Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@02:12:36 GMT

واکنش آمریکا به حادثه کشتی اسرائیلی در دریای عمان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۳۱۸۱

واکنش آمریکا به حادثه کشتی اسرائیلی در دریای عمان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که با بازماندگان قربانیان حمله اخیر به کشتی "مرسر استریت" در دریای عمان ابراز همدردی می کنیم و از وقوع چنین حمله‌هایی به شدت نگران هستیم.

وی در حساب کاربری توییتر خود افزود که آمریکا برای کمک‌رسانی و یافتن واقعیت‌ها با شرکای بین‌المللی خود در حال همکاری است

جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در نشستی تلفنی با خبرنگاران آمریکایی گفت که کشورش از گزارش ها مبنی بر حمله به یک نفتکش اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان بسیار نگران است و وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت کشتیرانی صهیونیستی «زودیاک ماریتیم» ادعا کرد: دو خدمه کشتی حادثه دیده در نزدیک عمان کشته شده اند.

در همین حال،‌ شبکه المیادین، در گزارشی از حادثه کشتی صهیونیستی در سواحل کشور عمان، به نقل از یک شرکت امنیت دریایی به نام «دریاد گلوبال» اعلام کرده که حمله با استفاده از یک پهپاد صورت گرفته است.

این شرکت امنیتی دریایی همچنین مدعی شده که کشتی یاد شده هدف دو حمله قرار داشته است که ماهیت حمله دوم هنوز مشخص نیست. هنوز جزئیات کاملی در باره حادثه کشتی صهیونیستی از سوی منابع رسمی منتشر نشده است و جزییات آن، از صبح امروز به صورت قطره چکانی در رسانه ها درز شده است.

سازمان بازرگانی دریایی ارتش انگلیس پیش از این در بیانیه کوتاهی گفته بود که این حادثه اواخر پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره "مصیره" کشور عمان و در فاصله نزدیک به ۳۰۰ کیلومتری مسقط پایتخت این کشور واقع در شبه جزیره عربی رخ داده و انگیزه آن، دزدی دریایی نبوده است.

درحالی که وزارت دفاع انگلیس کشتی هدف قرار گرفته در سواحل عمان را در مالکیت رژیم اسرائیل دانسته بود، رادیوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که "این کشتی ژاپنی است و توسط یک شرکت اسرائیلی به مالکیت «ایان عوفر» بازرگان اسرائیلی اداره می شود".

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی فرزانه فصیحی وزارت خارجه آمریکا کشتی اسرائیلی دریای عمان المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی فرزانه فصیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ

براساس گزارش آناتولی، اظهارات السعید در سخنرانی خود در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد که در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آوریل در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود، بیان شد. وزیر مصری گفت: درآمد‌های کانال سوئز شاهد کاهش ۵۰ درصدی بوده است.

کانال سوئز یکی از مهم‌ترین کانال‌ها و تنگه‌های جهان به حساب می‌آید که کوتاه‌ترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیا است و یکی از منابع اصلی ارز برای مصر است.

یمنی‌ها در «همبستگی با نوار غزه» که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قرار گرفته است، با موشک‌ها و پهپادها، کشتی‌های باری صهیونیستی و کشتی‌هایی که در راه اراضی اشغالی هستند را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند. 

با مداخله واشنگتن، لندن و سایر کشور‌ها ائتلافی برای جلوگیری از حملات یمنی‌ها در تنگه باب المندب تشکیل دادند، یمنی‌ها اعلام کردند که اکنون تمامی کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را جزو اهداف نظامی خود می‌دانند.

همین امر باعث شده است هزینه‌های صادرات هند و نرخ حمل و نقل اقیانوسی برای کالا‌ها از آسیا به اروپا بیش از دو برابر شود.

بیشتر صادرات هند اکنون از اطراف دماغه امید خوب در نوک جنوبی آفریقا انجام می‌شود که این امر ۴۰۰۰ مایل دریایی و ۱۴ روز به سفر دریایی کشتی‌ها افزوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز