Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی خطیب جمعه ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری اظهار کرد: اگر می‌خواهید در پیشگاه خداوند روسپید باشید باید تقوا پیشه کنید انسانی که با ایمان باشد باید به آنچه خدا حلال کرده قناعت کند این فرد رستگار و باتقوا است.

وی با اشاره به خطبه‌ای از حضرت علی (ع) گفت: قرآن برای انسان‌ها در حوزه معنوی و اخلاقی سه ویژگی در نظر گرفته است، اول آشنایی با گذشته و قرار دادن آن به‌عنوان چراغ راه آینده که درس و عبرت است، از بازخوانی ماجراهای گذشته با عنوان قصه یاد شده است، دوم؛موعظه اینکه انسان پندآموز باشد و به موعظه‌ها عمل کند، گوشی که از نصیحت و پند درس نگیرد روزگار تنبیه‌اش می‌کند، سوم اینکه گاهی هم انسان نیاز به تذکر و یادآوری دارد چرا که طبیعت انسان فراموشکاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی‌لائینی با اشاره به سه ویژگی برای موعظه‌کنندگان،افزود: تذکرات و یادآوری به انسان‌ها باید گویا، رسا و بلیغ باشد، پس بیان مهم است، دوم اینکه باید سودمند باشند نه اینکه به ضرر آن فرد باشد، سوم هم اینکه باید خوب و خوب‌ترین داستان یا قصه را بیان کند و بین حوادث تاریخ بهترین آن را انتخاب کند‌.

خطیب جمعه ساری خاطرنشان کرد: قرآن از همه این ویژگی‌ها برخوردار است، پس به فرموده حضرت علی (ع) بهترین داستان، تاریخ و قصه کتاب قرآن است، در این کتاب آسمانی خیر فراوانی وجود دارد، همچنین حضرت در خطبه ۱۱۰  به تلاوت خوب قرآن تاکید می‌کند و به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) سفارش می‌کند که دلت را به موعظه زنده نگه دار!

این مسؤول با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در حج، اضافه کرد: توجه به تاریخ ۱۵۰ ساله گذشته را ضروری دانستند و فرمودند که ملت‌های گذشته در طی این سال‌های گذشته به‌جز مواردی محدود نقشی بر تعیین سرنوشت خود نداشتند و تاریخ همواره دست‌خوش خصومت‌ورزی و دخالت بیگانگان بوده است، عقب‌ماندگی علمی و سیاسی امروز بسیاری از کشورها محصول آن انفعال و بی‌کفایتی است، ملت ما باید امروز آن گذشته بی افتخار و شرم‌آور را جبران کنند، همه سخن ما دعوت به این مقاومت است امروز باید بر علیه آن سابقه ایستاد.

وی با بیان اینکه در ادامه دهه ولایت و سالروز ولادت امام هفتم موسی بن جعفر (ع) قرار داریم، گفت: همه شما را به تقوا توصیه می‌کنم، در هفته پیش رو مناسبت‌های گوناگونی وجود دارد، حضرت در ۱۲۸ هجری قمری در سن ۲۰ سالگی به امامت رسیدند و ۳۵ سال در مقام امامت قرار داشتند و در سال ۱۸۳ قمری به‌وسیله زهر به شهادت رسیدند امیدواریم از سیره این امام که باب‌الحوائج است درس بگیریم.

محمدی‌لائینی ادامه داد: سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری در این هفته را در پیش داریم، امام راحل فرمودند جرم شیخ این بود که می‌گفت قانون این کشور باید اسلامی باشد، وی مخالف مشروطه نبود، طرف استبداد و دیکتاتوری هم نبود می‌گفت مردم باید آزاد باشند حکومت باید مشروعه باشد.

خطیب جمعه ساری گفت: همچنین سالروز شهادت شهید دکتر آیت، سالروز تبلیغات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، روز مباهله، سالروز انگشتر بخشیدن حضرت علی (ع) در حال رکوع و سالروز نزول سوره هل عطا در حق خانواده حضرت فاطمه (س) و سالروز صدور فرمان مشروعیت و روز حقوق بشر و کرامت انسانی، روز صدای سیما و اهدای خون، روزها و مناسبت‌های این هفته است.

وی یادآور شد: خداوند در قرآن از ما خواسته به کار و زندگی بگوییم نماز جمعه داریم و از اینکه عده‌ای به نماز جمعه می‌گویند ما کار داریم گلایه کرده است، مردم هم در یکی از این دو دسته قرار دارند، امیدواریم همه ما حق نماز جمعه را ادا کنیم.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه هواشناسی گاهی بارندگی و سیل را پیش بینی می‌کند تاکید کرد: باید راه‌های آسیب نرسیدن را فراهم کنیم، راهش آزاد گذاشتن مسیر سیل است، ساخت و ساز و تصرف در بستر رودخانه درست نیست، مهم‌ترین کار این است که مسیر روخانه‌ها را آزاد بگذاریم و موانع را از سر راه برداریم.

خطیب جمعه ساری همچنین با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در رابطه با مشکل خوزستان، اضافه کرد: اگر به توصیه‌هایی که گفتیم عمل می‌شد الان شرایط این‌طور نبود مشکل جدی نگرفتن این‌ها توسط برخی از مسؤولان است، انتظار عمل کردن توصیه‌ها در رابطه با اقتصاد مقاومتی، برجام، فضای مجازی، فساد و غیره است.

این مسؤول بیان کرد: توصیه‌ها در رابطه با چگونگی ارتباط با غرب و استکبار جهانی و دولت‌های متحد با آنها بسیار مهم است، مقام رهبری در آخرین دیدار با دولت سیزدهم تاکید داشتند که هر جا کارها منوط به مذاکره با غرب بود موفق نبودیم و برعکس! با تکیه به داخل و عدم اعتماد به دنیای غرب هر مشکلی حل می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خطیب جمعه ساری خطیب جمعه ساری محمدی لائینی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد سال ۱۳۶۱ش از رخداد‌های مهمِ جنگ ایران و عراق است. این شهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش حزب بعث عراق به‌دست نیرو‌ها و رزمندگان ایرانی آزاد شد. 
خرمشهر، اولین شهری بود که مورد تهاجم عراقی‌ها قرار گرفت. این شهر، علی‌رغم ۳۴ روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم، سرانجام در ۴ آبان سال ۱۳۵۹ش، به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد.
در فاصله ماه‌های مهر تا دی ۱۳۵۹ش، پس از سقوط خرمشهر، نزدیک به سه ماه عملیات‌هایی برای آزادسازی شهر از طرف ارتش، سپاه پاسداران و نیرو‌های مردمی انجام شد، اما نتیجه مؤفقیت‌آمیزی حاصل نشد.
 پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام عملیات «بیت المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و در چهار مرحله اجرا شد، شهر به محاصره کامل نیرو‌های ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیرو‌های آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ش خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.
به همین مناسبت تنی چند از فرماندهان عملیات بیت المقدس برای دانشجویان افسری این عملیات را تشریح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • تکیه خاتون‌آبادی، نقش جهانی کوچک در دل تخت فولاد
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • سالروز پیروزی بر رژیم کمونیستی
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟