Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس سازمان برنامه و بودجه به بهره برداری همزمان ۸۰ هزار واحد مسکن محرومین در ۱۵ استان به صورت تصویری با پایلوت گیلان طی امروز خبر داد و عنوان کرد: ۸۰ هزار واحد از ۱۴۰ هزار واحد مسکن محرومین را افتتاح کردیم.

محمدباقر نوبخت در حاشیه افتتاح مرکز فناوری و کسب و کار گیلان در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه امروزه با ساز و کارهای سنتی نمی توان کسب و کار را توسعه داد و اشتغال ایجاد کرد، گفت: برای رونق کسب و کار باید از شرکت های دانش بنیاد استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکید شهرک های صنعتی بر بهره گیری از کسب و کارهای دانش بنیان، افزود: شرکت شهرک های صنعتی گیلان این مهم را دنبال کرد و مرکز فناوری و کسب و کار را به بهره برداری رساند تا بتواند فناوری های لازم کسب و کار را در اختیار کارآفرینان قرار دهد و در نهایت شاهد افزایش بهره وری و جهش تولید باشیم.

معاون رئیس جمهور، در ادامه به دیگر دستاوردهای سفر یک روزه خود به گیلان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه موفق به افتتاح ساختمان کتابخانه مرکزی رشت شدیم و نصب کتاب و تجهیزات طی ماه های آتی صورت می گیرد.

نوبخت اضافه کرد: پیش از انقلاب قسمتی از پارک ملی شهر رشت را به ساختمان استانداری اختصاص داده بودند که مورد اعتراض بزرگان و افراد صاحب نظر شهر بود لذا از این فضا که دیگر کاربری پارک و امور رفاهی را نداشت، برای کتابخانه استفاده کردیم که یک امر فرهنگی است.

وی همچنین به بهره برداری همزمان ۸۰ هزار واحد مسکن محرومین در ۱۵ استان به صورت تصویری با پایلوت گیلان طی امروز خبر داد و عنوان کرد: ۸۰ هزار واحد از ۱۴۰ هزار واحد مسکن محرومین را افتتاح کردیم. این واحدها با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه، اجرای بنیاد مسکن و بهره برداری کمیته امداد برای مددجویان تحت پوشش خود و بهزیستی در دستور کار است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، از پرداخت ۴۰۰۰ میلیارد تومان به صورت نقد و ۶۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره جهت ساخت مسکن محرومین خبر داد و گفت: دولت به جای افرادی که قدرت مالی تامین مسکن را ندارند، هزینه ساخت این واحدها را پرداخت می کند.

وی توجه به محرومان را مورد تاکید امام و رهبری و نظام دانست و عنوان کرد: دولت در کنار احداث راه آهن و آزادراه و... غافل از حال محرومان نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محمدباقر نوبخت مسکن محرومین هزار واحد مسکن محرومین ۸۰ هزار واحد کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سفر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با برگزاری مراسمی در حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

این مراسم به صورت نمادین چند فقره از قراردادهای واگذاری این قطعات مسکونی در شهر جدید سهند اهدا شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حاشیۀ آئین واگذاری این زمین‌ها گفت: طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته، پس از انجام فرایند اداری، در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ دیگر نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.

علی اکبر سلمانی با اشاره به مصوبۀ پنجمین جلسۀ کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، افزود: این مصوبه مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونیِ ۷ هزار نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه است.

وی یادآوری کرد: حدود ۲ هزار ۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ ایثارگرِ دیگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در استان هستند.

سلمانی یادآوری کرد: در سال‌های گذشته نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شده اند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعۀ وزارت راه و شهرسازی در استان، تأمین مسکن همۀ ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون، تکلیف تأمین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

کد خبر 6089363

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت