Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@04:27:33 GMT

آیا یک دیکتاتور در تونس ظاهر می شود؟

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۳۹۳۱

آیا یک دیکتاتور در تونس ظاهر می شود؟

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس پس از تعلیق کار پارلمان و لغو مصونیت از نمایندگان و به دست گرفتن اختیارات حاکم در این کشور با صدور بیانیه ای تأکید کرد که در تونس دیکتاتوری به وجود نخواهد آمد.

رئیس جمهور تونس در دیدار با روزنامه نگارانی از روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گفت که تونس با وجود بحرانی که در حال عبور از آن است اما حقوق و آزادی های را تضمین می کند و تصمیم هایی که در این کشور اتخاذ شده بر اساس قانون اساسی این کشور بوده ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار بار دیگر بر آزادی بیان در تونس تأکید کرد.

سعید همچنین گفت که پارلمان این کشور باعث بوجود آمدن بحران در کشور شده بود و تصمیم های اتخاذ شده برای حمایت از نهادهای قانونی صورت گرفته است.

قیس سعید در ادامه گفت که هر کس درباره نقض قانون اساسی سخن می گوید دروغگو ست و وی قبل از اجرای فصل 80 از قانون اساسی با رئیس دولت و رئیس مجلس نمایندگان مشورت کرده است.

در همین حال، رئیس جمهور تونس  پیش از این بر سرقت مبلغی حدود ۵ میلیارد دلار از پول‌های مردم توسط ۴۶۰ تن تاکید کرد و گفت که سارقان در صورت بازگرداندن این مبلغ، پرونده‌شان بسته می‌شود.

 قیس سعید، رئیس جمهور تونس در دیدار با سمیر ماجول، رئیس اتحادیه صنعت، تجارت و صنایع دستی تونس اظهار کرد: کشور شرایط دشوار و روزهای تاریخی را پشت سر می‌گذارد.

سعید گفت: از تجار می‌خواهم در شرایط سختی که کشور دارد، پیش از هر رویکرد دیگری مبتنی بر سود و یا استفاده از این شرایط برای سوداگری و احتکار، روحیه ملی‌گرا داشته باشند و قیمت‌ها را کاهش دهند.

رئیس جمهوری تونس در ادامه تاکید کرد: در صورت هر گونه تلاش در راستای کسب سود بیشتر و یا احتکار اجناس در این شرایط، قوانین به شکل کامل و جدی اجرا خواهد شد.

او در بخش افزود: بر اساس گزارشی که کمیته ملی تحقیق درباره رشوه و فساد ارائه کرده، تعداد کسانی که دست به غارت اموال کشور زده‌اند، ۴۶۰ تن است و لیستی از اسامی این افراد تهیه شده است.

سعید در ادامه گفت: طبق اطلاعاتی که یکی از نخست وزیران سابق ارائه کرده، مبلغی که آنها باید بازگردانند، ۱۳.۵ میلیارد دینار معادل ۴.۸ میلیارد دلار است، من پیشتر خواستار سازش کیفری شده بودم، هرگز نیتی برای مجازات کسی و یا آسیب رساندن به تجار به ویژه مالکان موسسه‌های کوچک و متوسطه وجود نداشته است.

رئیس جمهوری تونس ادامه داد: این مبلغ بدهی این افراد است و من لیست اسامی آنها را دارم، این پول‌ها باید به مردم تونس بازگردانده شوند و مطلبی درباره سازش کیفری با افرادی که در غارت اموال عمومی دست داشته‌اند، منتشر خواهد شد.

او افزود: این اسامی بر اساس حجم سرقتشان از بیشترین تا کمترین مرتب خواهند شد و در این صلح کیفری از همه آنها تعهد گرفته می‌شود پروژه‌هایی را در تونس اجرا کنند، آنهایی که جرمشان سنگین‌تر است در مناطق فقیرتر پروژه‌هایی را اجرا خواهند کرد، این طرح‌ها و پروژه‌ها سرمایه‌گذاری نیستند بلکه پول‌های مردم هستند و باید به مردم بازگردانده شوند.

رئیس جمهوری تونس در ادامه تاکید کرد: انتخاب‌های اقتصادی اشتباه فشارهای مالی سنگینی را به کشور وارد کردند.

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 قیس سعید تحولات تونس سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 رئیس جمهور تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم

«نون.خ ۵» هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و لحظات جذابی را برای مخاطبان رقم می‌زند. شب گذشته  حال و هوای زندگی کولبران به تصویر کشیده شد و شما می توانید بخش هایی از آن را مشاهده کنید.

فصل پنجم سریال «نون.خ» به دنبال موفقیت چهار فصل قبلی به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی و با فیلمنامه‌ای نوشته امیر وفایی ساخته شده است و در نظر سنجی اخیر رسانه ملی به عنوان پربازدیدترین سریال معرفی شد. 

سعید آقا خانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، کاظم نوربخش، هدیه بازوند، ندا قاسمی، پاشا جمالی، ماشاءالله وروایی، صهبا شرافتی، مجید یاسر، سیدحسین موسوی، رضا رشیدی، سیروس سپهری، مهرنوش طوسی، افشین ملکی، علی اخوان، ماهرخ یخچال، پروانه لطفی، ساناز سماواتی، نارین ایوبی، نسرین مرادی، هدی استواری، اتنا مهیاری، سوژین حسن پور رضا خداداد بیگی و ... بازیگران سریال هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • لکه‌های سفید روی ناخن‌ها چه معنایی دارند؟
  • لکه های سفید روی ناخن ها چه معنایی دارند؟
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • زیر تیغ
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم