Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراوادات اقتصادی با جمهوری آذربایجان افزایش یافت

به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا مراودات اقتصادی ایران با جمهوری آذربایجان در سال گذشته و امسال افزایش داشته است.

اکبر بهنامجو در این زمینه اظهار کرد: میزان صادرات  به جمهوری آذربایجان از گمرک بیله‌سوار در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش قابل توجهی داشته و  از ۱۲۰ میلیون دلار به ۲۷۰ میلیون دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در سال جاری نیز نسبت به زمان مشابه سال ۹۹ صادرات از گمرک بیله‌سوار رشد خوبی را نشان می‌دهد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بر اثر شیوع ویروس کرونا مراودات چمدانی و رفت و آمد مسافر بین ۲ کشور از مرز بیله‌سوار مغان کاهش یافته است، افزود: به‌زودی سنین بالای ۶۰ سال واکیسنه کامل خواهند شد و تا اواخر مردادماه تولید انبوه واکسن نیز در کشور اتفاق می‌افتد و  امید می‌رود با اتمام واکسیناسیون، مرزها باز شده و مراودات چمدانی از سر گرفته شود.

چندین سنگ ‌افراشته در روستای احمدآباد مشگین‌شهر کشف شد

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی مشگین‌شهر گفت: چندین سنگ‌افراشته در پیرامون قلعه احمدآباد در روستای احمدآباد این شهرستان شناسایی و کشف شد.

ایمانعلی ایمانی در این زمینه اظهار کرد: با هدف جلوگیری از تخریب این سنگ‌افراشته‌ها به کمک دهیار و شوراهای محل این سنگ‌ها در محوطه قلعه داخل روستا نگهداری خواهد شد.

وی از انتقال یک نمونه از این سنگ‌افراشته به طول پنج متر به قلعه احمدآباد خبرداد و افزود: از نظر باستان‌شناسان این سنگ‌افراشته به اواخر عصر آهن مربوط می‌شود و از شاخص‌ترین آثار هنری و تاریخی عصر خود است.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی مشگین‌شهر بیان کرد: بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده، این مکان پس از ساماندهی تبدیل به موزه سنگ خواهد شد که مقدمات این مهم فراهم شده است.

اردبیل و تاجیکستان برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌کنند

شهردار اردبیل از برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک بین مردم این شهر با مردم کشور تاجیکستان خبر داد.

حمید لطف‌اللهیان در دیدار با معروف جان عبدالرحمان اف معاون سفیر و دبیر اول سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران گفت: شهرداری اردبیل با هدف برقراری تعاملات گسترده و آشنایی با پتانسیل‌های گردشگری، اقتصادی و صنعتی مردم تاجیکستان از این استان آماده برگزاری برنامه‌های فرهنگی می‌باشد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی و پرافتخار اردبیل افزود: اردبیل از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی برخوردار است ، طوری که کوه سبلان یکی از مرتفع‌ترین قله‌های ایران در این استان واقع است.

شهردار اردبیل با اشاره به مشترکات ۲ کشور ایران و تاجیکستان بیان کرد: با برگزاری هفته فرهنگی و رویدادهای هنری و ادبی مشترک سطح تعاملات و شناخت گردشگران و تجار این ۲ کشور افزایش یافته و زمینه سرمایه‌گذاری مشترک بین آنها فراهم می‌شود.

تورهای گردشگری اردبیل ساماندهی می‌شوند

فرماندار اردبیل گفت: با هدف جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری، مشارکت لازم را با اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان برای ساماندهی تورهای طبیعت‌ گردی انجام خواهیم داد.

مسعود امامی یگانه در نشست هماهنگی ساماندهی تورهای گردشگری اظهار کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه عوامل نیروی انتظامی و پلیس راهور در این زمینه ضرورت دارد.

وی افزود: اداره‌کل راه و ترابری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین اتحادیه مینی‌بوس‌داران باید از همکاری با تورهای غیرمجاز خودداری کنند.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: هیچ‌گونه وسیله نقلیه عمومی نباید در اختیار این قبیل تورهای غیرمجاز گذاشته شود تا بتوان نسبت به ساماندهی تورهای طبیعت‌گردی در شان اردبیل با توجه به دارالارشاد بودن این استان اقدامات شایسته‌ای انجام داد.

محصولات کشاورزی اردبیل ۴۵۰ هزار تن کاهش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در اثر خشکسالی تولید محصولات کشاورزی در این استان نسبت به سال زراعی گذشته ۴۵۰ هزار تن کاهش یافته است.

خلیل نیکشاد به خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌ها در سال جاری خسارت‌های وارده ناشی از خشکسالی به بخش کشاورزی استان  ۳۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اظهار کرد: برای مقابله با خشکسالی انتقال کشت از بهاره به پاییزه در دستور کار بوده، به طوری که ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی دشت مغان به کشت چغندر قند پاییزه اختصاص داده شده است تا میزان مصرف آب در این کشت به حداقل برسد.

نیکشاد ادامه داد: همچنین برای مقابله با خشکسالی کشت گلخانه‌ای هم در استان توسعه یافته، به‌طوری‌که میزان کشت گلخانه‌ای از ۱۴ هکتار به  ۱۹۰ هکتار رسیده و در این زمینه استان اردبیل جایگاه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

واکسیناسیون افراد بالای ۵۵ سال در استان اردبیل انجام می‌شود

استاندار اردبیل از انجام واکسیناسیون رایگان تمامی افراد بالای ۵۵ سال در مراکز بهداشتی این استان بدون نیاز به ثبت در سامانه خبر داد.

اکبر بهنامجو در حاشیه نشست قرارگاه شهید سلیمانی در سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل اظهار کرد: ۴۰ مرکز بهداشتی در شهر اردبیل و در کل استان بیش از ۲۵۰ مرکز بهداشت با کادرهای مجرب جهت تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شده است و از امروز آمادگی کامل برای واکسینه کردن افراد بالای ۵۵ سال را دارند.

وی تاثیر واکسن‌های استاندارد کرونا را در افراد بالای ۶۰ سال بسیار مهم دانست و افزود: ۱۲۵ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل تاکنون واکسینه شده‌اند که ۳۵ هزار نفر از این جمعیت هر ۲ دز را دریافت کرده‌اند و برای ۹۰ هزار نفر دز نوبت اول تزریق شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: آمار افراد بالای سن ۵۵ سال بیش از ۲۰۰ هزار نفر اعلام شده است و در این گروه سنی باید بیشتر توجه شود تا همه افراد بالای سن ۵۵ در این دوره واکسینه شوند.

کمبود تخت بیمارستانی در اردبیل برطرف می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: این استان با کمبود تخت بیمارستانی روبه‌رو است و برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا در راستای جبران این کمبود تلاش می‌شود.

فرزاد قلندری در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان اردبیل گفت: مطالبات ۱۰ میلیارد تومانی پیمانکار طرح ساخت بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی نجف‌زاده که قرار است جایگزین بیمارستان فاطمی شود، در روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: تاکنون برای فاز اول این پروژه در گام نخست و مرحله اسکلت‌بندی ۶۴ میلیارد تومان منابع مالی تخصیص یافته و قرار است در ۲ سال آینده تکمیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل همچنین از تعیین تکلیف بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی اردبیل در روزهای آتی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم از زمان آغاز عملیات این طرح پیشرفت قابل توجهی مشاهده نمی‌شود و بر اساس مصوبه شورای فنی استان تا ۱۰ روز آینده باید تعیین تکلیف شود.

امسال ۳۵۰ زندانی جرایم مالی در اردبیل آزاد می‌شوند

رئیس ستاد دیه استان اردبیل گفت: امسال با همکاری مردم و خیرین زمینه آزادی ۳۵۰ زندانی جرایم مالی و غیرعمد در این استان فراهم خواهد شد.

کریم‌الله محبوبی با بیان اینکه پارسال بیش از ۳۷ میلیارد ریال توسط مردم و خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های استان اردبیل جمع‌آوری شد، افزود: سال گذشته با کمک خیرین، دستگاه قضایی، تسهیلات بانکی و گذشت شاکیان در مجموع ۴۱۷ تن از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های این استان آزاد شدند.

وی اظهار کرد: امسال نیز تلاش می‌شود با جمع‌آوری ۶۰ میلیارد ریال زمینه آزادی ۳۵۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های استان اردبیل فراهم شود.

رئیس ستاد دیه استان اردبیل با بیان اینکه در چهارماهه سال‌جاری مردم و خیران ۳۶ میلیارد ریال به این ستاد کمک کردند، اضافه کرد: امسال تاکنون بیش از ۸۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های این استان آزاد شده‌اند.

بیش از یک میلیون تن کالا در استان اردبیل جابه‌جا شد

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن کالا و بار امسال در این استان جابه‌جا شده است.

رضا شیرین‌زاده در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: در این مدت ۱۰۲ هزار برگ بارنامه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان اردبیل عادی و روان است، افزود: بیشترین کالا و بار به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، نمین و بیله‌سوار جابه‌جا شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان اردبیل محصولات کشاورزی، سیمان، آب معدنی، چوب‌آلات، مواد غذایی و سوخت را از جمله عمده کالاهای جابه‌جا شده در استان برشمرد و گفت: حمل کالا و مایحتاج عمومی از اولویت‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

مراسم نکوداشت روز ملی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد

مراسم نکوداشت روز ملی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، عارف نامی ایران و هفته اردبیل شامگاه دوشنبه گذشته در محوطه مجموعه باستانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد.

در این مراسم که به خاطر شیوع ویروس کرونا به شکل محدود و با رعایت موازین بهداشتی برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در سخنانی گفت: به مناسبت این روز بزرگ قرار بر این شد که از سال آینده جشنواره جامع فرهنگی و هنری به مدت ۹ روز برگزار شود.

عبدالله بحرالعلومی افزود: در این جشنواره که از چهارم مرداد سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود، هر شهر استان اردبیل به فراخور ظرفیت خود یک تا دو رشته از جشنواره را میزبانی خواهد کرد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گردشگری رونق اقتصادی طرح واکسیناسیون کرونا آثار تاریخی جمهوری آذربایجان تاجیکستان تخت آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گردشگری رونق اقتصادی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گردشگری رونق اقتصادی طرح واکسیناسیون کرونا آثار تاریخی جمهوری آذربایجان تاجیکستان تخت آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی اراضی کشاورزی جرایم غیرعمد و مالی از زندان شیخ صفی الدین اردبیلی جمهوری آذربایجان استاندار اردبیل استان اردبیل راهداری و حمل زندانی جرایم میلیارد ریال نقل جاده ای افراد بالای سنگ افراشته اردبیل گفت جابه جا شد بیله سوار حمل و نقل هزار نفر اداره کل خواهد شد ۵۵ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074531 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • برگزاری ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران، برترین تیم سال ۱۴۰۲ از نگاه کارشناسان و داوران
  • ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه