Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر آذربایجان شرقی از واکسیناسیون کرونایی ۱۸ درصد از جمعیت استان خبر داد و گفت: از گروه‌های سنی ۵۵ سال به بالا خواهشمندیم که جهت دریافت واکسن خود به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

سیمین خیاط زاده جمعه شب در گفت‌وگوی خبری، با بیان این‌که طی دو روز گذشته سرعت حضور مردم برای دریافت واکسن کاهش یافته است، اظهار کرد: قبلا روزهایی را داشتیم که طی ۲۴ ساعت، به تعداد نزدیک به ۲۳ الی ۲۴ هزار نفر از جمعیت استان واکسن تزریق می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که در بیش از ۱۰ روز گذشته، هیچ کمبود واکسنی در استان نداشتیم، افزود: اکنون واکسیناسیون گروه‌های شغلی حساس از جمله معلمان، اساتید دانشگاهی غیربالینی، خبرنگاران، زندانیان، رانندگان بخش تاکسیرانی، ناوگان عمومی حمل و نقل و قطار شهری نیز آغاز شده و طی روزهای آتی تزریق واکسن این افراد انجام خواهد گرفت.

وی با تاکید بر این‌که برای جلوگیری از ازدحام در مراکز دریافت واکسن، باید گروه‌های هدف در سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir ثبت نام کنند، ادامه داد: نمایشگاه بین المللی تبریز به جمع مراکز تزریق واکسن تبریز اضافه شده و دو مرکز دیگر نیز طی هفته آتی تجهیز خواهند شد.

خیاط زاده در خصوص واکسن دانش آموزان نیز گفت: تمامی واکسن‌های وارداتی به کشور هنوز برای افراد زیر ۱۸ سال اجازه تزریق ندارند اما ممکن است در روزهای آتی، این اجازه صادر شود چرا که در ابتدا برای مادران شیرده نیز هیچ واکسنی تزریق نمی‌شد اما پس از انجام تحقیقات، اکنون دو نوع واکسن استرازنکا و سینوفارم تزریق می‌شود.

وی متذکر شد: برای مادران باردار نیز با نظر کمیته فنی می‌توانیم استرازنکا تزریق کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت رو به پیشرفت بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: تعداد بیماران بستری روزانه استان به حدود ۱۵۰ الی ۱۷۰ نفر رسیده و تعداد بیماران مانده در بیمارستان‌ها نیز بین ۸۶۰ الی ۸۷۵ نفر هستند.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش اندک تعداد فوتی‌های کرونا، افزود: طی روزهای اخیر تعداد فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا در استان بین یک تا دو نفر افزایش یافته و به شش الی هفت نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: اکنون ۳۵ درصد از نتایج آزمایشات روزانه موارد ابتلا به بیماری، مثبت می‌شود که این آمار نشان می‌دهد، وضعیت استان چندان خوب نیست چرا که بر اساس این نتایج از هر سه نفر مراجعه کننده، یک نفر مبتلا به کرونا است.

وی با اشاره به کاهش شدید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان، گفت: اکثریت افراد در محیط بیرون از خانه از ماسک استفاده نمی‌کنند و هم‌چنان برگزاری مراسمات عزا و عروسی همراه با تجمعات ادامه دارد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی واکسن کرونا کروناویروس آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان