Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که این کشور و ترکیه در حال مذاکره برای دستیابی به یک قرارداد بلند مدت انتقال گاز هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که این کشور و ترکیه در حال مذاکره برای دستیابی به یک قرارداد بلند مدت برای انتقال گاز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نواک، این کار گروه در مورد مسائل بین شرکت صادرات گازپروم و بوتاس ترکیه به عنوان بخشی از نشست کمیسیون دوجانبه بین دولتی تبادل نظر کردند.

این مقام روسیه بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: این (نشست) به انعقاد یک قرارداد طولانی مدت ترانزیت (گاز) مرتبط می شود.

حذف دلار از معاملات تجاری روسیه و ترکیهروسیه و ترکیه توافقنامه حمل و نقل جاده‌ای امضا کردند

پیش از این، النا بورمیستروا، مدیر اجرایی شرکت صادرات گازپروم روسیه اعلام کرده بود که این غول انرژی و شرکای ترک آن در حال مذاکره در مورد چگونگی استفاده از خط لوله ترک استریم TurkStream برای گازرسانی به بازار اروپا هستند.

صادرات گاز از طریق این خط لوله از اول ژانویه سال 2020 آغاز شد. روسای جمهور روسیه و ترکیه مراسم افتتاح رسمی TurkStream را در 8 ژانویه در استانبول برگزار کردند.

ظرفیت انتقال گاز این خط لوله 930 کیلومتری 31.5 میلیارد متر مکعب گاز در سال است. خط اول با ظرفیت 15.75 میلیارد متر مکعب گاز برای مصرف کنندگان در ترکیه و خط دیگر برای کشورهای اروپای جنوبی و جنوب شرقی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه اخبار روسیه ترکیه اخبار روسیه روسیه و ترکیه انتقال گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی ۲۶۵ عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد.

قهرمانی یادآور شد: همچنین ۱۷ فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضائی این لوله‌ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع آوری و ضبط شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضائی و تلاش شبانه روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

کد خبر 6087369

دیگر خبرها

  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
  • عکس داخلی که روی دست عکس های مربوط به حیوان دوستی شهروندان ترکیه بلند می شود!
  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان