Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:52:18 GMT

واردات روسیه از آمریکا ۵۰ درصد جهش کرد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۴۰۹۴

واردات روسیه از آمریکا ۵۰ درصد جهش کرد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، داده‌های اداره آمار آمریکا نشان داد واردات کالای این کشور از روسیه در ۵ ماه ابتدایی امسال ۱.۵ برابر دوره مشابه سال گذشته شده است.

صادرات کالا از روسیه به آمریکا به لحاظ مالی به ۱۱.۵ میلیارد دلار رسید که در این میان فروش نفت خام و محصولات پتروشیمی شاهد جهش قدرتمند ۷۸ درصدی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واردات سوخت‌های معدنی، نفت و مواد پتروشیمی آمریکا از روسیه تقریباً ۲ برابر شده و از ۳.۸ میلیارد دلار به ۶.۷ میلیارد دلار رسید.

واردات فلزات گران‌بها و نیمه گران‌بها و سنگ‌های قیمتی از روسیه ۵۰ درصد رشد کرد و از ۱.۱ میلیارد دلار به ۱.۶ میلیارد دلار رسید در حالی که میزان خرید کود از روسیه ۳۵ درصد رشد کرد و به ۵۰۰ میلیون دلار رسید. واردات آهن و فولاد ۲۵ درصد جهش کرد و به ۷۰۰ میلیون دلار رسید.

صادرات غیر مواد معدنی و غیر انرژی از روسیه به آمریکا در این بازه از ۲۶۳ میلیون دلار به ۳۹۵ میلیون دلار افزایش یافت.

آمریکا در این دوره همچنین ۱۲۶ میلیون دلار موتور موشک فضایی از روسیه خریده است.

کد خبر 5269164

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات و واردات روسیه ایالات متحده امریکا اقتصاد روسیه اقتصاد آمریکا مصرف برق دولت سیزدهم قیمت دلار قیمت نفت اقتصاد آمریکا مجمع عالی علوم انسانی اسلامی سیمان قیمت سیمان قطعی برق اقتصاد اسلامی قیمت جهانی طلا قیمت طلا اقتصاد چین وزارت راه و شهرسازی میلیارد دلار میلیون دلار دلار رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش قدس آنلاین، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲