Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، ویژه برنامه شب تولد امام هفتم شیعیان امشب پس از نماز مغرب و عشاء، با مراسم سخنرانی و شعرخوانی و همچنین با حضور زایران و مجاوران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

همچنین فردا (۹ مرداد) پیش از نماز ظهر مراسمی با مراسم مداحی و سخنرانی برگزار می‌شود و بعد از نماز ظهر در جمع زایران حرم مطهر مدح‌خوانی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء نیز برنامه‌های مشابهی برگزار می‌شود.

ویژه برنامه شام میلاد با اجرای مسابقه، اهدای متبرکات فاطمی و تواشیح‌خوانی همراه است و همچنین آیین شب و شام میلاد از صفحه‌های اختصاصی این آستان مقدس در شبکه‌های اجتماعی منعکس می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) می‌توانند به تارنمای این حرم مطهر به نشانی

اینترنتی https://amfm.ir مراجعه کنند.  

امام موسی ابن جعفر(ع) هفتمین امام شیعیان در هفتم صفر سال ۱۲۸ هجری قمری در ابواء‌ محلی میان مکه و مدینه دیده به جهان گشود. پدر ایشان امام جعفر صادق(ع) ششمین امام و پیشوای مومنان و حمیده مادر ایشان از زنان پاکدامن و درستکار بود.

امام موسی کاظم(ع) به دلیل زهد و عبادتش در میان پیروانش به العبد الصالح مشهور شد و به خاطر داشتن حلم، بردباری و فرو بردن خشم خویش به کاظم شهرت یافت؛ از لقب‌های دیگر ایشان می‌توان به «امین و صابر» اشاره کرد و کنیه‌های امام هفتم(ع) «ابوعلی، ابوالحسن، ابوابراهیم، ابواسماعیل و باب الحوایج» است.

این امام همام(ع) از چشمه دانش الهی و علم بیکران پدرشان بهره‌های فراوانی برد و با آموزه‌های اسلامی و برترین صفت‌های انسانی همچون پارسایی، تقوا و بخشندگی آشنا شد و آن را توشه راه خود برای پیشوایی مسلمانان کرد.

دوره امامت کاظم(ع) با حکومت جور خلیفه‌های بنی عباس همچون منصور دوانیقی، مهدی عباسی،‌ هادی عباسی و هارون الرشید همزمان بود؛ این امام معصوم(ع) با وجود تمام محدودیت‌ها و ستم‌های حاکمان همواره تلاش خود را برای انجام دادن رسالت سنگین امامت و هدایت مسلمانان به کار می‌بست و با تربیت ‌افرادی شایسته و ورود آن‌ها به دستگاه حکومتی، ‌از وجود آنان در پیشبرد منافع و هدف‌های جامعه مسلمانان بهره می‌جست.

بیشتر عمر امام موسی کاظم(ع) در تبعید و زندان گذشت و سالیان متمادی مورد آزار و اذیت دستگاه جور بنی عباس قرار گرفت.

سرانجام هارون الرشید خلیفه عباسی، با دستور به سندی ابن شاهک، امام هفتم(ع) را در ۲۵ رجب سال ۱۸۳ هجری قمری و در ۵۵ سالگی مسموم کرد و به شهادت رساند؛ پیکر پاک آن حضرت در مکانی به نام قریش که بعدها کاظمین (عراق) نامیدند، به خاک سپرده شد./

برچسب‌ها حرم حضرت معصومه (س) امام موسی کاظم قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه س امام موسی کاظم قم حرم حضرت معصومه س امام موسی کاظم قم برگزار می شود امام موسی کاظم ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «سید محمد شوالا حیدرا» رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی ضمن زیارت مضجع شریف بانوی کرامت، از بخش‌های مختلف حرم حضرت معصومه (س) نیز بازدید کرد.

در این بازدید با شخصیت و جایگاه این بانوی با کرامت از خاندان اهل بیت (س) آشنا شد.

کد خبر 6095192

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود