Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی این شهرستان، با اشاره به اینکه صفات امام علی(ع،) در سه دسته تقسیم می‌شوند، افزود: برخی ویژگی‌های امام علی(ع) بیان کننده صفات عبادی و معنوی آن حضرت است به طوری‌که وقتی از امام زین‌العابدین پرسیدند چرا این قدر عبادت می‌کنید، در پاسخ فرمودند: عبادت را جدم امام علی(ع) انجام می‌داد و عبادات من قابل مقایسه با عبادات آن حضرت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: مسیحی، دوست و دشمن مجذوب صفات و شخصیت حضرت علی(ع) می‌شدند، از نمونه‌های این صفات می‌توان به جود، شجاعت و بخشندگی آن حضرت اشاره کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه دسته دیگر صفات امام علی(ع) صفات حکومت‌داری، عدالت و مدیریت آن حضرت است که نیاز جامعه ما هستند، افزود: امام علی(ع) برای مدیران و حاکمان صفاتی را تعیین می‌نمود و خود به آنان عمل کرد و نمونه این صفات را می‌توان در قالب نامه‌های آن حضرت به مالک اشتر مشاهده کرد.

شاهرخی، تبیین صفات امام علی(ع) را نیاز مبرم جامعه اسلامی برشمرد و گفت: هنوز دولت اسلامی محقق نشده است و ما تا رسیدن به دولت اسلامی فاصله داریم.

وی بر لزوم بیان صفات حکومت داری امام علی(ع) توسط مداحان و شاعران تاکید کرد و گفت: برگزاری اجتماعات، جشن‌ها، بزرگداشت اعیاد و مناسبت‌ها جزء امتیازات مسلمانان بویژه است و در راه حفظ اجتماعات شیعه استفاده از ظرفیت‌هایی مانند مداحان است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه مداحی هنر است و یک مداح موفق باید چند هنر داشته باشد، افزود: عده‌ای تصور می‌کنند مداحی کار آسانی است در صورتی که چنین نیست‌.

شاهرخی با یادآوری اینکه مداح باید هنر ادبیات و شعر داشته باشد، خاطرنشان کرد: اشعار شاعران و مداحان باید از محتوای خوب و غنی برخوردار باشد. 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مداح منتسب به اهل‌بیت است و منتسب بودن به اهل‌بیت مسئولیت‌آور می‌شود، ادامه داد: مداحی از بهترین رسانه‌های اثرگذار است به معنای دیگر رسانه فقط در خبرگزاری‌ها و صدا و سیما خلاصه نمی‌شود بلکه شعر و مداحی رسانه تاثیرگذار هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان دولت اسلامی امام جمعه خرم آباد اشعار شاعران و مداحان امام علی ع آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)

در مراسم وداع با پیکر ۲ شهید گمنام که امشب با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و قشر‌های مختلف مردم در شبستان امام خمینی حرم مطهر کریمه اهل بیت برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بر ادامه راه این اسوه‌های ایثار و شجاعت تأکید کردند.

پیکر این دو شهید گمنام عصر فردا چهاردهم اردیبهشت، در آستانه شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام از میدان آل یاسین قم تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در این مکان مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

این شهدای والامقام در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حب به اهل بیت موجب تقریب است
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)
  • ساترا مسئولیت دارد جلوی محتوای تحریفی را بگیرد
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • عکس| مداحی جدید و جنجالی مهدی رسولی
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)