Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در روز هشتم المپیک توکیو، نمایندگان ایران کار خود را در رشته دوومیدانی آغاز کردند.
به گزارش آریا، بعد از گذشت 7 روز همچنان کاروان ایران به همان تک مدال طلای جواد فروغی در روز دوم المپیک توکیو دل بسته و دیگر نمایندگانی که در توکیو به مصاف رقبایشان رفته اند، نتوانستند به مدال دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز هشتمی که نمایندگان ایران در رشته های مختلف در المپیک توکیو به رقابت می پردازند، فرزانه فصیحی در دوی 100 متر زنان و احسان حدادی در پرتاب دیسک به مصاف رقبای خود رفتند.
پرتابگر دیسک ایران که تا چندی قبل از او به عنوان شانس کسب مدال در المپیک یاد می شد، به خاطر مصدومیت های متوالی عملکرد مناسبی نداشت و به فینال نرسید. فرزانه فصیحی هم در دور پیش مقدماتی توانست با اول شدن در گروه خود به دور مقدماتی المپیک توکیو راه پیدا کند.
همچنین هانیه رستمیان که دیروز در تپانچه 25 متر کار خود را آغاز کرده بود، امروز در بخش سرعت نیز حاضر شد و نتوانست جواز حضور در فینال را به دست بیاورد. نازنین ملایی، پدیده ایرانی المپیک توکیو در رشته روئینگ هم امروز در فینال B به میدان رفت و با رکوردشکنی در رده یازدهم قرار گرفت.
فرزانه فصیحی در گروه خود آخر شد و نتوانست راهی نیمه نهایی شود. فرزانه فصیحی از صعود به نیمه نهایی دوی 100 متر زنان المپیک 2020 توکیو بازماند. فرزانه فصیحی که در مرحله پیش از مقدماتی در هیت خودش اول شده بود و راهی مرحله مقدماتی شد، در رقابت با 7 دونده دیگر، هشتم شد و از صعود به نیمه نهایی بازماند. او در این رقابت زمان 11 ثانیه و 79 صدم ثانیه را به ثبت رساند.
نایب قهرمان المپیک لندن، موفق به حضور در فینال پرتاب دیسک المپیک 2020 توکیو نشد. احسان حدادی موفق به صعود به مرحله بعد نشد. در پرتاب دیسک المپیک 2020 توکیو، احسان حدادی در گروه A با 15 شرکت کننده دیگر رقابت کرد که در نهایت با حضور در رتبه چهاردهم به کار خود پایان داد و از دور مسابقات کنار رفت. احسان حدادی برای صعود به مرحله بعد باید در میان 12 پرتاب کننده برتر قرار می گرفت اما از این مهم باز ماند. پرتاب نخست حدادی 58.48 بود، پرتاب دوم او که بهترین پرتابش بود، 58.98 بود و در پرتاب سومش خطا شد و در نهایت چهاردهم شد.
مسا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بقات دوومیدانی المپیک امروز آغاز شد و  در رقابت های پیش مقدماتی دوی 100 متر، فرزانه فصیحی با حد نصاب11.76 ثانیه در گروه خود اول شد. در این مرحله سه گروه حضور دارند و بهترین رکورد ها راهی دور مقدماتی خواهند شد که فصیحی توانست این مجوز را کسب کند. فصیحی بعد از پایان مسابقه پیش مقدماتی گفت: من از رکوردم راضی نبودم، چرا که ساعت 9 دویدن خیلی زود است. با اینکه بدنم خواب نبود اما بیدار، بیدار هم نبود. گروه اول سخت تر بود. استرس نداشتم، راحت بودم. باید دید که در ادامه چه می شود. هیچ چیز تا ند‌وی مشخص نمی شود. در ادامه رقابت‌های دوومیدانی المپیک 2020 و در ماده پرتاب دیسک احسان حدادی نماینده ایران در گروه A مسابقات به مصاف 8 پرتابگر دیگر رفت. حدادی در  پرتاب‌هایی که داشت رکوردهای (58.48)، (58.98) را به ثبت رساند و با این نتیجه و کسب عنوان چهاردهمی از حضور در فینال بازماند.
هانیه رستمیان با امتیاز ٢٨٨ به کار خود در بخش سرعت ماده ٢5 متر تپانچه پایان داد. او در بخش دقت امتیاز ٢٨٩ را ثبت کرده بود و بدین ترتیب مجموع امتیارات او به عدد 5٧٧  رسید. او از راهیابی به فینال باز ماند. 
مرحله فینال روئینگ زنان در حالی سپری شد که نازنین ملایی در فینال B به آب زد. او که پیش از این با صعود به این مرحله رکورد جدیدی را در قایقرانی ایران به ثبت رسانده بود، با ثبت زمان 7:42.57 در رده یازدهم قرار گرفت. ملایی در فینال B با ورزشکارانی از کشورهای کانادا، هلند، آمریکا، ایرلند و یونان به رقابت پرداخت و پنجم شد.
بعد از مسابقات فینال B رویینگ المپیک توکیو، افشین فرزام و نازنین ملایی مربی و قایقران ایرانی دیداری را با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی برگزار کردند. درواقع توماس باخ از دو عضو دعوت کرد تا با آن‌ها دیداری داشته باشد. در این دیدار توماس باخ از حضور یک آسیایی دیگر به همراه چین در فینال A و B المپیک ابراز خوشحالی کرد. در پایان این دیدار باخ یک هدیه که ساعت مچی بود را به نازنین ملایی اهدا کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: المپیک توکیو 2020 فرزانه فصیحی احسان حدادی نازنین ملایی المپیک توکیو فرزانه فصیحی احسان حدادی پرتاب دیسک المپیک 2020 دوی 100 متر کار خود فینال B

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در پنجمین روز از جام جهانی در باکوی جمهوری آذربایجان، بانوان کشورمان در تپانچه ۲۵ متر در خط آتش ایستادند.

در پایان دور مقدماتی و مجموع امتیازات بخش دقت و سرعت هانیه رستمیان با ۵۸۶ امتیاز در رده پنجم ایستاد و راهی فینال شد.
گلنوش سبقت الهی نیز امتیاز ۵۶۷ را ثبت کرد.

برنامه روز ششم این مسابقات به شرح زیر است:

سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت:

فینال تپانچه ۲۵ متر بانوان ساعت ۹:۳۰ (هانیه رستمیان)

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت آقایان ساعت ۸:۴۵ (امیرمحمد نکونام و پوریا نوروزیان)

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت بانوان ساعت ۱۳:۱۵ (نجمه خدمتی، فاطمه امینی و شرمینه چهل‌امیرانی)

دیگر خبرها

  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • صعود رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر
  • ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • جام جهانی تیراندازی| نکونام از صعود به فینال بازماند
  • نکونام از صعود به فینال بازماند
  • صعود ناهید کیانی به جایگاه دوم جدیدترین رنکینگ المپیک
  • صعود شهرداری گرگان به رقابت‌های فینال لیگ برتر بسکتبال
  • صعود شهرداری گرگان به فینال لیگ برتر بسکتبال ایران
  • لیگ برتر بسکتبال| پرواز عقاب‌ها به فینال/ صعود شهرداری گرگان به دیدار نهایی