Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:07:29 GMT

فیلترینگ در دستور کار مجلس نیست

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۳۸۱۳

فیلترینگ در دستور کار مجلس نیست

ایسنا/لرستان نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی هنوز به تصویب نرسیده است.

عباس گودرزی اظهار کرد: پیرو درخواست‌ها و مطالبات مردم و حواشی به وجود آمده در موضوع طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی به اطلاع می‌رساند این طرح هنوز نه بررسی‌شده و نه به تصویب رسیده است بلکه با توجه به فراوانی طرح‌های در دست بررسی و مشغله نمایندگان و از طرفی عدم امکان بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و متخصصان و بخش خصوصی در صحن علنی، با تصویب نمایندگان، طرح مذکور جهت بررسی‌های بیشتر و تخصصی‌تر به کمیسیون تخصصی متشکل از تمام کمیسیون‌های مرتبط از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و صنایع، ارجاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بررسی و تصمیم نهایی، مجدداً در صحن علنی مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: نکته مهم اینکه در طی بررسی طرح در کمیسیون تخصصی امکان ارائه نظرات و پیشنهادات و حضور متخصصان و فعالان عرصه مجازی و صاحبان مشاغل و رسانه‌ها فراهم است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خاطرنشان کرد: ضمناً اساساً فیلترینگ و مسدود کردن گوگل و اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی و کسب‌وکارهای اینترنتی در دستور کار مجلس نیست و صرفاً مجلس بنا دارد همچنان که تردد خودروها در یک خیابان و اتوبان باید تابع قانون راهنمایی و رانندگی باشد وگرنه تصادف و خسارت خواهیم داشت فضای مجازی نیز قوانینی جهت دفاع از حقوق کاربران داشته باشد و از طرفی تابع ضوابط و قوانینی باشد.

گودرزی اضافه کرد: از مردم، متخصصان و افراد صاحب‌نظر دعوت می‌شود ضمن مطالعه متن طرح مذکور (فایل پیوستی) پیشنهادات، انتقادات، نظرات و دغدغه خود را از طریق دفتر و رسانه‌های مجازی به اطلاع بنده برسانند تا در کمیسیون طرح و پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بروجرد عباس گودرزی اينستاگرام مجلس شورای اسلامی اشترینان کسب و کارهای اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است

ایسنا/کرمان رئیس حوزه قضایی شهرستان کوهبنان از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علت مرگ یک کارگر در یکی از معادن این شهرستان خبر داد.

علی محبوب پور شامگاه ۱۶ اردیبهشت ماه در این رابطه اظهار کرد: پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغالسنگ در کوهبنان، رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و صورتجلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم شد.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت مرگ این فرد در حال انجام است و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

رئیس حوزه قضایی کوهبنان بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن تاکید کرد و گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی ‌از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه، با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش ایسنا، یکی از کارگران معدن هشونی کوهبنان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه حین کار، دچار حادثه شده و قبل از رسیدن به مرکز درمانی جان خود را از دست داده است. وی ۴۰ ساله و دارای دو فرزند بوده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد