Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در توئیتی در صفحه شخصی خود در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی گفت: از قدیم گفتند( نترس و ندزد) شفاف‌تر از آنچه فکر کنید صادقانه با شجاعت تمام با ابراز مهر و محبت به مردم خوب این مرز و بوم از جلسه چهارشنبه مجلس خدمتتان گزارش می‌دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از مجلس دهم توسط آقای پژمان فر رئیس سابق کمیسیون فرهنگی بارها به صحن مجلس آمد و شد، داشته ولی هر دفعه به بهانه‌ای با مشکلی برخورد می‌کرد و کارش به رای نمایندگان نمی‌انجامید.

آقا تهرانی ادامه داد: در مجلس یازدهم، پژمانفر به کمیسیون اصل ۹۰ رفت. اولویت اصلی کمیسیون فرهنگی را اتمام طرح‌های ناتمام قبلی قرار دادیم و پس از طرح حمایت از جمعیت دومین اولویت کمیسیون فرهنگی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی تشخیص داده شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: کمیته فضای مجازی توسط یزدی خواه فعال شد، حدود ۲ هزار نفر ساعت دوستان به تکمیل این کار وقت گذاشتند و در صحن کمیسیون توافق شد که طبق ماده ۱۲۴ آیین نامه برای قوت بیشتر طرح به مرکز پژوهش‌ها سپرده شود، قرار ۱ ماه بود ولی سختی کار، قرار را به سه ماه کشانید.

وی اظهار داشت: طرح حدود یک ماهی در کش و قوس نوبت صحن درگیر شد تا هفته‌های گذشته در نوبت قرار گرفت، که خبرنگاران هر روز به اشتباه خبری از مرگ و حیات طرح می‌دادند. طرح هر روز به نوبت نزدیک و نزدیک تر می شد تا چهارشنبه.

آقا تهرانی گفت: چهارشنبه باید طبق دستور طرح حمایت از کاربران به امضا و درخواست عده زیادی از نمایندگان مطرح می‌شد البته بررسی طرح تقویت امنیت غذایی مقدم بود، مجلس علنی شروع شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: ساعت ۱۰ و نیم پس از استراحت به صحن آمدیم آقای نیکزاد ریاست صحن علنی را برعهده داشت، بنابه درخواست کمیسیون فرهنگی نیم ساعت، جلسه مجلس به صورت غیرعلنی برگزار شد، چون بنا بر این بود که نمایندگان قدری بهتر نسبت به لزوم بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی توجیه شوند.

وی ادامه داد: بنده به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی تنها پنج دقیقه در مورد ورود متخصصان به این طرح در کمیسیون مشترک و تخصصی، چرایی و وسعت حملات بیگانگان و نوع حمایت از کاربران در جهات گوناگون طرح، صحبت کردم.

آقا تهرانی اظهار داشت: تقی پور که خود روزگاری وزیر ارتباطات بوده طی پنج دقیقه گفت که این این فرصت بهترین زمان ورود است و اینکه حسن این طرح حمایت از کاربران است.بعد هم سیاهکلی که دوره زیادی در خدمت همین فضای سایبری بوده ۵ دقیقه صحبت کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: ایراداتی که این طرح دارد، دلیل اصلی بررسی طرح صیانت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی است. ساماندهی به فضای مجازی دیرشده، مجلس نیز باید به آب و نان مردم برسد، لذا بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، کاری تخصصی و فنی است.

وی اظهار داشت: پنج دقیقه هم زاکانی در ضرورت ورود به این فضای بی صاحب، صحبت کرد. هیچ جای دنیا فضای مجازیکه اینک حقیقی شده، یله و رها و شل نیست بی برنامه گی کجایش افتخار است؟!

آقا تهرانی گفت: بعد از نیم ساعت زنگ جلسه علنی نواخته شد و ۱۰ دقیقه موافق و ۱۰ دقیقه مخالف طبق قرعه ۵ دقیقه هم طرفین صحبت کردند. سپس برای بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، رای گیری شد. خدا را شکر با تلاش دوستان دومین درخواست کمیسیون فرهنگی برای بررسی طرح طبق اصل ۸۵ به صحنه آمده و رای آورد در حالی که در مجلس قبل هیچ طرحی طبق اصل ۸۵ بررسی نشده بود.

کد خبر 5269128

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی مرتضی آقاتهرانی کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی فضای مجازی فیلترینگ مجلس شورای اسلامی صحن مجلس محمد باقر قالیباف سیدابراهیم رئیسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی دولت سیزدهم برجام خوزستان مجلس شورای نگهبان سوریه هیئت دولت حسن روحانی دولت دوازدهم طبق اصل ۸۵ قانون اساسی طرح حمایت از کاربران رئیس کمیسیون فرهنگی آقا تهرانی بررسی طرح طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در روزهای اخیر رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شدند فردی به نام «محمود مهرابی» به دلیل فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم شده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده و مستندات موجود در پرونده، این فرد در آشوب‌های سال ۱۴۰۱ در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالبی اعم از آموزش استفاده از سلاح‌های دست‌ساز، دعوت به تخریب اموال عمومی، تحریک مردم به جنگ و کشتار و توهین به مقدسات کرده است.

همچنین متهم مورد اشاره دارای ۵۲ شاکی خصوصی است که به دلیل نشر اکاذیب، از وی شکایت کرده‌اند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات مهرابی با حضور ۲ وکیل وی برگزار شده است.

حکم دادگاه بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت در زمینه کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است
  • رأی مردم حق الناس است/ مردم مراقب شبهات فضای مجازی باشند
  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام
  • داغ شدن هشتگ رفح در فضای مجازی
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!