Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با ارسال پیامی به حجت الاسلام و المسلمین «ابراهیم زاکزاکی» مؤسس جنبش اسلامی نیجریه، آزادی وی را تبریک گفت.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، متن کامل پیام دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به شیخ زاکزاکی به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ ابراهیم زاکزاکی دام عزه العالی
سلام علیکم
خبر آزادی آن جناب و همسر مکرّمه از زندان، شادی ما و همه مسلمانان آزاده را در روز عید سعید غدیر مضاعف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبس غیر قانونی شما در ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) در ماه صفر آغاز شد و در ایام شادی خاندان پیامبر (ص) به پایان رسید؛ و این، تقارن الهام‌بخشی برای ماست.
در طول این شش سال، مجمع جهانی اهل بیت (ع) تلاش‌های حقوقی، سیاسی، تبلیغی، رسانه‌ای و حقوق بشریِ فراوانی برای دفاع از حضرتعالی و شیعیان مظلوم نیجریه انجام داد؛ چراکه شما "نماد صلح، قانونمداری و قانون"، "پیام‌آور همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان" و همواره "مدافع حقوق و آزادی‌های انسانی" بوده و هستید.
اکنون نیز بر خود لازم می‌دانم که از طرف اعضای مجمع در سراسر جهان، مراتب سپاسگزاری خود را تقدیم نمایم به: فعالان و سازمان‌های حقوق بشری حامی شما، تیم وکلای مدافع، قضاتی که در دو دادگاه حکم عادلانه بر بی‌گناهی شما دادند، و از همه مهمتر به مردم وفاداری که در تمام این سال‌ها، جان و امنیت خود را به خطر انداختند و با حضور مداوم در تجمعات مسالمت‌آمیز، آزادی شما را مطالبه کردند.
همچنین لازم است از روحانیون و پیروان دیگر مذاهب و ادیان که همپای شیعیان، شما را مورد حمایت قرار دادند، تشکر کنم. این تجربه، یک الگوی خوب برای تعامل بین ادیان و تقریب بین مذاهب در راه آزادی، عدالت و معنویت است.
به درگاه ایزد منان شکرگزاری می‌کنم، و با تبریک این اتفاق فرخنده، سلامتی و دوام توفیقات جنابعالی و همسر محترمه - مادر شش شهید - را از خداوند متعال مسألت دارم.
﴿ما عِندَکُمْ یَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ وَلَنَجزِیَنَّ الَّذِینَ صَبَروا أجرَهُمْ بِأحسَنِ ما کَانُوا یَعمَلُون﴾
رضا رمضانی
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)
۱۸ ذوالحجه ۱۴۴۲،
۲۹ جولای ۲۰۲۱

گفتنی است که شیخ «ابراهیم زاکزاکی» عضو نیجریه‌ای مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و همسرش خانم «زینت ابراهیم» روز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ با حکم دادگاهی در نیجریه، آزاد شدند.
این دادگاه به پرونده شیخ ابراهیم زاکزاکی و همسرش رسیدگی و آن‌ها را از همه اتهامات وارده تبرئه کرد. حکم آزادی شیخ زاکزاکی و همسرش پیش از این نیز صادر شده بود، اما دولت و ارتش نیجریه آن را اجرا نمی‌کردند

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شیخ زکزاکی مجمع جهانی اهل بیت شیعیان نیجریه مجمع جهانی اهل بیت ابراهیم زاکزاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران آمده است: نامگذاری سالروز شهادت متفکر و اندیشمند بزرگ «استاد شهید مرتضی مطهری (ره)» به نام روز معلم، فرصت ارزشمندی است تا ضمن تبیین منزلت و جایگاه رفیع علم و دانش، تلاش معلمان فرهیخته، دلسوز و متعهد کشور نیز ارج نهاده شود.

همچنین تصریح شده است: در سال‌های پیش و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش معلمان در خط مقدم تعلیم و تربیت و نیز جانفشانی جهت حفاظت از شجره طیبه انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و تقدیم بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز به انقلاب اسلامی بیانگر نقش معلمان متعهد و انقلابی در پرورش نسل در تراز انقلاب است.

در ادامه آمده است: به طور قطع و یقین مجاهدت شما معلمان عزیز در سنگر تعلیم و تربیت موجب مصون سازی و پرورش باورهای اصیل دینی و ملی در میان دانش آموزان و آحاد جامعه خواهد بود که لازم است ضمن قدردانی از زحمات یکایک شما بزرگواران بار دیگر با همت و تعهدی همگانی از آزمون سخت جنگ ترکیبی شناختی و جهاد تبیین عبور کرده و مصمم‌تر از همیشه در مسیر تعالی و پیشرفت کشور بر اساس منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

شورای هیئات مذهبی استان مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به همه مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش در جای جای استان ولایتمدار مازندران دیارعلویان تبریک و تهنیت عرض کرده و با قدردانی از زحمات و خدمات ارزنده شما بزرگواران، برای همگی آرزوی توفیق و سربلندی و بهره مندی از عنایات ویژه باری تعالی را مسألت می‌کنیم.

کد خبر 6094374

دیگر خبرها

  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • پیام تبریک فرمانده کل ارتش به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک مدیرعامل کروز به مناسبت روز کارگر
  • پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز معلم