Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@19:15:22 GMT

پایان زورگیری خفاش‌های کله زرد!

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۳۱۸۶

پایان زورگیری خفاش‌های کله زرد!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای یک باند مخوف زورگیری که با ورود شبانه به منازل مردم اخاذی می‌کردند، با تلاش دو ماهه نیرو‌های پلیس اطلاعات و امنیت مشهد در حالی به دام افتادند که چندین قبضه کلت جنگی و شمشیر از آنان کشف و ضبط شد.

ماموران پلیس اطلاعات و امنیت مشهد از حدود دو ماه قبل به اخباری دست یافتند که نشان می‌داد تعدادی از اوباش سابقه‌دار، پس از آزادی از زندان، باند خطرناکی را تشکیل داده اند و به صورت مسلحانه از مردم زورگیری و اخاذی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر بررسی برخی پرونده‌های موجود در مراکز انتظامی نیز بیانگر آن بود که اعضای این باند افرادی را که در حاشیه شهر از وضعیت مالی مناسبی برخوردار بودند، شناسایی می‌کردند و سپس شبانه به منازل آن‌ها هجوم می‌بردند. آنان با استفاده از شمشیر یا کلت جنگی پدر خانواده را در حضور همسر و فرزندانش کتک می‌زدند و تهدید می‌کردند که باید مبالغ ده‌ها میلیونی را به شماره حسابی واریز کنند که در اختیارش می‌گذاشتند.

سرکرده باند «خفاش‌های مسلح» که به «کله زرد» معروف است طعمه زخمی را همچنین تهدید می‌کرد که اگر فقط طی سه روز پول درخواستی را به حساب مذکور واریز نکند دیگر رنگ همسر و فرزندانش را نخواهد دید!

گزارش خبرنگار ما حاکی است، با جمع آوری این اطلاعات و با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) گروه تخصصی از نیرو‌های ورزیده پلیس اطلاعات و امنیت وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده‌ای را در این باره آغاز کردند.

آنان پس از دو ماه رصد‌های اطلاعاتی، به نتایجی رسیدند که اعضای باند «خفاش‌های کله زرد» با یک برنامه ریزی حساب شده، پاتوق‌های محل اختفای خودشان را مدام تغییر می‌دهند و حتی برای آن که شناسایی نشوند از تلفن همراه نیز به هیچ وجه استفاده نمی‌کنند.

گزارش خبرنگار ما حاکی از این است که نیرو‌های انتظامی که زیرنظر مستقیم رئیس پلیس مشهد، عملیات شناسایی زورگیران خطرناک را ادامه می‌دادند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد اعضای باند چند روز قبل و در ساعت ۴ بامداد در منطقه شهرک شهید رجایی مشهد وارد منزل مردی میان سال شده اند و با زخمی کردن پدر خانواده از وی خواسته اند تا مبلغ ۷۰ میلیون تومان را به حساب آن‌ها واریز کند.

با این اطلاعات نیرو‌های کارآزموده پلیس در پوشش‌های مبدل وارد عملیات شدند و طی چند ساعت ۳ عضو باند «کله زرد» را به دام انداختند. با بررسی‌های مقدماتی پلیس مشخص شد که اعضای این باند سوابق شرارت از قبیل آتش زدن عمومی واحد صنفی، تخریب خودرو، شیشه‌های منازل، ورود به عنف و سرقت را در کارنامه سیاه خود دارند. به همین دلیل تحقیقات پلیس به صورت ویژه ادامه یافت و چندین قبضه شمشیر و کلت جنگی نیز از مخفیگاه خفاشان مسلح کشف و ضبط شد.

براساس گزارش خبرنگار ما، با انتشار خبر دستگیری «کله زرد» و همدستانش در شهرک‌های حاشیه شهر، تاکنون ۹ تن از شهروندانی که طعمه زورگیری اعضای این باند شده بودند با مراجعه به پلیس از آن‌ها شکایت کردند. بررسی‌های تخصصی از متهمان سابقه دار که بین ۳۰ تا ۳۵ ساله هستند همچنان ادامه دارد.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث زورگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر از کشفیات پلیس

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سرهنگ پهلواني نسب گفت : بدنبال کسب خبري مبني بر ارسال محموله هاي پستي غيرمجاز به گرگان، مراتب در دستور کار ماموران پليس امنيت اقتصادي گلستان قرار گرفت.
وي افزود: پس از هماهنگي با مراجع ذيصلاح، از محل مورد نظر بازديد که 6 محموله پستي از استان هاي مرزي کشور شامل 14 هزار و 700 عدد انواع دارو و قرص هاي غيرمجاز کشف شد.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان گفت: ارزش محموله کشف شده برابر اعلام کارشناسان يک ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد شده است. همچنین فرمانده انتظامي گرگان از دستگيري 3 سارق و کشف يک تن کابل مسروقه در گرگان خبر داد. سرهنگ "علي تجري" بيان داشت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت کابل برق، پيگيري موضوع بصورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي هاي تخصصي و تحقيقات گسترده ميداني ماموران کلانتري 15 مشخص شد اعضاي اين باند اقدام به سرقت کابل هاي برق مي کردند که با بهره گيري از اقدامات هوشمندانه پليسي سرانجام هويت 3 نفر از عاملان اصلي اين سرقت ها شناسايي شد.
فرمانده انتظامي گرگان تصريح کرد: در نهايت پس از هماهنگي با مرجع قضائي 3 متهم در يک عمليات غافلگيرانه در مخفيگاهشان دستگير و پس از بازرسي از محل يک تن کابل وسيم برق مسروقه کشف شد.
اين مقام انتظامي در پايان با اشاره به اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند، خاطر نشان کرد: موفقيت پليس در کشف جرائم نتيجه تعامل با شهروندان است و بدون مشارکت و همراهي شهروندان، حصول امنيت مطلوب مقدور نيست، لذا از شهروندان تقاضا مي شود ضمن توجه به اقدامات پيشگيرانه، هرگونه اقدام مشکوک درخصوص سرقت را بلافاصله از طريق شماره 110 به پليس اطلاع دهند.

همچنین رئيس پليس آگاهي استان از کشف 17 فقره سرقت اماکن خصوصي در گرگان خبر داد.سرهنگ کارآگاه امير حسام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصي در گرگان، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي گفت: ماموران با اشراف اطلاعاتي و اقدامات تخصصي، موفق شدند سارق سابقه دار را شناسايي و پس از کسب مجوز قانوني وي را دستگير کنند.
رئيس پليس آگاهي استان گلستان تصريح کرد: متهم در تحقيقات مقدماتي به 17 فقره سرقت اماکن خصوصي در شهرستان گرگان اقرار کرد و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد 

بر اساس این گزارش سردار "سعيد دادگر" از دستگيري اعضاي باند قمار و شرط بندي آنلاين در استان گلستان خبر داد.سردار سعيد دادگر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح اين خبر اظهار داشت: طي پايش فضاي مجازي توسط کارشناسان پليس فتا استان، يک سايت قمار و شرط بندي آنلاين رصد و  شناسايي مديران و گردانندگان آن بصورت ويژه در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.
وي افزود: برخي از اعضاي اين باند که در چند شهر استان فعاليت مي کردند اقدام به عضو گيري ، دريافت وجوه و ثبت شرط بندي ها در سايت مذکور مي کردند.
فرمانده انتظامي گلستان گفت: پس از مدتي تحت نظر گرفتن و تعقيب افراد مرتبط، نهايتا  سرشاخه اصلي اين باند قمار در استان گلستان شناسايي و در يک عمليات گسترده پليسي،بصورت همزمان در چند نقطه، 12نفر از عوامل اين باند در حالي که همچنان در حال فعاليت غيرقانوني بودند دستگير و ضمن توقيف تجهيزات الکترونيکي، به مرجع قضايي معرفي و پس از انجام مراحل قانوني از آنطريق روانه زندان گرديدند.
اين مقام ارشد انتظامي يادآور شد: ارزش ريالي اين پرونده و ميزان تراکنش هاي مربوطه تا اين لحظه بيش از 600 ميليارد ريال مي باشد.
سردار دادگر در پايان به افرادي که در اين حوزه فعاليت مي کنند هشدار داد که پليس با گردانندگان نشانگاه هاي دخيل در بحث قمار و  شرط بندي آنلاين برابر قانون برخورد خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ مخل نظم و امنیت در مشهد
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان
  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید