Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: حسب تصمیمات اتخاذ شده در راستای تأمین مالی بهینه، دهمین هفته عرضه اوراق مالی اسلامی منتهی به ششم مرداد ماه 1400 برگزار شد، که طی آن ضمن برگزاری حراج و اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بين‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌يابی شرکت مديريت فناوری بورس تهران مبلغ 778ر1 میلیارد تومان اوراق به فروش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با کمترین تبعات تورمی، در سال1400 نسبت به انتشار اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری ده هفته عرضه اوراق بدهی اقدام نموده که تا این تاریخ ، در مجموع 836ر76 میلیارد تومان شامل 836ر6 میلیارد تومان به صورت عرضه نقدی و 70,000 میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اسلامی تأمین مالی انجام شده است.

بنا بر این گزارش، در ادامه اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور در سال جاری نسبت به انتشار و عرضه اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری ده هفته عرضه اوراق بدهی میان بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه (از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین مالی) از طریق کارگزاری بانک مرکزی و سیستم مظنه یابی شرکت مديريت فناوری بورس تهران اقدام نمود.

بر اساس این گزارش، حسب تصمیمات اتخاذ شده در راستای تأمین مالی بهینه، دهمین هفته عرضه اوراق بدهی برگزار شد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یادشده در سامانه‌های بازار بين‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌يابی شرکت مديريت فناوری بورس تهران، مجموعاً مبلغ 778ر1میلیارد تومان اوراق به صورت نقدی به شرح جدول شماره (1) به فروش رسید.

 

این گزارش می‌افزاید، با احتساب مبلغ مندرج در جدول فوق، تاکنون مجموعاً 836ر6 میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی، حدود 81 درصد از طریق بازار پول و 19 درصد از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شده است.

 با انتشار اسناد خزانه اسلامی و طی برگزاری نه هفته عرضه اوراق بدهی دولت تا تاریخ 29/04/1400، در مجموع معادل 74,964 میلیارد تومان شامل 70,000 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و 4,964 میلیارد تومان اوراق نقدی تأمین مالی انجام شده بود که جزئیات آن در جدول شماره (2) ارائه می‌شود:

گفتنی است، وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) حسب وظایف قانونی و تخصصی خود با استناد به نتایج تحلیل جامع "روند تحولات متغیرهای اقتصادی"و "روند سنجه‌های پایداری بدهی‌های دولت در قالب سناریوهای مختلف" و متناسب با برآورد جریان ورودی و خروجی منابع عمومی و نیز با درنظر داشتن اولویت سازگاری سیاستی با چارچوب سیاست‌گذاری پولی هر هفته نسبت به برگزاری حراج اوراق بدهی و ارزیابی و پذیرش پیشنهادات خرید اقدام می‌نماید.

بدیهی است نتیجه رویکرد صدرالذکر حصول به اطمینان کامل از توانمندی دولت در بازپرداخت اصل و فرع تعهدات ناشی از انتشار اوراق مالی اسلامی در سررسید و در ادامه تعیین فاکتورهای کلیدی در پذیرش پیشنهادات بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت اقتصاد اوراق بهادار دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی هفته عرضه اوراق بدهی اسناد خزانه اسلامی میلیارد تومان تأمین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد

پس از انتشار اخبار مختلفی درباره سرنوشت تولید فصل هفتم سریال «پایتخت» مشخص شد فصل جدید این سریال وارد مرحله پیش تولید شده و بازیگران از مرداد مقابل دوربین خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ساخت سری جدید «پایتخت» همیشه مورد بحث بوده است، یک روز خبر از ساخت نسخه سینمایی این سریال در رسانه‌ها و کانال‌های خبری پخش می‌شود و روز دیگر تکذیب این موضوع؛ یک روز نیز خبر از تولید «پایتخت» در قالب همیشگی خود یعنی سریال در رسانه‌ها انتشار پیدا می‌کند.

اخیراً هم خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه فصل «هفتم» پایتخت در مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و پیگیری رسانه‌ها درباره این موضوع حاکی از آن است فصل هفتم سریال «پایتخت» وارد مرحله پیش تولید شده و امید از سوی عوامل پایتخت وجود دارد که فصل هفتم به پخش در نوروز ۱۴۰۴ برسد اما در این فصل سارا و نیکا فرقانی اصل و مهران احمدی حضور نخواهند داشت.

مدتی قبل نیز هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش رحمت در این سریال در نیمه اسفند ۱۴۰۲ با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: باز داریم می‌آییم، ولی نه برای عید ۱۴۰۳؛ اخیراً نیز مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره تولید و پخش فصل جدید این سریال بیان کرده بود اگر مشکلی پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.

گفتنی است الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» در گفت‌وگویی گفته بود: مگر قرار بوده نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود؟ آیا از طرف جایی اعلامی شده است که من بخواهم این را تکذیب کنم؟

منبع: فارس

کد خبر 748105

دیگر خبرها

  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • نوبت اول کنکور۱۴۰۳ به ایستگاه پایانی رسید / داوطلبان مرداد منتظر نتایج باشند
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد