Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@13:31:37 GMT

روی ناخوش مغربی‌ها به تورهای گردشگری صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۳۵۷۱

روی ناخوش مغربی‌ها به تورهای گردشگری صهیونیستی

هزاران نفر از مردم کشور آفریقایی مغرب با راه اندازی کمپین، مخالفت خود را با استقبال از نخستین تورهای گردشگری رژیم صهیونیستی به کشورشان اعلام کردند.

به  گزارش مشرق، هزاران  نفر از مغربی ‌ها با هشتگ «صهیونیست‌ها در کشور من استقبال نمی‌شوند»  کمپینی را در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی کردند.                      

به گزارش المیادین،کمپین مذکور به منظور بیان مخالفت مغربی‌ها با استقبال از نخستین تورهای گردشگری رژیم صهیونیستی در مغرب راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: زمان سفر لاپید به مغرب مشخص شد

مقامات کشور مغرب بدون به رای گذاشتن موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان این کشور تحت فشار آمریکا در سال ۲۰۲۰ از سرگیری روابط خود با تل‌آویو را اعلام کردند.

شرکت هوایی «یسرائیر» یکشنبه گذشته از انجام پرواز مستقیم از تل‌آویو به مغرب خبر داد؛ پرواز مسافری که برای اولین بار از زمان توافق سازش صورت می‌گیرد.

«تالی لیبوویچ» سخنگوی این شرکت هوایی به خبرگزاری فرانسه گفت که صد مسافر در این پرواز حضور داشتند و قرار است به زودی هفته‌ای سه پرواز انجام شود.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هفته گذشته از قصد خود برای سفر به مغرب در ابتدای ماه آگوست و پس از انجام اولین پرواز خبر داد.

اولین پرواز مستقیم از تل آویو به رباط در دسامبر ۲۰۲۰ انجام گرفت و تعدادی از دیپلمات‌های اسرائیلی برای امضای چندین قرارداد در زمینه‌های مختلف راهی مغرب شدند.

حدود ۳۰۰۰ یهودی در شمال مغرب ساکن هستند و ۷۰۰ هزار یهودی مغربی نیز در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برند.

روابط مغرب و رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطینیان متوقف شده بود که دسامبر گذشته ازسرگرفته شد و مغرب چهارمین کشور عربی پس از امارات، بحرین و سودان بود که در سال ۲۰۲۰ به عادی‌سازی روابط با این رژیم روی آورد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو مغرب رژیم صهیونیستی تور گردشگری رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی

رفح، جنوبی‌ترین منطقه غزه و هم مرز با مصر است که پس از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به این باریکه در هفتم اکتبر شاهد استقرار گسترده آوارگان بوده است. اکنون نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی در این منطقه مستقر شده اند و همین موضوع باعث نگرانی مقامات بین المللی درباره هر گونه عملیات زمینی تل آویو در رفح شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات صهیونیست امروز (چهارشنبه) علی رغم هشدار‌های بین المللی درباره وقوع فاجعه انسانی، از آمادگی ارتش این رژیم برای تخلیه رفح و حمله به مواضع حماس در این منطقه خبر دادند. 

یکی از سخنگویان کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بدون ارائه جزئیات تاکید کرد: اسراییل به حرکت رو به جلوی خود برای انجام عملیات زمینی در غزه ادامه خواهد داد. 

وزارت جنگ اسراییل از خرید ۴۰ هزار چادر بزرگ که هر کدام گنجایش ۱۰ تا ۱۲ نفر را دارند به منظور تخلیه غیرنظامیان از رفح و آغاز عملیات نظامی در این منطقه خبر داده است. با این حال، با توجه به حجم بالای غیرنظامیان، بعید است این جمعیت عظیم را بتوان به سهولت جابه جا کرد به ویژه آنکه برخی از این آوارگان فلسطینی پیش از این چندین بار جابه جا شده اند. 

یک منبع صهیونیست که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: کابینه جنگ نتانیاهو در نظر دارد طی ۲ هفته آینده برای صدور مجوز تخلیه غیرنظامیان تشکیل جلسه دهد. برآورد می‌شود فرآیند تخلیه غیرنظامیان از رفح حدود یک ماه طول بکشد. 

این مقام صهیونیست از انجام عملیات زمینی بلافاصله پس از عملیات تخلیه رفح خبر داد، گرچه این امر منوط به چراغ سبز نتانیاهو به عنوان نخست وزیر اسراییل خواهد بود. 

نتانیاهو از حضور ۴ گردان حماس در رفح خبر داده و تاکید کرده است تنها با انجام عملیات در این منطقه است که می‌توان به پیروزی قطعی در جنگ رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • تل آویو: گور‌های جمعی را ما ایجاد نکردیم!
  • رئیسی: اگر اسرائیل بار دیگر به خاک ایران تعرّض کند، معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند