Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی آقازاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود ۷۰ درصد انرژی مصرفی برق در سطح استان مرکزی مربوط به مشترکان صنعتی است.

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار، بیشترین پیک مصرف ثبت شده شرکت توزیع( بدون لحاظ کردن همکاری‌های مشترکان و برنامه های مدیریت بار) ۹۸۶ مگاوات ۲۱ تیرماه سال جاری بوده و بیشترین همکاری انجام شده توسط بخش صنعت در حوزه توزیع برابر ۱۴۰ مگاوات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده تصریح کرد: بیشترین پیک مصرف ثبت شده برق منطقه ای باختر( بدون لحاظ نمودن همکاریهای مشترکین و برنامه های مدیریت بار) ۴۵۰ مگاوات و بیشترین همکاری انجام شده توسط بخش صنعت در حوزه برق باختر حدود ۲۰۰ مگاوات است.

وی تصریح کرد: مابقی اختلاف نیاز مصرف تا میزان برق تامین شده از شبکه سراسری، از طریق اعمال خاموشی تامین شده است.

به گفته استاندار مرکزی، اهمیت صنعت برق به واسطه تامین یکی از حیاتی‌ترین زیرساخت‌های لازم به منظور ارتقاء سطح کیفیت زندگی، توسعه اقتصادی و تحقق شعار جهش تولید، غیر قابل انکار است.

آقازاده افزود: رشد صنعت برق ایران با وجود مشکلاتی که به واسطه اعمال تحریم‌های ظالمانه و فراهم نبودن دسترسی آسان به فناوری‌های روز، در بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی در دولت تدبیرو امید، با شتاب بیشتر ادامه داشته است.
 استاندار مرکزی گفت: با بهره برداری از ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در طول دوره خدمت دولت حاضر، به طور متوسط سالانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است.

وی بیان کرد: با وجود تشدید فزاینده محدودیت های مالی، روند توسعه طرح‌های نیروگاهی در دولت دوازدهم نه تنها با کندی و وقفه مواجه نشده، بلکه نسبت به عملکرد دولت یازدهم، از رشد ۵۲ درصدی برخوردار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به ریل گذاری برای دولت بعدی، علاوه بر طرح‌های به بهره برداری رسیده مزبور، عملیات اجرایی ۴۳ نیروگاه بزرگ دیگر به ظرفیت ۱۶۳۰۹ مگاوات در دولت دوازدهم اغاز و در حال احداث است که در دولت آتی به بهره برداری خواهد رسید که این میزان حدود ۳.۶ برابر ظرفیت طرح های نیروگاهی که ساخت انها به دولت دهم اغاز شده بود و دولت یازدهم به اتمام رسیده است، می باشد.

آقازاده ادامه داد: اقدامات لازم از جمله امضای قراردادهای تجاری و اخذ مجوزهای قانونی برای استفاده از سرمایه های خارجی(به حکم قانون) برای احداث ۱۷ هزار و ۹۲۵ مگاوات طرح نیروگاهی دیگر نیز انجام شده که به محض امکان تامین اعتبار عملیات اجرایی آن کلید می خورد.

استاندار مرکزی بیان کرد: از منظر اجرای تکالیف قانونی برنامه ششم توسعه نیز قابل ذکر است که مجموع افزایش توان تولید برق کشور در طول سال های اجرای برنامه به ۱۳ هزار و  ۶۸۴ مگاوات بالغ می‌شود که از طریق توسعه نیروگاه های حرارتی، برقابی، تولید پراکنده و تجدیدپذیر محقق شده است.
وی توضیح داد: تنها در بخش نیروگاه‌های حرارتی، ۱۶ هزار و ۳۰۹ مگاوات نیروگاه دیگر در حال احداث است و۱۷ هزار و ۸۲۵ مگاوات نیز طرح های نیروگاهی آماده اجرا است که به دلیل عدم امکان تامین مالی خارجی،متوقف شده اند.
 وی اضافه کرد: در حال حاضر مجموع بدهی صنعت برق به بخش خصوصی،شبکه بانکی، پیمانکاران، مشاوران، تولید کنندگان تجهیزات و سایر حدود ۵۱ هزار میلیارد تومان و مطالبات این صنعت از دولت بابت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و تمام شده فروش برق بالغ بر ۵۸ هزار میلیارد تومان است.

آقازاده توضیح داد: اکنون پیک بار شبکه سراسری ۶۶ هزارمگاوات و ظرفیت تولید ۸۵ هزار و ۳۱۳ مگاوات است و دلایل افزایش مصرف و خاموشی‌ها مصارف روزافزون استخراج غیر مجاز رمز ارز ها، کاهش بارندگی ها (۴۹.۵ درصد کاهش میانگین بارندگی نسبت به سال قبل ) و افزایش دما چرا که به ازای هر درجه افزایش دما ۱۵۰۰مگاوات به بار کشور اضافه می شود.
وی افزود: کاهش ۳۵ درصدی ظرفیت تولید برق سدها، ارزانی بهای انرژی، رشد چشمگیر مصرف برق صنایع موجود، بیش از ۱۸۰ مگاوات فروش دیماند جدید و افزایش دیماند موجود در بخش‌های صنعت و کشاورزی (۴۱ درصد رشد نسبت به سال۹۸) و تداوم شرایط کرونایی و حضور طولانی‌تر مشترکین در منازل است که سبب شده امسال به ویژه از ۲۸ اردیبهشت ماه با افزایش مصرف و خاموشی در سطح کشور و استان مواجه باشیم.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سیدعلی آقازاده برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سیدعلی آقازاده اراک استان مرکزی سیدعلی آقازاده برق استان مرکزی تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

این پروژه که با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال در فاصله تنها ۴۵ روز ساخته شده توانایی تولید ۱.۲ مگاوات برق را دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید ۲ مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078500 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد