Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شکستگی خط لوله در مسیر انتقال آب از سد گاوشان در محل روستای «حسین آباد» بود که نزدیک به ۲۵۰ لیتر بر ثانیه نشتی آب دارد و شدت فشار آب روند ترمیم شکستگی را بسیار دشوار کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه این شکستگی از صبح دیروز (۸مرداد) اتفا افتاده گفت : تمام نیرو‌ها و امکانات را در محل شکستگی مستقر کرده و همه پای کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهلایی با بیان اینکه تلاش برای رفع این شکستگی بی وقفه در حال انجام است، گفت : نیرو‌های آب منطقه‌ای بدون لحظه‌ای استراحت در حال ترمیم شکستگی هستند، اما فشار زیاد آب کار را دشوار کرده است.

 این مسئول افزود: سناریو‌های متعددی برای ترمیم این شکستگی وجود دارد که آخرین راه کاهش ورودی آب به خط انتقال برای کاهش فشار آب است که می‌تواند تامین آب شهر کرمانشاه را برای ساعاتی با اختلال مواجه کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه این اولین شکستگی نیست که در مسیر نزدیک به ۷۰ کیلومتری انتقال آب سد گاوشان طی چند وقت اخیر رخ می‌دهد، افزود: تاکنون بیش از ۱۰ شکستگی داشتیم که همه آن‌ها مرتفع شده و همین حالا در نقاط دیگر شکستگی‌هایی وجود دارد، اما شدت آن زیاد نیست و نیرو‌ها مشغول به کار هستند تا آب از دست نرود.

شهلایی عامل این شکستگی‌ها را موارد متعددی از مضاعف شدن فشار ورودی شبکه، سرقت و آسیب به خطوط، انشعابات غیرمجاز و... اعلام کرد.

او سپس با بیان اینکه در سال‌های قبل نیز شهر کرمانشاه یکبار با چنین تنش آبی مواجه شده بود و از آن زمان خطی اضطراری از محل سد گاوشان برای تامین آب شهر کرمانشاه فراهم شده بود، ادامه داد: با ظرفیتی که طی چند روز اخیر فراهم شده اکنون با وجود آنکه از حداکثر ورودی هم استفاده نمی‌شود، اما تا نزدیک به ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه هم آب از سد گاوشان وارد شبکه شهر کرمانشاه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه اکیپ‌های این شرکت نیز از ابتدای حادثه پای کار هستند، افزود: باید تلاش کنیم این شکستگی بدون ایجاد اختلال در شبکه آب شهر مرتفع شود.

سد گاوشان بخش زیادی از تامین آب شهر کرمانشاه را بر عهده دارد

علیرضا کاکاوند با بیان اینکه اکنون سد گاوشان بخش زیادی از تامین آب شهر کرمانشاه را بر عهده دارد، گفت: کاهش دبی که در چاه‌های میان دربند و ده پهن داریم تا حدود زیادی از محل سد گاوشان جبران می‌شود.

باید در طول مسیر خط لوله، شیر‌های قطع و وصل متعدد تعبیه شده باشد

فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با اشاره به حجم بالای آبی که در محل این شکستگی از دست می‌رود، گفت: باید در طول مسیر خط لوله، شیر‌های قطع و وصل متعدد تعبیه شده باشد تا در صورت بروز چنین حوادثی بتوان از فشار آب برای ترمیم شکستگی کاست.

او ادامه داد: هم اکنون تنها راه برای حل این مشکل کاهش ورود آب به شبکه می‌باشد و در صورت نیاز اطلاع‌رسانی هم به مردم انجام خواهد شد که ساعتی با قطعی و یا افت فشار مواجه می‌شوند.

رنجبر از دو متولی حوزه آب استان خواست تمام امکانات و تجهیزات خود را در محل شکستگی مستقر کنند تا هرچه زودتر ترمیم شود.

رسیدگی فوری به شکستگی خط لوله

 استاندار کرمانشاه خواستار رسیدگی فوری به این مشکل شد و گفت: در شرایطی که یک میلیون نفر در شهر کرمانشاه تحت تنش آبی هستند، نباید اجازه هدررفت این میزان آب را داد.

هوشنگ بازوند با تاکید بر لزوم بسیج کردن همه ظرفیت‌ها برای ترمیم این شکستگی، ادامه داد: تا ظهر امروز این شکستگی باید مرتفع شود.

او افزود: حتی اگر نیاز باشد باید اکیپ‌های همکار از استان‌های مجاور برای کمک به حل مشکل پای کار بیایند.

استاندار کرمانشاه طی تماس تلفنی با وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، از آن‌ها درخواست کمک برای حل این مشکل اضطراری را داشت و گفت: باید این خط انتقال از قبل از نظر فنی آزمایش می‌شد که آیا ظرفیت انتقال این میزان آب را دارد، یا خیر .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب آب شرب شکستگی لوله آبرسانی تامین آب شهر کرمانشاه مدیرعامل شرکت آب سد گاوشان خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیلیندری مدرن میراثی از دیتونا : بهترین مثال برای وقتی که درست می سازی و 50 سال بعد هم جوابه! (+تصاویر)

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک فراری که احتمالا ندیده اید! (+عکس)

دیگر خبرها

  • شیوه درست کردن نیمروی بدون روغن + فیلم
  • اطلاعیه احتمال قطعی یا افت فشار آب در برخی از مناطق ارومیه
  • (ویدئو) نحوه درست کردن غذای مشهور اندونزیایی با سرخ کردن موز
  • سندرز خطاب به دانشجویان معترض: شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید
  • جنجالی در کار نیست: پنالتی بارسا درست بود! (عکس)‏
  • لحظه ویران شدن سیل بند از فشار آب + فیلم
  • هامبوگ جشن صعود دشمنش را خراب کرد
  • شناخت درست اهل بیت و تبعیت از آنها از واجبات است
  • (ویدئو) روش جالب درست کردن یک میگو بریانی خوشمزه توسط آشپز معروف عرب
  • چیلیندری مدرن میراثی از دیتونا : بهترین مثال برای وقتی که درست می سازی و 50 سال بعد هم جوابه! (+تصاویر)