Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@18:34:54 GMT

نجات سه شهروند در حادثه حریق منزل مسکونی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۹۹۲۶

نجات سه شهروند در حادثه حریق منزل مسکونی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از نجات سه نفر از ساکنان یک منزل مسکونی از میان شعله‌های سرکش آتش و دود خبر داد.

محمد هادی قانع، در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جزئیات این حادثه، اظهار کرد: ساعت ۱۱:۴۵ امروز (هشتم مرداد ماه) با تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ این سازمان، خبر آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی در خیابان پوربیرک اطلاع‌رسانی شد که در پی این گزارش، نیروهای عملیاتی از دو ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای اطفای به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این حادثه منزل یک طبقه ویلایی کاملاً دچار حریق شده و زبانه‌های آتش به ایزوگام پشت بام نیز سرایت کرده بود و در اثر شدت حریق و دود، ساکنان منزل قادر به خارج شدن نبودند و در وضعیت خطرناکی در میان شعله‌های آتش گرفتار شده بودند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، ادامه داد: آتش‌نشانان، به سرعت با به کارگیری لوله‌های آبدهی، شعله‌های حریق را مهار کردند و گروه نجات آتش‌نشانان نیز همزمان با تجهیزات مخصوص سه نفر از ساکنان شامل دو زن و مرد میانسال و یک جوان معلول که در اتاق‌های منزل گرفتار بودند را از ساختمان خارج کردند.

قانع با اشاره به اینکه، مصدومان این حادثه سریعاً توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند، اظهار کرد: آتش‌نشانان از سرایت حریق به ساختمان مسکونی جلوگیری کردند.

وی در پایان افزود: علت آتش‌سوزی توسط کارشناسان سازمان در دست بررسی است.

کد خبر 510802

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حادثه آتش سوزی سازمان آتش نشانی شیراز شهرداري شيراز کلانشهر شیراز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتشنشانان شوش ۵۶ عملیات در بارندگی انجام دادند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیدمحمد موسوی با اشاره به بارش‌های شدید و کم سابقه، پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت تا جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه در شوش اظهار کرد: تا ساعت ۲۳ روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، آتش‌نشانان شوش ۵۶ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

وی افزود: بیشترین حوادثی که رخ داده بود، اعم از تخلیه ی آبگرفتگی منازل مسکونی، حریق منزل مسکونی، سقوط اشیاء، حریق مغازه تجاری، امدادرسانی و خروج خودروها براثر سیلاب و جمع آوری درختان شکسته، بوده است.

موسوی در پایان گفت؛ تاکید می شود که در هنگام بارندگی از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها، کانالهایی که با فشار زیاد جریان آب و مناطقی که سطح بالای آب دارند،جدا خودداری شود

و در هنگام عبور از عرض خیابان و یا پیاده روها از مکان‌هایی تردد شود که از خطر سقوط به درون کانال‌ها و جوی آبها مطمئن باشید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903451

دیگر خبرها

  • شهروند فداکار جان ۲ نفر را از دل آتش نجات داد
  • وقوع ۶۷ مورد حادثه در پی توفان سبزوار
  • انفجار و تخریب دو منزل مسکونی در ملایر بر اثر نشت گاز
  • نجات مردم میان‌سال خرم‌آبادی از عمق چاه ۲۵ متری
  • وقوع ۷۰ حریق و حادثه در سمنان/ ۳۲ نفر از حوادث نجات یافتند
  • آتشنشانان شوش ۵۶ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد
  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر