Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مسابقات تنیس المپیک توکیو امروز برگزار شد و در مهمترین اتفاق، نواک جوکوویچ برابر الکساندز زورف مغلوب شد.
به گزارش آریا، در ادامه مسابقات تنیس المپیک توکیو و در مرحله نیمه نهایی مسابقات، نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس دنیا به مصاف الکساندر زورف آلمانی رفت که در نهایت تلاش دو تنیسور، این زورف بود که توانست در دو ست با نتایج 6-3 و 6-1 پیروز مسابقه شود و شگفتی بزرگی خلق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق در حالی رخ داد که ست اول با برتری جوکوویچ با نتیجه 6-1 پایان یافته بود اما نمایش درخشان زورف باعث شد تا او با شکست جوکوویچ فینالیست شود. 
البته این نکته را باید یادآور شد که زورف هم اکنون رنک 5 تنیس دنیا در بخش مردان است و شکست دادن جوکوویچ از این لحاظ شگفتی محسوب می شود که صربیناتور در گرنداسلم های اخیر غیرقابل شکست بود و به همین منظور، این پیروزی زورف برابر نفر اول تنیس دنیا، شگفتی بزرگی در دنیای تنیس قلمداد می شود ضمن اینکه با این شکست، دیگر در صورت فتح مسابقات تنیس آزاد آمریکا نیز نوله به گلدن اسلم دست نخواهد یافت چرا که مدال طلای المپیک را از دست داد.
وقتی هیچکس تصورش را نداشت، نوواک جوکوویچ رنگ شکست را به خود دید. امروز و در نیمه نهایی تنیس المپیک، جوکوویچ که ست اول را 1-6 از الکساندر زِورف آلمانی برده بود، در دو ست بعدی 6-3 و 6-1 باخت و با فینال خداحافظی کرد. زِورف درحالی موفق به شکست حریف نامدار خود شد که پس از شکست در ست نخست، در ست دوم نیز 2 -1 از او عقب افتاده بود، اما بعد از آن ورق بازی برگشت و زِورف در ادامه تنها یک گیم به جوکوویچ واگذار کرد و با پیروزی در 10 گیم برنده مسابقه شد.
آخرین شکست نوله در تنیس به 16 می و برابر رافا نادال در تنیس مسترز 1000 رم بر می گشت ولی او سپس با 22 برد متوالی واکنش نشان داد. جوکوویچ شانس اول طلای المپیک توانسته بود در چند ماه اخیر سه گرند اسمل اوپن استرالیا، رولاند گاروس و ویمبلدون را فتح کند و به دنبال گُلدن اسلم یعنی طلای المپیک بود ولی همچون دو المپیک قبلی بازهم نتوانست در این مهم موفق نشان دهد.
به این ترتیب زِورف در فینال به مصاف کارن خاچانوف روس خواهد رفت و جوکوویچ برای برنز با پابلو کارنیو اسپانیایی روبرو خواهد شد. نوله وقتی در ست سوم 4-0 عقب افتاد، مشخص بود که قادر به بازگشت خواهد بود و شگفتی جام همان‌جا استارت خورد. در پایان مسابقه زِورف که برد را باور نداشت، بغضش شکست و شروع به گریستن کرد و جوکوویچ نیز با وجود شکست، فروتنانه این ناکامی را پذیرفت، هرچند با سری پایین و ناراحتی تمام زمین را ترک کرد.
جوکوویچ با سابقه فتح 20 گرند اسلم نتوانست به رکورد اشتفی گراف آلمانی دست پیدا کند که در یک سال توانسته بود المپیک و 4 گرند اسلم بزرگ را به دست بیاورد. جوکوویچ اکنون باید سه سال دیگر و تا المپیک 2024 پاریس صبر کند تا بتواند بالاخره فاتح طلای این تورنمنت شود؛ یعنی زمانی که 37 ساله خواهد بود. او در غیاب رافا نادال و راجرر فدرر دو غول دیگر دنیای تنیس بهترین شانس را برای طلا داشت ولی همه چیز از دست رفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شگفتی بزرگ تنیس المپیک نواک جوکوویچ زورف تنیس المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العین روی دست غول آسیا بلند شد / شگفتی‌سازی در قلب جده با اسطوره ایتالیا

تیم فوتبال الهلال عربستان در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا با نتیجه دو بر یک در برابر العین امارات به پیروزی رسید، اما با توجه به شکست چهار بر دو در بازی رفت، در مجموع چهار بر پنج شکست خورد تا شاگردان کرسپو راهی فینال قاره‌کهن شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ سه‌شنبه _چهارم اردیبهشت_ تیم فوتبال الهلال عربستان‌سعودی در ورزشگاه خانگی خود به مصاف تیم فوتبال العین امارات رفت و در نهایت با شکست مجموع پنج بر چهار مقابل العین، نماینده امارات گوی سبقت را از کهکشانی‌ها ربود و فینالیست لیگ‌قهرمانان آسیا شد.

دو تیم در شرایطی برابر یکدیگر به میدان رفتند که دیدار رفت دو تیم با پیروزی چهار بر دو العین در ورزشگاه بن زاید همراه بود تا یک شگفتی بزرگ رقم بخورد. آبی‌پوشان ریاض پس از ۳۷ برد متوالی و ۴۳ بازی بدون شکست در رقابت‌های مختلف، طعم شکست را چشیدند و حالا برای صعود به فینال نیاز به برد پرگل در خانه خود داشتند.

الهلال خیلی زود و در دقیقه سه بازی صاحب ضربه پنالتی شد و روبن نوس موفق شد تیم میزبان را از حریف پیش بیاندازد. این برتری تنها هشت‌دقیقه دوام داشت منزس گل مساوی العین را وارد دروازه میزبان کرد. این نتیجه تا پایان نیمه‌نخست باقی ماند تا دو تیم با نتیجه مساوی راهی رختکن شوند.

با شروع نیمه دوم و در دقیقه ۵١ سالم الدوساری گل الهلال را به ثمر رساند تا امیدهای این تیم برای صعود زنده شود. الهلالی‌ها برای زدن گل سوم هر چه زدند به در بسته خوردند تا علی رغم پیروزی دو بر یک در خانه، در مجموع با نتیجه پنج بر چهار مقابل العین شکست خورده، تا این تیم اماراتی با خلق شگفتی برای چهارمین بار جواز حضور در فینال لیگ‌قهرمانان آسیا را کسب کند.

امشب _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نیمه‌نهایی منطقه شرق، تیم فوتبال یوکوهوما اف‌سی ژاپن به مصاف اولسان‌هیوندای کره‌جنوبی می‌رود. دیدار رفت با برتری یک بر صفر اولسان به پایان رسید. گفتنی است بازی رفت و برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه و پنجم خردادماه برگزار می‌شود.

کد خبر 747442

دیگر خبرها

  • استقلال ملاثانی به دنبال شگفتی‌سازی دیگری در جام حذفی
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • هوادار-مس‌سونگون/ خلق شگفتی یا صعود بی دردسر؟
  • المپیک شگفتی‌ها
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • اظهارات سینر درباره عبور از نواک و شکست دادن نادال
  • العین روی دست غول آسیا بلند شد / شگفتی‌سازی در قلب جده با اسطوره ایتالیا
  • الهلال (۴) ۲ - ۱ (۵) العین/ شگفتی بزرگ در آسیا با صعود شاگردان کرسپو به فینال+ فیلم
  • شگفتی بزرگ؛ الهلال حذف شد | فینال آسیا و رویای ستاره پنجم بر باد رفت
  • تمجید اسطوره‌های ورزش جهان از جود بلینگام: پختگی و استعداد او ما را شگفت‌زده کرده است