Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@14:02:07 GMT

قیمت نفت برنت افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۳۵۴۸

قیمت نفت برنت افزایش یافت

قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت و تحت تاثیر رشد سریعتر تقاضا از عرضه و محدود شدن تاثیر افزایش شیوع کووید ۱۹ در جهان به دلیل رشد نرخ واکسیناسیون، رشد هفتگی و همچنین رشد ماهانه ثبت کرد.

به گزارش ایمنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر که روز جمعه منقضی شد، با ۲۸ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، در ۷۶ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای قرارداد تحویل اکتبر ۳۱ سنت معادل افزایش یافت و به ۷۵ دلار و ۴۱ سنت بسته شد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۳ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، در ۷۳ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه قرار گرفت.

هر دو شاخص بیش از دو درصد رشد هفتگی داشتند. نفت برنت ۱.۶ درصد در ژوئیه رشد ماهانه داشت که چهارمین رشد ماهانه متوالی این شاخص بود اما شاخص نفت آمریکا تغییر چندانی نداشت.

با وجود رشد موارد ابتلاء به کووید ۱۹ در آمریکا، سراسر آسیا و بخشهایی از اروپا، تحلیلگران می‌گویند نرخ واکسیناسیون بالاتر، ضرورت وضع قرنطینه‌های سخت گیرانه که عامل ریزش تقاضا برای نفت در سال گذشته بودند را محدود خواهد کرد. جیم ریتربوش، رئیس شرکت ریتربوش و آسوشیتس در این باره گفت: بازار نفت نگاه دوباره ای به ویروس کرونا به عنوان عامل تعیین کننده در روند تقاضا انداخته است و اکنون تأثیر ملایمی را پیش بینی می‌کند. حداقل تأثیر آن نسبت به ریزش شدیدی که مصرف در سال گذشته داشت، ضعیف‌تر خواهد بود.

تحلیلگران به بهبود سریع مصرف بنزین و تولید صنعتی هند پس از افزایش چشمگیر موارد ابتلاء به کووید ۱۹ در این کشور در ابتدای سال میلادی جاری اشاره کرده و آن را نشانه‌ای از تاب آوری بیشتر اقتصاددها در برابر همه گیری می‌دانند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اظهار کرد که مصرف نفت در سراسر جهان افزایش پیدا کرده است. وی به خبرنگاران گفت: تقاضا رو به رشد است و مصرف افزایش پیدا کرده است. البته شیوع ویروس کرونا همچنین وجود دارد اما قرنطینه‌هایی مشابه قبل در کار نیست.

تحلیلگران اظهار کردند: غول‌های نفتی آمریکایی اکسون موبیل و شورون درآمدهای سه ماهه خود را گزارش کرده اند و اطلاعات آنها نشان می‌دهد که عرضه محدود خواهد ماند. شورون اعلام کرد انتظار دارد حداقل یک یا دو حلقه حفاری در سه ماهه سوم یا سه ماهه چهارم در منطقه پرمیان باسین اضافه کند و شاهد بهبود تقاضا برای بیشتر محصولاتش بجز سوخت جت به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بوده است.

آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته دو حلقه کاهش یافت و به ۳۸۵ حلقه رسید. شمار دکل‌ها به مدت ۱۲ ماه متوالی افزایش داشته است. شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳۷ حلقه معادل ۹۴ درصد افزایش نشان می‌دهد و از رکورد پایین ۲۴۴ حلقه در اوت سال ۲۰۲۰، بیش از دو برابر افزایش داشته است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA گفت: غول‌های نفتی هزینه برای چاه‌های جدید را افزایش نداده و به کاهش بدهی متمرکز شده اند که احتمالاً اوپک پلاس که قصد افزایش مستمر عرضه را دارد، خوشحال می‌کند. اوپک پلاس سهم بازارش را به آمریکا واگذار نمی‌کند که به معنی احتمال صعود بیشتر بازار است.

نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک با ادامه روند تسهیل محدودیت عرضه، در ژوئیه به بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ رسیده است.

طبق آمار رسمی آمریکا، تولید نفت خام آمریکا تنها ۸۰ هزار بشکه در روز در ماه مه افزایش یافت و به ۱۱.۲۳ میلیون بشکه در روز رسید.

با این حال تحلیلگران در نظرسنجی ماهانه رویترز پیش بینی کردند قیمت نفت تحت تأثیر روند احیای اقتصاد جهانی و تأخیر در بازگشت عرضه ایران به بازار جهانی، نزدیک ۷۰ دلار در هر بشکه تا پایان سال میلادی جاری معامله می‌شود و شیوع انواع جهش یافته ویروس کرونا رشد قیمت‌ها را محدود نگه خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، منابع بازرگانی با اشاره به قیمت پایه خاورمیانه، پیش بینی کردند عربستان سعودی قیمت فروش نفت به آسیا در سپتامبر را برای دومین ماه متوالی افزایش می‌دهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 510883

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قیمت نفت قیمت نفت برنت امریکا قیمت نفت برنت نفت صادرات غیرنفتی نفت برنت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق افزایش یافت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اعتراضات دانشجویان به جنگ غزه در بیش از ۱۳۰ دانشگاه در سراسر آمریکا گسترده شده است. معترضان خواستار قطع همکاری دانشگاه‌های خود با شرکت‌های مرتبط با اسرائیل هستند. پلیس تاکنون بیش از ۲ هزار نفر را در این تجمعات دستگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک

در این گزارش درباره شرایط دانشگاه‌های آمریکا در هفته‌های اخیر با چند دانشجو مصاحبه شده است که در ادامه می‌آید؛

حضور پلیس در دانشگاه، فضا را متشنج و ترسناک کرده بود

مدیسون موریس ۲۲ سال از دانشگاه تگزاس می‌گوید که آخرین خاطره من از دانشگاه، کشیده شدن دانشجویان روی زمین توسط پلیس است. این دانشجو توضیح می‌دهد که روزی که من برای آخرین امتحان پایان‌ترم به دانشگاه رفته بود، نیروهای پلیس را دیدم که به دانشجویان نزدیک می‌شدند. من تاکنون این اندازه به پلیس نزدیک نبودم.

وی ادامه داد: فضا متشنج و ترسناک بود. آنقدر ترسیدم که تمرکزم را برای مطالعه امتحان بعدی از دست دادم و نتوانستم آنگونه که انتظار داشتم برای امتحان آماده شوم. من دیدم که هم‌دانشگاهی‌هایم که به صورت مسالمت‌آمیز در محوطه چمن دانشگاه جمع شده بودند، توسط پلیس کشیده شده و دستگیر شدند.

این دانشجو که قرار بود هفته آینده در مراسم فارغ‌التحصیلی خود شرکت کند، درباره احساسش گفت: همه چهار سال گذشته را مشتاقانه منتظر جشن فارغ‌التحصیلیم بودم؛ اما آنچه دیدم به قدری سخت و منفی بود که دیگر نمی‌توانم موفقیتم را جشن بگیرم.

ترس دانشجویان از اتهامات قانونی وارده شده به دلیل شرکت در اعتراضات

کریگ بیرکهد مورتون دانشجوی ۲۱ ساله دانشگاه ییل، یکی از ۴۸ دانشجویی است که در ۲۲ اپریل دستگیر شد. وی در مورد لحظه دستگیریش می‌گوید؛ من ساعت ۶ صبح با اخطارهای مارشال از خواب بیدار شدم. پلیس با اعلام اینکه محاصره شده‌اید، گفت بلند شده و برای دستگیری آماده شوید.

این دانشجو ضمن ابراز نگرانی از وضعیت خود، افزود: این اتفاق سطح جدیدی از استرس را برای من رقم زد، استرس از اتهامات قانونی وارد شده و واکنش دانشگاه. ممکن است هنگام فارغ‌التحصیلی اجازه رفتن بر روی سِن را نداشته باشم یا نتوانم مدرک و ریزنمراتم را دریافت کنم. من در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کلمبیا پذیرفته شده‌ام و به مدارکم برای ثبت‌نام در این دوره نیاز دارم.

مورتون درباره انگیزه‌اش برای شرکت در تظاهرات تصریح کرد: قصد داشتم تحصیلم در دانشگاه ییل در خدمت یک هدف عادلانه قرار بگیرد. از آنجایی که وضعیت کنونی فلسطین غیرقابل قبول است، احساس کردم باید در این زمینه اقدامی انجام دهم.

دانشجویان دیگری هم وضعیت این روزهای دانشگاه را ترسناک توصیف کرده‌اند. برخی گفته‌اند که کتابخانه‌های دانشگاه در فصل امتحانات بسته شده است یا هلکوپترها در اطراف دانشگاه پرواز می‌کنند. همچنین فقط ۲ ورودی دانشگاه باز است و دانشجویان مجبورند برای وارد شدن به دانشگاه مسافت‌های طولانی پیاده‌روی کنند.

برخورد پلیس با دانشجویان معترض یکی از موضوعاتی است که در هفته‌های اخیر بارها مورد انتقاد قرار گرفته است، به خصوص پس از کارنامه سیاه پلیس آمریکا در برخورد با افرادی مانند جورج فلوید.

گروه‌های حقوق مدنی از واکنش بیش از حد پلیس به اعتراض‌ها انتقاد کرده‌اند، زیرا افسران در حالی در دانشگاه‌ها تردد می‌کردند که لباس‌های ضد شورش پوشیده بودند. آن‌ها برای سرکوب دانشجویان از گلوله‌های لاستیکی، محرک‌های شیمیایی و گلوله‌های فلفل استفاده می‌کردند.

در دانشگاه کلمبیا، مقامات از اداره پلیس نیویورک خواستند تا حضور خود را در محوطه دانشگاه تا 17 ماه می حفظ کند. در نتیجه پلیس با استفاده از نارنجک‌های فلاش بنگ به ساختمانی که توسط معترضان اشغال شده بود، نفوذ کرد. در دانشگاه آریزونا، مقامات گفتند که پلیس از گلوله‌های فلفل و گلوله‌های لاستیکی به عنوان آخرین راه حل برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد. در کالیفرنیا (UCLA) افسران گلوله‌های لاستیکی شلیک کردند و تقریباً سه ساعت پس از فراخوانی توسط مقامات دانشگاه، محل اردوگاه را تحت کنترل گرفتند.

گفتنی است، پلیس از اواسط اپریل تاکنون بیش از 2000 نفر را در دانشگاه‌های آمریکا در میان بحث های قطبی شده در مورد حق اعتراض، محدودیت‌های آزادی بیان و اتهامات یهودی‌ستیزی دستگیر کرده است. اگرچه خواسته‌های معترضان در هر دانشگاه متفاوت است، اکثریت تظاهرات‌ها خواستار واگذاری کالج‌ها از شرکت‌هایی هستند که از اسرائیل و حمله به غزه حمایت می‌کنند. سرکوب گسترده معترضان به درگیری با پلیس منجر شده و در برخی از موارد باعث لغو یا تغییر مراسم فارغ التحصیلی و افزایش پروتکل‌های امنیتی شده است.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1229527 برچسب‌ها آموزش عالی

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد