Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@21:18:25 GMT

برومل رکورد بولت در المپیک را می‌شکند؟

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۴۹۳۷

برومل رکورد بولت در المپیک را می‌شکند؟

دونده سرعت آمریکا امیدوار است که رکورد یوسین بولت در المپیک را بشکند.

به گزارش مشرق، رکورد جهانی یوسین بولت با ۹.۵۸ ثانیه که در سال ۲۰۰۹ در مسابقات جهانی برلین ثبت شده بود، ممکن است تقریباً دست نیافتنی به نظر برسد اما یک دونده سرعت می تواند وارث تاج و تخت این جامائیکایی باشد و در المپیک توکیو بدرخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تریوون برومل می تواند رکورد المپیک بولت را که در سال ۲۰۱۲ در لندن ثبت شده بود بشکند و پادشاه جدید مسابقات ۱۰۰ متر شود. این رکورد ۹.۶۳ ثانیه است و سریع ترین رکورد برومل ۹.۷۷ ثانیه است.

این آمریکایی در مسابقه ۱۰۰ متر و همچنین ۴x۱۰۰ شرکت می کند و در هر دو بخش شانس کسب مدال طلا را دارد.

در همین حال آکانی سیمبینه نیز پس از زمان ۹.۸۴ ثانیه ای که اخیراً ثبت کرده است، یکی از مدعیان مدال طلا محسوب می شود.

برومل در ماه های اخیر تمرکز زیادی داشته است و خیلی ها معتقد هستند که می تواند طلای ۱۰۰ متر را در دوران بعد از یوسین بولت به دست بیاورد.

المپیک توکیو اولین المپیک بعد از ۳ دوره المپیکی است که یوسین بولت سریع ترین مرد جهان در آن حضور ندارد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو المپیک ۲۰۲۰ توکیو اوسین بولت دوومیدانی المپیک المپیک 2020 ژاپن یوسین بولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند

نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوترها است. اما سرعت حرکت این نانوحباب‌ها در حد صد متر بر ثانیه بوده که استفاده عملی از آنها را در کامپیوترها با مشکل مواجه می‌کند. اخیر محققان توانسته‌اند سرعت آنها را تقریبا ۱۰ برابر افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، اسکایرمیون‌ها می‌توانند به افزایش سرعت در ادوات الکترونیکی کمک کنند. به تازگی محققان توانسته‌اند با کمک اسکایرمیون به سرعت بی‌سابقه‌ای دست یابند که نویدبخش پیشرفت در سیستم‌های محاسباتی آینده است.

محققان با شتاب دادن به اسکایرمیون‌ها، نوعی نانوحباب‌های مغناطیسی، تا سرعت ۹۰۰ متر بر ثانیه با استفاده از جریان‌های الکتریکی، پیشرفت چشمگیری در زمینه اسپین‌ترونیک داشته‌اند. این پروژه توسط یک تیم بین‌المللی در CNRS رهبری شده است.

پیش از این، این نانوحباب‌ها که به‌عنوان بیت‌های بالقوه آینده برای حافظه کامپیوترها در نظر گرفته می‌شدند، با حداکثر سرعت ۱۰۰ متر بر ثانیه حرکت می‌کردند که برای کاربردهای محاسباتی عملی کافی نیست. این پیشرفت با استفاده از یک ماده ضد فرومغناطیسی به دست آمد که به اسکایرمیون‌ها اجازه داد تا سرعتی تقریباً ۱۰ برابر سریع‌تر داشته باشند.

این یافته‌ها که در ۱۹ مارس در نشریه Science منتشر شده، گامی مهم به سمت فناوری‌های محاسباتی با کارایی بالاتر و کارآمدتر انرژی است. این تحقیق با اهداف برنامه تحقیقاتی ملی SPIN که از ماهژانویه آغاز شد، مطابقت دارد و هدف آن ترویج تحقیقات نوآورانه اسپینترونیک و کمک به آینده دیجیتال کارآمدتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجکت خلبان میگ ۲۹؛ دو ثانیه قبل از سقوط + فیلم
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند
  • مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ / فیلم
  • مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه