Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@09:38:42 GMT

تاثیر این ادویه بر مهار کرونا ثابت شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۲۸۹۱

مصرف گیاهان دارویی مثل زردچوبه، زنجبیل، چایی بِه، دارچین، مصرف یک قاشق چایخوری سیاه دانه و عسل و استفاده از گیاه اکیناسه در پیشگیری از کرونا تاثیر دارد. ناطقان: استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد؛ در قالب اجرای یک طرح پژوهشی در این دانشگاه، اثر زردچوبه در پیشگیری از کرونا اثبات شد.

پروانه صانعی افزود: زردچوبه از جمله گیاهان دارویی است که اثر آن بر تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا و بهبود بیماری کووید در قالب یک طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تایید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان‌ اینکه مصرف غذاهای سَبُک، بخارپز و آبدار پس از واکسیناسیون کرونا توصیه می‌شود و از هرگونه مصرف غذاهای سرخ کردنی و سنگین باید پرهیز شود، اضافه کرد: افرادی که در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند باید از مصرف چای، قهوه و مواد کافئین‌دار خودداری کنند و به مصرف میوه‌ها و سبزیجات آبدار روی آورند.

صانعی برای پیشگیری از کرونا، مصرف گیاهان دارویی مثل زردچوبه، زنجبیل، چایی بِه، دارچین، مصرف یک قاشق چایخوری سیاه دانه و عسل و استفاده از گیاه اکیناسه را توصیه کرد و افزود: در ایام کرونا، بدن نیاز زیادی به مصرف انواع ویتامین، مواد معدنی و رژیم غذایی متنوع و متعادل دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات گوارشی در "کرونا دلتا" شدیدتر از انواع دیگر این ویروس است، ادامه داد: مصرف خاکشیر و اسفرزه با آب جوش قبل از صبحانه در پاکسازی بدن و رفع یبوست که از علائم کروناست، تاثیر دارد.

وی مصرف ۵۰ هزار واحد قرص ویتامین D را برای افراد بالغ و کمتر از آن را برای نوجوانان در پیشگیری از کرونا یک اصل اثبات شده خواند و اعلام کرد: شهروندان بجای مصرف انواع قرص ویتامین‌های C، E و روی و زینگ، باید به استفاده از مواد غذایی مُستغنی از انواع ویتامین‌ها روی آورند.

استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تنوع و تعادل غذایی در ایام کرونا را یک توصیه و اصل غذایی اعلام کرد و گفت: مصرف خُرفه و گردو که سرشار از "اُمگا ۳" است و سوپ جو، قارچ، زیتون، کلم بروکلی، سیر و پیاز و میوه‌های آبدار از غذاهای سفارش شده در مدت ابتلا به کروناست.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکنون ۴۹۰ هزار نفر یک دُز و ۱۳۴ هزار نفر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده اند.

از گروه سالمندان بالای ۶۰ سال در استان  اصفهان ۶۱ درصد هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

از هفته گذشته تاکنون روزانه بین ۳ تا ۵ درصد به آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان اضافه شده است. منبع: مشرق برچسب ها: ادویه ، مهار کرونا ، زردچوبه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ادویه مهار کرونا زردچوبه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیشگیری از کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مینا کاویانی مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی با تاکید بر اهمیت تغذیه مناسب در کاهش علایم و جلوگیری از پیشرفت بیماری آسم به بیان توصیه‌هایی به این بیماران پرداخت.

وی افزود: رعایت برنامه غذایی صحیح برای حفظ سلامت، اجتناب از صرف وعده غذایی حجیم و جلوگیری از اتساع معده یا پیشگیری از بروز عفونت‌ها با افزایش مقاومت بدن از جمله نکات مهم در این افراد است.

کاویانی شناسایی غذاهای آلرژی‌زا و حذف آنها از رژیم غذایی را در مبتلایان به آسم آلرژیک بسیار مهم عنوان کرد و گفت:افزایش دریافت آب با رقیق کردن ترشحات می‌تواند در این بیماران کمک‌کننده باشد.

وی بهبود وضعیت تغذیه از طریق دریافت ویتامین‌ها، مواد معدنی، افزایش دریافت مواد آنتی اکسیدان و غذاهای حاوی سلنیوم را از اصول مهم تغذیه‌ای در آسم برشمرد و تصریح کرد:مصرف وعده‌های غذایی کوچک حاوی مقادیر بالای مواد مغذی نظیر پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین، مواد معدنی و انرژی برای کاهش خطرعفونت و ضعف سلامت بسیاری مفید است.

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی با اشاره به ضرورت مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین‌های A, B6 ، روی و ویتامین C به دلیل نقش آنتی‌اکسیدانی آن‌ها ادامه داد: مصرف سایر مواد مغذی موثر بر سیستم ایمنی بدن مانند کوئرستین موجود در سیب، انواع پیاز، مرکبات و انواع توت‌ها و همچنین مصرف منابع غذایی حاوی سلنیوم مانند انواع مغزدانه‌ها و مصرف ویتامینE بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: حذف غذاهای آلرژن(حساسیت‌زا)  در بیمار مبتلا به آسم آلرژیک ( برخی غذاهای حساسیت‌زا نظیر شیر، تخم مرغ، ماهی و غذاهای دریایی) و مصرف آب بیشتر در صورت نداشتن منع مصرف وکنترل مقدار نمک مصرفی به دلیل تاثیر در کنترل آسم به ویژه در مردان را بسیار مهم است.

کاویانی گفت: محدود کردن مصرف چربی‌های اشباع شده و جامد، جایگزین کردن روغن‌های غیراشباع با یک پیوند دوگانه مانند روغن زیتون و در صورت تحمل مصرف گردو و تخم بذرک در کنترل بیماری آسم بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان/ فریدون‌شهر رکورددار بارش‌ها
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • فرونشست در اصفهان و خوزستان به بیش از ۷تا۱۰ سانتی متر رسید