانی طلا اقتصاد چین قیمت جهانی نفت مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور

رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو گفت: داروهای "متفورمین" و "سرماخوردگی بزرگسالان" پرمصرف‌ترین داروهای سال ۱۴۰۲ بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین متولی اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته ترتیب متفورمین با 2 میلیارد و 209میلیون عدد، سرماخوردگی بزرگسالان با یک میلیارد و 920 میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و 763 میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و 235 میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیاردو 231 میلیون عدد بوده‌اند.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم فروش قرار دارند.

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو پرمصرف‌ترین داروهای تأمینی سال 1402 از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، سرماخوردگی بزرگسالان، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده‌اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهای ذکر شده 10 درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • تلاش ستاره سیتی برای حضور در بارسا: کاهش دستمزد!