Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اقتصادی| کارخانه صنایع چوب و کاغذ استان مازندران به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز تولیدی در خاورمیانه است که با چنگ و دندان تولید می‌کند، دود سفید کارخانه نماد اشتغال در استان است و  ما در خبرگزاری فارس برای کسب اطلاعات جدید از آخرین وضعیت این شرکت با علی‌اکبر صفریان مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به گفت‌وگوی تفصیلی پرداختیم که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۰ درصد دغدغه چوب و کاغذ تامین مواد اولیه است

فارس: مسائل حال حاضر پیش روی کارخانه چوب و کاغذ مازندران چیست؟ 

صفریان: اهم مشکلات ما به بخش تولید و فروش مربوط می‌شود، با توجه به اینکه امسال برای چندمین بار شاهد شعار اقتصادی با محوریت تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها توسط مقام معظم رهبری بودیم،  پس این‌ها باید محور باشد، در این شرکت نیز چنانچه مشکل تامین مواد اولیه و فروش برطرف شود، ۷۰ درصد از مسائل صنایع چوب و کاغذ حل خواهد شد‌.

* مشکلی که لاینحل نیست

فارس: راه‌حل شما را برای برون‌رفت از مشکلات بیان کنید؟

صفریان: باید نگاه‌مان به داخل و تولید باشد و  دست‌مان را روی زانوی خودمان بگذاریم، اینکه فکر کنیم کسی خواهد آمد و مشکلات را حل خواهد کرد اشتباه است، مشکل این شرکت مشکل لاینحلی نیست، مواد اولیه ما به وفور در جنگل‌های مازندران یافت می‌شود و این کارخانه نیز در نزدیکی جنگل قرار گرفته است.

شرکت برای تولید نیاز به مواد اولیه دارد تا با استفاده از مواد اولیه نزدیک‌ترین مواد را با ارزان‌ترین قیمت دریافت کند، امروز ما با نگاه به داخل باید تولید کنیم راه دیگری نداریم، ما اینجا نباید بن‌بست داشته باشیم، اگر دشمن برای ضربه زدن به ما راه جنگ اقتصادی در پیش گرفته است ما هم باید مقابله کنیم.

*مشکل در تامین مواد اولیه 

کارخانه با سنگ و خاک، کاغذ نمی‌دهد، مواد اولیه همان چوب‌های جنگلی است که دشمنان ما با اشراف به این موضوع یعنی کمبود چوب تلاش می‌کنند تا ما را از پیروزی و تولید دور کنند، ولی برخی با استفاده از رانت و دلار ترجیحی آب در آسیاب دشمن می‌ریزند، به این معنا که کارگران دشمن فعال می‌شوند و کارخانه‌های‌شان راه‌اندازی می‌شود.

برخی از قطعات کارخانه پوششی و وارداتی است که با دلار آزاد وارد می‌شود، حال همین کاغذ را وارد می‌کنند و کسی صدای کارگر را منعکس نمی‌کند، این رسالت بر عهده رسانه‌ها است، مشکلات کارخانه چوب و کاغذ مازندران باید انتقال داده شود، این کارخانه امید مردم است.

* تولید زیر ۵۰ درصدی

فارس: در حال حاضر میزان تولید شرکت چقدر است؟

صفریان: کارخانه از سال ۱۳۹۴ تا به الان با ظرفیت ۱۷۵ هزار تایی کار نکرده و میانگین تولیدش زیر ۵۰ درصد است، امروز کارخانه‌ای که ماشین‌آلات روز دنیا از کشورهای صاحب نام در این عرصه را داشته و پرسنل دوره دیده از خارج کشور را دارا است با مشکل تولید و فروش مواجه است.

در این شرکت خط یک تولید کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه و خط دو نیز کاغذ فلوتینگ تولید می‌کند، وقتی در این بخش واردات با دلار ارزان قیمت داریم چگونه یک کارخانه می‌تواند رقابت کند؟ این رقابت از سال ۱۳۷۶ که شاهد واردات بی‌رویه کاغذسازان دنیا و ترک بودیم آغاز شد، البته در آن مقطع فروش خوب نفت داشتیم وضع دلاری ما هم خوب بود مشکلی نداشتیم، الان که در جنگ اقتصادی هستیم دلار را باید صرف تولید کالاهایی کنیم که امکان تولیدش در داخل کشور وجود ندارد، هر زمان نگاه‌مان به واردات بود شاهد افزایش قیمت کاغذ بودیم.

*مشکل در بحث فروش

فارس: در خصوص مشکلات در بخش عرضه بیشتر توضیح دهید؟

صفریان: اول اینکه اراده برای حل مشکلات وجود دارد، وقتی تولید به زیر ۵۰ درصد می‌رسد دو اتفاق رخ می‌دهد که می‌تواند موجب نابودی شرکت باشد اول کمبود در تامین مواد اولیه دوم فروش کالا، زمانی که ما توان خرید مواد اولیه  را نداریم، این مواد به بازارهای دیگر ارسال می‌شود همچنین اگر فروش نداشته باشیم هم سهم بازار را از دست می‌دهیم.

نیروهای متخصص با طرح‌های ۲۰ ساله پیش از موعد از مجموعه خارج شدند، این کارخانه به نیروهای آموزش دیده نیاز دارد.  برگرداندن تامین کننده و خریداران نیاز به یک فرآیند دو ساله دارد.

*عدم همکاری سازمان جنگل‌ها با شرکت

فارس: شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت مطالبه سنگینی از سازمان جنگل‌ها دارد در این خصوص توضیحی دارید؟

صفریان: این مجتمع از سازمان جنگل‌ها با ارائه پروانه و مجوز کار را شروع کرد، به این صورت که در مدت ۱۰ سال یک دانگ از کل جنگ را بهره‌برداری کنیم، سپس وارد دانگ‌های بعدی شویم تا ۶۰ سال بعد که به دانگ اول برگشتیم این درختان تنومند قطور اصلاح شده مجدد در اختیارمان قرار بگیرد.

کارخانه که کار را در جنگل آغاز کرد کمی که گذشت سازمان جنگل‌ها گفت جنگل در حال نابودی است و با اعمال فشار تغییر سیاست داد و درخواست بخش‌بندی را داد و سپس گفتند کار را تک گزینه‌ای ادامه بدهید که هیچ صرفه اقتصادی ندارد، در مجموع تصمیمات متغیر سازمان جنگل‌ها ارتباط مستقیمی با تولید کارخانه دارد، این کارخانه با مجوز قانونی شروع به‌کار کرد، اساسنامه سازمان جنگل‌ها هم تغییری نکرد فقط سیاست‌های خود را عوض کردند.

*قطعی شدن مطالبه ۳۰۳ هزار متر مکعبی چوب از سازمان جنگل‌ها

فارس: میزان بدهی سازمان جنگل‌ها به شرکت چقدر است؟ 

صفریان: ما مدعی هستیم که بیش از ۵۰۰ هزار متر مکعب چوب از سازمان جنگل‌ها مطالبه داریم از سال ۱۳۹۶، ۳۰۳ هزار متر مکعب آن قطعی شده است که ارزش ریالی اش در همان سال ۶۳ میلیارد تومان برآورد شد که پرداخت این مطالبه سه بار در خطبه‌های نماز جمعه به آن اشاره شد.

قطعا ما تکالیف و تعهدات خودمان را انجام دادیم که امروز طلب داریم، ما بهره مالکانه را پرداخت می‌کردیم، ولی از سال ۱۳۹۳ تا به الان مطالبه‌های ما روی زمین مانده است، قرار شد از محل زراعت چوب در اواخر فروردین ماه ۱۴۰۰ طلب ما را پرداخت نمایند که هنوز اقدام عملی صورت نگرفت.

*طلب‌مان در سال ۱۳۹۶، ۶۳ میلیارد تومان بود!

پس از بازدید آقای ابراهیم رئیسی در سال گذشته از این کارخانه درخواست تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در مازندران در ۱۹ فروردین ماه صورت گرفت که خروجی آن سه مصوبه؛ یکی دریافت ۶۳ میلیارد تومان سال ۱۳۹۶ و حساب بی‌حساب بود که ما بیان کردیم تغییرات قیمت در آن با توجه به زمان ۴ ساله دخیل نشده است، ما یک کارخانه تولیدی با بیش از هزار پرسنل در استان هستیم که قطعا در این مطالبه نمی‌خواهیم دلالی چوب کنیم و آن را بفروشیم.

فارس: در خصوص کیفیت تولیدات و بخش عرضه  اوضاع به چه صورت است؟

صفریان: در بحث مشتری‌ها هر کدام از خط‌های تولید مشتری‌های خاص خودش را دارد، شاید تولید ما کاهش داشته اما هیچ‌گاه از کیفیت کاسته نشده است، علتش هم فعالیت سیستم‌های نظارتی است، ما از کاغذهای خودمان قرآن و کتاب مختلف چاپ کردیم، چطور آموزش و پرورش نمی‌تواند از ما کاغذ دریافت کند؟ در حالی که همین الان کاغذ ما برای چاپ کتاب یک شهید آماده شده است.

* لزوم توقف واردات چوب و تکیه به منابع داخلی

با وجود اینکه هر سال جلسات مختلفی تا سطح معاونان وزیر آموزش و پرورش برگزار و تعهداتی صورت می‌گیرد و ما درخواست تامین تنها چند درصد از کتاب‌ها را داریم، اما متاسفانه این امر محقق نمی‌شود! اگر ما اعتقاد به جنگ دشمنان و عملکرد اقتصادی آنها داریم باید از ۱۰۰ درصد تولید داخلی استفاده کنیم و هوشمندانه عمل کنیم. 

کیفیت کاغذهای ما در حد خارجی است شاید سفیدی در حد اعلا نباشد، در این کارخانه به جهش تولید اهمیت دادیم و به طور دائم روی کیفیت نظارت داریم، ولی آموزش و پرورش هیچ قراردادی با ما منعقد نکرده است و روی بدقولی و عدم کیفیت مانور می‌دهد در حالی که اینطور نیست.

اگر شرایط ایجاب کند برای اینکه ۱۰۰ درصد تولید کنیم، چوب‌های باغات و مزارع را به‌صورت محدود تهیه می‌کنیم، تا تولید داشته باشیم، امسال بیشترین میزان خرید چوب خارجی را داشیم که بالای ۱۵ هزار متر مکعب مصرف بود، همچنین چند قرارداد دیگر نیز در حال امضا داریم.

فارس: چرا شرکت‌های مشابه دچار مشکل تامین چوب نمی‌شوند؟ 

صفریان: اولا نوع مصرف و سایز چوب‌های شرکت‌ها با هم متفاوت است، مجموعه ما طوری طرحی شده است که از هر قطری از چوب استفاده می‌شود، با افزایش قطر چوب قیمت هم افزایش می‌یابد، دوم اینکه شرکت‌های دیگر پروانه بهره‌برداری از جنگل ندارند، مبنای کار ما جنگل است لذا پولی برای خرید نداریم، مگر تامین منابع از طرق مختلف! 

*چوب‌ها می‌پوسد ولی در اختیارمان قرار نمی‌گیرد

فارس: چطور وقتی جنگل مملو از چوب است، ولی بحث برداشت از چوب‌ها حل نشده است؟ 

صفریان: چوب‌های شکسته و باد افتاده در جنگل به وفور یافت می‌شود، برخی چوب‌ها داخل جاده می‌افتد ما اجازه برداشت نداریم، این چوب‌ها هم عمر محدودی دارند، ما همچنان منتظر مصوب شدن طرح جدید ورود ما به جنگل‌ها هستیم سازمان جنگل‌ها باید پاسخگو باشند چرا چوبی که در حال  پوسیدن است در اختیار کارخانه چوب و کاغذ مازندران قرار نمی‌گیرد؟ در حالی که این را با افتخار بیان می‌کنند.

۳۰۳ هزار مترمکعب طلب در سال ۱۳۹۶ را اگر به قیمت امروز حساب کنیم حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است، این پول اگر به شرکت تزریق شود کارخانه دگرگون خواهد شد، سازمان جنگل‌ها پذیرفت که بدهکار است، ما به کمک ارگان‌های دیگر برای حل مشکل کارخانه نیاز داریم.

*آیا اوضاع تولید در شرکت صنایع چوب و کاغذ در وضعیت پایداری قرار دارد؟ 

 از ابتدای سال تا الان تولید متوقف نشد این اتفاق خوبی است و شاهد افزایش ۳۳ درصدی تولید و اجرای ۱۰۰ درصدی برنامه‌ها هستیم، از ابتدای سال تاکنون ۲۸ هزار تن تولید داشتیم در حالی که ۶ ماهه پارسال ۲۱ هزار تن تولید داشتیم، شرکت با عزم جدی می‌خواهد به سمت جلو حرکت کند.

متاسفانه با مشکل محدودیت برق و در نتیجه قطعی برق مواجه هستیم، این مشکلات دست ما نیست و تولید را تحت تاثیر قرار می‌دهد،  در تابستان برق و در زمستان گاز ما را قطع می‌کنند.

*تعدیل نیرو نداریم/ جذب نیروی متخصص 

فارس: آیا در شرکت امکان جذب نیروی جدید وجود دارد؟

صفریان: برای ایجاد حرکتی نو به یک تیم هماهنگ نیاز داریم، مجموعه چوب و کاغذ نیروهای خوبی دارد، در سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر بازنشسته شدند هر سال هم همین تعداد خروجی داریم تا جایی که به نسبت سال ۱۳۹۲ تعداد نیروهای انسانی متخصص نصف شد به همین منظور با اخذ مجوز قصد داریم در آینده‌ای نزدیک نسبت به جذب نیروی متخصص در رشته‌های مختلف اقدام کنیم.

فارس: حرف آخر؟

صفریان: امروز قیمت ماشین آلات این کارخانه ۲۰ هزار میلیارد تومان است، ۴۸۰ هزار متر زمین داریم، این سرمایه هنگفت را نباید دست هر کسی بدهیم، نیروهای متخصص می‌خواهیم که ضامن بقای این شرکت برای نسل‌های آینده این کشور باشند‌. 

خوشحالم در استان خودم در این سمت قرار گرفتم، ما در سه ماه اول سود داشتیم، کسی نمی‌تواند منکر آمار و ارقام باشد، در انبار کاغذ داریم ولی نمی‌خرند، چرا کاغذ وارد می‌کنند!  ما علت را نمی‌دانیم اما به‌عنوان یک تولیدکننده درخواست داریم تا فضا را در جهت  استمرار تولید پیش ببرند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران مصاحبه وضعیت کارخانه مشکل تولید چوب و کاغذ مازندران سازمان جنگل ها تامین مواد اولیه صنایع چوب و کاغذ میلیارد تومان آموزش و پرورش هزار متر سال ۱۳۹۶ چوب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود

امام جمعه قم خطاب به مسئولین گفت: در بودجه آموزش و پرورش کم نگذارید و سند تحول آموزش و پرورش کاملاً اجرا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه  امروز قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: امام علی (ع) می‌فرماید: «ُوصِیکُمْ أَیُّهَا النَّاسُ بِتَقْوَی اللَّهِ وَ کَثْرَةِ حَمْدِهِ عَلَی آلَائِهِ إِلَیْکُمْ وَ نَعْمَائِهِ عَلَیْکُمْ وَ بَلَائِهِ لَدَیْکُمْ؛ فَکَمْ خَصَّکُمْ بِنِعْمَةٍ وَ تَدَارَکَکُمْ بِرَحْمَةٍ؛ ای مردم، شما را در برابر عطاهایی که خداوند ارزانی‌تان داشته، نعمت‌هایی که شما عنایت کرده و احسانی که حق شما داشته است به ترس از خدا و به سپاس فراوان سفارش می کنم.»

وی در رابطه با آثار و برکات اعتقاد به معاد و روز رستاخیز در اصلاح نگاه انسان به هستی گفت: خداوند در آیه 66 و 67 سوره مریم می فرماید:« وَیَقُولُ الْإِنْسَانُ أَإِذَا مَا مِتُّ لَسَوْفَ أُخْرَجُ حَیًّا، أَوَلَا یَذْکُرُ الْإِنْسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِنْ قَبْلُ وَلَمْ یَکُ شَیْئًا؛ انسان (در امر معاد شک کند و) گوید: آیا چون من بمیرم باز به زودی مرا از قبر بیرون آورده و زنده خواهند کرد؟! آیا آدمی (برای ایمان به معاد) متذکر آن نمی‌شود که اول که هیچ محض و معدوم صرف بود ما او را ایجاد کردیم؟»

خطیب جمعه قم بیان کرد: معاد باوری یکی از ارکان ادیان توحیدی است که بعد از توحید قرار دارد، چون معاد مسیر زندگی انسان و نگاه انسان را هستی تغییر می دهد.

وی با بیان اینکه کسانی که به مبدا و معاد باور دارند زندگی و نگاه متفاوتی دارند، افزود: کسی که به معاد باور دارد صبور، پرتحمل و شکیبا مب شود و همه چیز راه به جان می خرد تا به جانان وصل شود. بنابراین اگر تعریف ما نسبت به دنیا و آخرت هدفمند شد نگاه ما تغییر می‌کند. اکر انسان بداند که دنیا مجموعه ای از رنج ها، تلخی ها، خواسته و ناخواسته ها است نگاهش تغییر می‌کند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: همه پیامبران به دو اصل مهم یعنی به مبدأ و معاد دعوت کردند؛ اگر نگاه به مبدأ درست شود معاد، عدالت، امامت و... نیز درست می‌شود؛ زیرا انسان می‌داند همه امور حسابرسی دارد.

وی با اشاره به اینکه بین کسی که تصور می‌کند همه چیز در این دنیا است و کسی که می‌داند این دنیا محل عبور است تفاوت است، اضافه کرد: دنیا در دید انسان معاد باور یک ابزار است. معاد باوری باعث می‌شد که بینش انسان نسبت به دنیا وسعت می بخشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: زندگی انسان دارای فصل‌های متعددی است که بخش کوچکی آن در این دنیا است و بخش‌های اصلی آن در سرای آخرت است.

وی در رابطه باعملیات وعده صادق اظهار داشت: نیروی‌های مسلح با این کار دل مردم را شاد کردند. جهان بیان می‌کرد کسی حریف رژیم صهیونیستی نیست اما نیروهای مسلح ما با غرش موشک‌ها و پهپادها و عبور از پدافندهای دفاعی 28 کشور خلاف این را نشان دادند. رهبر معظم انقلاب می‌فرماید امید به آینده داشته باشید و این عملیات از مصادیق امید به آینده است.

وی با تأکید بر اینکه دنیا اقدام ایران را اقدامی مؤثر و اخلاقی معرفی کرد، افزود: اقدام ایران دقیق، ظریف و حساب شده بود. از همان جایی که هواپیماهای اسرائیل بر خواستند همان جا را زدیم. ما مثل رژیم صهیونیستی نیستیم که بیمارستان‌ها، مردم و کودکان را بزنیم، بلکه مردانه و جوانمردانه می‌زنیم.

امام جمعه قم گفت: رژیم غاصب اسرائیل، آمریکا، برخی کشورهای اروپایی که همراهی کردند و همراهان منطقه‌ای صحنه را باختند و اعتبار نداشته را هم از دست دادند و این رژیم در یک محاصره باقی ماند و راهی جز این ندارد که سکته کند و به کسانی که پیش از او رفته‌اند بپیوندد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: از همه کسانی که در این دو هفته برای حفظ ارزش‌ها و حجاب و عفاف به میدان آمدند و زخم زبان‌ها و ملامت‌ها را به جان خریدند، اما از پای ننشستند و روز گذشته در حرم کریمه اهل بیت (س) قسم یاد کردند تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: حجاب یک واجب شرعی و اصل قانونی است و دشمن می‌خواهد در مسئله حجاب برای ما یک چالش به وجود بیاورد و دست بیگانه در کار است. کسانی که گاهی احساس می‌کنید در مسئله فقهی نظر دیگری دارید در رابطه بااینکه دشمن این مسئله را طراحی می‌کند چه می‌خواهید بگویید؟ همراهی با دشمن؟

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روز معلم بیان کرد: شهید مطهری معلم و الگویی برای همه سطوح جامعه بود و به همین خاطر روز شهادتش روز معلم شد.

وی با بیان اینکه بعد علم‌آموزی، یاد دادن تفکر و آموزش عملی اخلاق سه بعد معلمی است، اظهار داشت: معلم باید کاری کند که انسان از سطحی‌نگری و سطحی اندیشیدن پرهیز کند. رفتار و گفتار معلم باید جنبه الگویی برای گروه هدف در همه سطوح آموزشی داشته باشد. اگر تحول در جامعه می‌خواهیم باید در آموزش و پرورش تحول ایجاد شود.

امام جمعه قم خطاب به مسئولین گفت: در بودجه آموزش و پرورش کم نگذارید تا معلم ما با عشق و علاقه بر سر کلاس برود تا ذهن او مشغول امور دیگر برای گذران زندگی‌اش نباشد. سند تحول آموزش و پرورش کاملاً اجرا شود؛ اگر بهترین سند را بنویسیم؛ اما در کمد بماند و اجرا نشود تحولی در آموزش و پرورش ایجاد نمی‌شود.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه آموزش و پرورش ما باید خروجی داشته باشد، عنوان کرد: تربیت انسان‌هایی در تراز نظام اسلامی باید خروجی آموزش و پرورش باشد. انسان‌هایی صبور، متوکل، مؤمن، متدین، امیدوار به آینده روشن و آماده برای هر نوع مجاهدت باید خروجی آموزش و پرورش باشد.

وی با اشاره روز کارگر افزود: در نگاه اسلام نقش کلیدی برای کارگر وجود دارد و پیامبر (ص) دست پینه بسته کارگر را بوسه می زد. کارگران نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند. کارفرمایان و کارگران در یک جبهه جنگ اقتصادی هستند

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خوشبختانه در دولت فعلی کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند که این کار باید استمرار پیدا کند، گفت: کارگران مسئولیت سترگ دارند. وظیفه‌شناسی، انضباط کاری و برای ارتقا کشور مایه گذاشتن از وظایف کارگران است که باعث می‌شود ما شاهد جهش تولید و حرکت انقلابی در جامعه باشیم.

وی با اشاره به روزشورا (9 اردیبهشت) گفت: به اهمیت شورا هم در متون دینی و هم در قانون ما تأکید شده است و اصل 100 تا 106 قانون اساسی به شیوه کار شوراها پرداخته است و جایگاه مهمی در قانون اساسی برای شوراها قرار داده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در رابطه با نکات کلیدی در شورای ها برای خدمت رسانی بهتر به مردم بیان کرد: افرادی که می‌خواهند وارد شورا شوند یا در شوراها قرار دارند لازم است پایبند به الزامات قانونی باشند و در خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

وی با بیان اینکه عدم سو استفاده از قدرت و امکانات و اختیارات، پاک‌دستی، توانمندی، خوشنام بودن و دلسوزی برای مردم از لوازم موفقیت هر شورا است، افزود: مسئولین دولتی ما شوراها را مزاحم کار خود نمیدانند بلکه شوراها با مسئولین هم افزا هستند و کارها را رو به جلو می برند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود